2020-04-03, 09:06
Medlem
InOurNatures avatar
Och ansiktsmask är en stor del av lösningen på detta problem då vi kommer kunna dämpa vår smittspridning avsevärt. Jag fattar inte riktigt varför detta är komplicerade bitar.
Citera
2020-04-03, 09:07
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Man bör oftast hänvisa till en källa men jag hittade två artiklar om det du skrev. Isländarna förklarade inte mer om mutationen än att man kan spåra den till olika ursprungsländer utöver det så är forskningen inte offentliggjorde. Man vet inte riktigt i vilken definition den mutanterats. Om den bara tagit på sig något från olika folkslags dna så att man kan spåra smittan så är detta inget allvarligt. Kanske lite oroväckande men inget konstigt.

Alla virus muterar. Får du corona virus av mig.. så kommer din kropp att få viruset att mutera en aning.
så när du smittar nästa person så är det med ett muterat virus jämför med det du fått av mig.
Detta händer hela tiden med virus..oftast väldigt små förändringar. Men då och då en lite större förändring som ger upphov till en ny gren som de man funnit på island. En del kan vara farligare eller mindre farliga än originalet. Denna muteringstakt kan också resultera i att viruset dör ut av sig självt vilket man tror hände med spanska sjukan och en del andra virusutbrott.

Ett virus hela existens bygger på dess förmåga att mutera och skapa varianter av sig självt helt utan plan då viruset inte är levande utan rent slumpartat styrt av dess bärares immunförsvar. Ett slags darwinism i mickroformat.
Citera
2020-04-03, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Särskilt inte om Tegnell säger att det är väl beprövat och säkert, som han sa om Pandemrix.

Jag är också extremt vaccinliberal men efter Pandemrixhistorien har jag blivit medveten om hur viktigt det är att vaccin verkligen är väl beprövade och att det bevisas av forskning, inte att någon bara påstår det som Tegnell gjorde (och hade fel).
Jo, jag tycker förvisso att FHM agerar föredömligt, men du har en poäng i att vi har lärt oss något från svininfluensan. Det har antagligen FHM också gjort.
Citera
2020-04-03, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Och ansiktsmask är en stor del av lösningen på detta problem då vi kommer kunna dämpa vår smittspridning avsevärt. Jag fattar inte riktigt varför detta är komplicerade bitar.

ingen vågar väl ta steget antar jag.. allt skydd är väl bättre än inget. jag planerar iaf att ta fram prepplådan och börja använda skydd snart när jag går och handlar
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse.gote48
FHM gör verkligen allt i sin makt för att skapa en massimmunitet, men det är inte ens säkert att man blir 100% immun. Och när väg nr2 kommer nästa år, då har förmodligen viruset muterat och ingen är immun längre.

Varför fortsätter dom på denna bana? Stolthet?
Varför rekommenderas inte mask?

Andra vågen bör komma redan i oktober november och fram till dess kan det nog finnas gott hopp om immunitet i breda lager.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature

Största problemet är att folk är efterblivna och köper allt de äger från Kina. Köper de svenskt så är alla delar gjorda i Kina. Det som då händer med våra egna företag är att de inte finns kvar och tillverkar skyddsutrustning när det krisar.
Citera
Medlem
joh80s avatar
SVERIGE. Regeringen har inga planer på att stoppa färjetrafiken till Gotland för att begränsa smittspridningen.
– Det är inte aktuellt att stoppa Gotlandstrafiken. Vi har en bra dialog med Gotlandsredieret. De har själva tagit ansvar för att reducera antalet passagerare, så det är inte någon risk för smittspridning, säger infrastrukturminister Tomas Eneroth (S).
(TT)
Citera
2020-04-03, 09:09
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
SVERIGE. Regeringen har inga planer på att stoppa färjetrafiken till Gotland för att begränsa smittspridningen.
– Det är inte aktuellt att stoppa Gotlandstrafiken. Vi har en bra dialog med Gotlandsredieret. De har själva tagit ansvar för att reducera antalet passagerare, så det är inte någon risk för smittspridning, säger infrastrukturminister Tomas Eneroth (S).
(TT)

Någon som får flashbacks?
Citera
2020-04-03, 09:09
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Hur får de fram antal smittade i Sverige?Vilka är inkluderade?
Alla som ringer till 1177 och ”får diagnosen” Corona räknas dessa in?

Är det bara de fysiskt testade är ju mörkertalet helt enormt

Ingen får en diagnos av 1177! Deras uppgift är att se till att så många som möjligt motas bort och stannar hemma.
Om du inte orkar prata utan att någon annan ringer för din räkning och säger du är nästan död då tas man lite mer på allvar och uppmanas ringa 112.
Citera
2020-04-03, 09:12
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
ingen vågar väl ta steget antar jag.. allt skydd är väl bättre än inget. jag planerar iaf att ta fram prepplådan och börja använda skydd snart när jag går och handlar

Släpper du ut 1000 personer med visir i butikerna i stockholm som får gå omkring några dagar så kan du ställa dig vid valfritt gatuhörn och sälja visir så det ryker..Då folk ser att andra har det så vill de också ha dessa visir..

(Som tack för företagsidén tar jag gärna 2% av inkomsterna)
Citera
2020-04-03, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrtillsammans
Den här tråden består av de största jävla crybabies Internet ha att uppbringa. Fatta att det spelar ingen roll hur mycket ni snyftar, vi liksom resten av världens länder kommer få genomlida detta iallafall. Vi är för fan Svenskar, visa lite satans värdighet.

Dom två största sillmjölkarna i den här tråden borde gå hem till mamma och suga tutte istället för att sitta här och lipa. Epstein tomten är på något sätt förlåten, du fattar ju inte bättre. Till dig VitruvianskeMannen, visa lite förbannad ryggrad. Varenda riktig svensk har förstått att många kommer mista livet i detta, din lågstadiematematik är bra löjlig i sammanhanget.
Precis. Sluta böla nu för fan.

Det kommer att bli hundratusentals döda över hela världen.

Det hjälper inte att ni sitter här och tjuter över att inte dumma, dumma Tegnell har gjort så att det där dumma, dumma viruset försvinner.

Skärp er. Jävla barnrumpor.
Citera
2020-04-03, 09:13
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS

Det är en jättebra idé. Om tre veckor kommer det vara betydligt fler som avlider än idag, och de smittas just nu i en butik nära dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in