2020-03-30, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Diabetes räknas som underliggande sjukdom, liksom högt blodtryck.

Men hon kan ha varit rökare eller fet. Fetma räknas dock som underliggande sjukdom i vissa länder, osäker på hur man gör här.

Men förmodligen var hon rökare.

Låter konstigt, en expert sa idag att om man har högt blodtryck och behandlas och det är på bra nivå är man inte i riskgrupp.

Så alla som dör som Har högt blodtryck är alltså obehandlade? Eller kan han ha fel? Isf ligger miljoner människor i Sverige i risk zon inkl jag
Citera
2020-03-30, 00:49
Medlem
Iran måste ju ljuga om sina dödssiffror. De lever väl lite som sydeuropéer avseende generationsboende och hygien, om inte i ännu större utsträckning. Deras ledare säger ju att viruset är ett västerländskt påhitt så då måste de såklart besegra det... Vad tror ni om deras siffror?
Citera
2020-03-30, 00:50
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Ja men alla hänsynslösa människor som inte bryr sig om det som hotar vårt samhälle. Åsikter har de, men slåss inte för något. Allt ska komma dem gratis och smärtfritt. Man skäms å deras vägnar för den empatilöshet de visar alla som dött och kommer att dö.
Hur ska man kunna slåss mot ett virus.
Hur ska man kunna undgå hotet.
Att inte bry sig överhuvudtaget är också ett sätt att avskärma sig från det hela.
Vi kan inget göra åt saken. Varken du eller jag.
Och hur mycket fina "empatiska ord" man än använder sig utav så kan det inte stoppa sjukdomen.
De absolut enda hjältarna i det här är sjukvårdspersonal.
Nu hjälper inga we shall over come eller kramar och pussar.
Det är som det är.
Citera
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vet inte. Brukar bara gå in just där och få en överblicksbild, det stiger rätt fort.

Ok, tack för hjälpen.
Citera
Medlem
sannes avatar
Skrev inlägg till en som redan fått info.
/sanne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
En 30åring är död och en 26årig kvinna
Folk fortsätter ändå tro och lita på okunniga Tengelle.

Och folk tror på allt utan att veta orsakerna till det. 30 åringen hade underliggande sjukdomar alltså inte fullt frisk, och kvinnan hade riskfaktor, så fråga först kanske?
Citera
2020-03-30, 00:51
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och då blir det "stopp" ifrån Kina till att exportera sjukvårdsartiklar, för de behöver det själva !

Och då sitter Europa med vårdpersonal utan skydd.

Jag hoppas verkligen att vi är förberedda, även om vi lär ha VÄLDIGT kort tid på oss. Det kommer lugna ner sig under sommarperioden och säkert komma tillbaka i fullfart vid hösten.
Citera
2020-03-30, 00:52
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Har läst om det, det är när C-19 angripit nervsystemet i nacken. Ni måste turas om att vaka över hen.

Edit: En länk, sök på; COVID-19 cns respiratory stop.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32104915
Den här covid-19 liknar mer ett gift än ett virus tycker jag.
Sätter sig både i nervsystem och andningsorgan.
Citera
2020-03-30, 00:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Diabetes räknas som underliggande sjukdom, liksom högt blodtryck.

Men hon kan ha varit rökare eller fet. Fetma räknas dock som underliggande sjukdom i vissa länder, osäker på hur man gör här.

Men förmodligen var hon rökare.

Kanske en rökare med Downs syndrom då?

Sjukhus.nu citat;

En del organ och system i kroppen brukar påverkas vid Downs syndrom och medicinska besvär kan vara hjärtfel, infektionskänslighet, synfel och hörselnedsättning.
Citera
2020-03-30, 00:53
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
De borde köra Frankrikes strategi med att hålla nödvändiga samhällsfunktioner öppna. Så som banker och mataffärer. Funkar om det finns tydliga säkerhetsregler och skyddsutrustning.

Men källa tack.

Självklart är banker och mataffärer öppna även i italien.
Den italienska staten hjälper ju också vanligt folk som har det svårt.
Media älskar ju naturligtvis att skriva om 'plundring'. I själva verket handlar det bara om några få fall. Enligt borgmästaren Orlando handlar det om kriminella som nu står utan inkomst.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag hoppas verkligen att vi är förberedda, även om vi lär ha VÄLDIGT kort tid på oss. Det kommer lugna ner sig under sommarperioden och säkert komma tillbaka i fullfart vid hösten.

Ja nu borde vi Flashbackare i tråden starta en fabrik där vi syr skyddkläder och material till vården. Vilken fin affärsidé
Citera
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Den här kom upp i tråden idag, har inte sett den förut. Vet inte om den stämmer men kom från någon inom vården. Går att byta län längst upp.

https://www.medscinet.com/BelPort/default.aspx?lan=1&avd=5

Jo tack, jag vet. Problemet är att det endast finns statistik för fem av de 21 länen. Var ser jag resten? (statistik för de återstående 16 länen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in