Citat:
Ursprungligen postat av
Tanakh
Man bör oftast hänvisa till en källa men jag hittade två artiklar om det du skrev. Isländarna förklarade inte mer om mutationen än att man kan spåra den till olika ursprungsländer utöver det så är forskningen inte offentliggjorde. Man vet inte riktigt i vilken definition den mutanterats. Om den bara tagit på sig något från olika folkslags dna så att man kan spåra smittan så är detta inget allvarligt. Kanske lite oroväckande men inget konstigt.
Alla virus muterar. Får du corona virus av mig.. så kommer din kropp att få viruset att mutera en aning.
så när du smittar nästa person så är det med ett muterat virus jämför med det du fått av mig.
Detta händer hela tiden med virus..oftast väldigt små förändringar. Men då och då en lite större förändring som ger upphov till en ny gren som de man funnit på island. En del kan vara farligare eller mindre farliga än originalet. Denna muteringstakt kan också resultera i att viruset dör ut av sig självt vilket man tror hände med spanska sjukan och en del andra virusutbrott.
Ett virus hela existens bygger på dess förmåga att mutera och skapa varianter av sig självt helt utan plan då viruset inte är levande utan rent slumpartat styrt av dess bärares immunförsvar. Ett slags darwinism i mickroformat.