2020-03-30, 12:12
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Konstigt för igår söndag sa han i en telefonintervju att det värsta nu passerat, och att antalet nya fall sjunker kraftigt. Och det lät ju faktiskt hoppingivande!

Och Trump tror det blåser över om två veckor, endera vet dom något du och jag inte vet eller så kör dom bara på av rena narcissistiska motiv
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Hur är det med vårt broderland Nordkorea?

Statstelevisionen prånglade ut igår att Nordkorea inte har ett enda fall av Covid-19
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, den är det.
Rekommenderar alla som vill veta hur sjukdomar som denna uppstår att se den filmen. Den är inte så lång och förklarar det bra.

Intressant....
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Eftersom det ständigt kommer nya covid-19 fall till sjukhusen så ökar givetvis fallen på iva. Mellan 5 och 7 procent av dem som läggs in på sjukhus i Sverige för covid-19 behöver intensivvård i något stadie av sin sjukdom.

Detta behöver inte ens fastslås, det är fullkomligt självklart. Sedan att en andel patienter avlider eller blir så friska så att de kan lämna iva, är en annan femma.

Det jag menar är att det nu, idag, fortfarande fylls på med statistik till Fre,Lör,Sön. Det var en diskussion om det igår här samt så gjorde Tegnell en poäng av att antalet fall på IVA sjunker - därav gör man något rätt. Kan vi fastslå att så inte är fallet?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Spanien kommer nog tyvärr att slå nya rekord under dagen. Redan kl. 12:00 ser det ut så här:

85,195 totalt smittade
+5,085 idag

7,340 totalt döda
+537 idag

16,780 tillfrisknade

61,075 aktiva fall
4,165 kritiska

Och där gick även Spanien om Kina i officiella siffror (Vi vet att kina friserat sina siffror men det är ju dom vi har)
Citera
2020-03-30, 12:13
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
Nä, deras befolkningsmängd är ju *6 🙈

Nej förstår inte varför folk skulle jämföra på det sättet, procentuellt kommer vi säkert hamna där. 120-150 per dag är nog inte omöjligt när alla IVA-platser är fulla och är mitt i peak. Skulle vi hamna på 200 per dygn så skulle det vara katastrof
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Kan inte låta bli att blicka tillbaka några dagar, en person bland de som förminskat Corona-problemet tyckte det var onödigt att vi begränsade/stängde ner samhället och att vi kanske får över 100 döda först i sommar. Nu är vi där, 3-5 dagar senare. Må alla de som dött i Corona vila i frid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Mina barn är stora nog att vara hemma ensamma när jag jobbar, men inte fan litar jag på att dom ska sköta sin skolgång från hemmet när vi inte är hemma. Det kommer inte hända, stänger dom grundskolorna helt så får dom arbeta in det dom missar, inte ska vi skattebetalare behöva säga upp sig för att vakta barnens skolgång.

Inte några höga förväntningar på dina avkommor märker jag.

Blir det distansundervisning så är det skolplikt som gäller via digitala verktyg som skolan tillhandahåller. Det är närvaroplikt och de elever som har svårt får extra stöd via speciallärare och specialpedagoger, även det på distans.

De elever som väljer att skita i det, jag menar har föräldrar som är slapphänta, kan få helg- och sommarskola när den här skiten är över.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Men att de gång på gång överbevisas för att ha ljugit, det ställer du dig inte tveksam till?

Jodå, jag litar inte automatiskt på något som sägs från någon sida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Hur är det med vårt broderland Nordkorea?
Svårt att säga. Det är nog lättare att inhämta information om de andra länderna jag räknade upp (som bara var exempel), dvs Nya Zealand, Lettland, Slovakien, Kuwait och Vietnam.
Citera
2020-03-30, 12:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Denna inställning gör mig fruktansvärt irriterad. "Tröttnat" på att prata om en pandemi som händer, hur ofta i Europa? En gång på 100 år? Vad vill de prata om istället? Paradise Hotel?

Fast det blir ju så om man matas med info dag efter dag från den höst ansvariga att detta inte är så allvarligt, och det värsta nu är över. Klart att man då "sänker" garden lite och lever på som vanligt.

Minst hälften av personerna jag känner har den där inställningen att "Corona har ju inte ens dödat så många som en säsongsinfluensa".
Citera
2020-03-30, 12:14
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag måste ändå fråga mig varför folk behöver stat och myndighet för att förbjuda dem saker för att de ska fatta.

Ja om du ser den här tråden som ett mikroStockholm, eller annan stad i Sverige. Så ser du att budskapet ej går fram.

Den frågan som ställs mest är ;
Va det underliggande sjukdomar, graviditet, grov fetma, högt blodtryck. Aha det var bara en 80 åring.

Då kanske man förstår att medborgarna behöver ledare som gör tydliga beslut åt oss under cirka 14 dagar? Ekonomin kommer garanterat främjas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in