2020-03-29, 23:05
Medlem
Kan dom där rövhålen stänga grundskolorna snart? Jag är fritidspedagog 50+ år, har diabetes och svår pollenallergi. Vill fan inte dö men ärligt talat jag får hellre sparken än tar risken bara för att politikerna är sjuka i huvudet. Håller mig fan hemma nästa vecka och tyvärr får man väl hoppas att det spårar ur så att dom tvingas till åtgärder jävligt snart. Men ska väl till att folk på riktigt fattar situationen först vilket bara många dödsfall kan fixa. Sen kommer alla sätta press på politikerna.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Jag ser det som fullkomligt omöjligt att Indien fortsätter ha nedstängt någon längre tid om de inte vill ha laglöshet/revolt utförd av ungefär 1 miljard människor.

Ja, det ligger väl något i det också.
Senast redigerad av ganglere2 2020-03-29 kl. 23:08.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken81
Brukaren är ju inlagd! Tänker mer på de andra brukarna, och oss personal. Eftersom han är positiv. Och imorgon är det storhandling till boendet

Kan ni inte ringa in, och få beställningen med leverans på dörren ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Mycket fake news om coronaviruset nu. I USA har t ex medierna använt bilder från Italien för att illustrera situationen i Seattle. Viktigt att piska upp en panikstämning, tydligen.
Enligt rykten ligger alla landets McDonald's fetton risigt till nu då fetton tydligen är en riskgrupp. Och dessa överjästa tjockisar är som bekant ganska många till antalet. Något säger mig att fetton generellt är odisciplinerade och därför mindre benägna att följa hygienrutiner. Fortsättning följer
Citera
2020-03-29, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är nog inte bara det som räknas. Eftersom smitta kom i stor utsträckning (verkar det som) med hemvändande alpresenärer så hade vi gissningsvis en stor drös "patient noll" som var och en började sprida smitta. Vi kan alltså ha rätt många smittade och döda utan att för den skull ha en stark/brant spridning. Tänker jag mig.
Hade man placerat dem i karantän så hade man sluppit den spridningen, sedan är det många amerikaner som rest hem från europa och spridningen per invånare är mindre i USA ändå.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Tack för intressant artikel. I sanning en mystisk skapelse. Hur mår fladdermössen när de bär på viruset?
De klarar sig. De har nämligen ett förträffligt immunförsvar.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Du kan ju börja med att svara mig som skrev för flera timmar sedan om varför detta lamslagit spanien och italien.
För att de är dåliga på att tvätta händerna och frikostiga med antibiotika vilket ökar risken för svårbehandlade sekundärinfektioner. Dessutom röker de mer, och ligger inom breddgraderna 30n-50n som verkar ha varit gynnsamma för viruset.

Kan det på något sätt vara deras hyllade matkultur? Måltider är viktiga, folk samlas kring maten på ett helt annat sätt, medan vi trista svenskar räddas av att vi på vår höjd sitter och muttrar och petar lite i några mikrade ikeaköttbullar innan vi med en lättnadens suck reser oss för att göra nåt roligare än att pliktskyldigast "umgås" kring middagsbordet.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-03-29 kl. 23:08.
Citera
2020-03-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kvävs man av den här skiten?
Ja det är det minsta man kan säga för dom som blir allvarligt sjuka. Som tur är dom dock få.
Citera
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det finns nog en anledning att allt skit kommer från Afrika/Asien.

Fast det gör det ju inte? Galna kosjukan, svininfluensan osv har mer med Europa att göra t ex.

Tipsar om att se denna korta video i övrigt:
https://www.youtube.com/watch?v=aIoBAS6bLy8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0U KpwIHp_ErYXUmyDFXpbFWE3p4be8NfahfeODNqUzY_l8TZHLsq oyBrg
Citera
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cetonix
Kan dom där rövhålen stänga grundskolorna snart? Jag är fritidspedagog 50+ år, har diabetes och svår pollenallergi. Vill fan inte dö men ärligt talat jag får hellre sparken än tar risken bara för att politikerna är sjuka i huvudet. Håller mig fan hemma nästa vecka och tyvärr får man väl hoppas att det spårar ur så att dom tvingas till åtgärder jävligt snart. Men ska väl till att folk på riktigt fattar situationen först vilket bara många dödsfall kan fixa. Sen kommer alla sätta press på politikerna.
Du kan ju bara sjukanmäla dig och säga att du har symptom, vips så får du vara hemma i 14 dagar.
Citera
Medlem
Proras avatar
Är det någon av de döda i Sverige som varit normalviktig, utan underliggande hälsoproblem, icke-rökare och rent allmänt vid god vigör vad den fysiska konditionen beträffar?

Det är onödigt att skrämma upp alla om det redan nu står klart att det är en sjukdom som nästan uteslutande dödar de svaga.

Givetvis måste de svaga skyddas.
Citera
2020-03-29, 23:08
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
För att det inte finns nån. Vampyrfladdermöss i bur är inte "köttindustrin" eller har Mamma Scan börjat med nya råvaror i prinskorvarna 🙄

https://www.youtube.com/watch?v=aIoBAS6bLy8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0U KpwIHp_ErYXUmyDFXpbFWE3p4be8NfahfeODNqUzY_l8TZHLsq oyBrg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in