2020-03-24, 16:21
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Facit hittar du i worldometers statistik.

I vilka länder ökar antalet, officiellt, smittade kraftigt, ( I procent förstås)?

I vilka länder ökar andelen smittade per miljoner invånare snabbast?

I vilka länder är andelen döda per miljon invånare snabbast?

Osv.

Vet inte vart du vill komma med detta? Du får gärna besvara dina egna frågor med svar på vilka länder du menar.

Vad gäller Sverige så är det inte ens längre lönt att titta på statistiken då man bestämde sig för att sluta testa för corona, förutom redan inlagda allvarliga fall. Mörkertalet lär ju vara enormt vid detta laget. Det skrämmande är att folk inte ens fattar att resultatet av det kommer först om flera veckor. Vilket i sin tur kommer att skapa en jävla panik, men varför inte? Det blir ju jävligt kul faktiskt, så kan man sitta på läktaren med popcorn i näven och få sig ett litet skratt.

Det är alltid kul när naiva och dumma jävlar som riskerar andras liv själv får äta upp den skit som de själva har skapat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Till alla er ärthjärnor som inte fattar allvaret:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XgAGkm/annu-ett-dodsfall-i-hogsjo-man-ar-forbannad-och-frustrerad

Hon tillhörde förvisso en riskgrupp men hon var endast 58 år gammal och min gissning är att hon hade klarat av en vanlig influensa utan större problem.

"Enligt läkarna hade hjärtat tagit för mycket stryk under tiden med så hög feber."

"– Hon ringde 4–5 gånger till 1177 och vårdcentralen och försökte komma in. Hon pratade även med smittskyddsläkare i Eskilstuna (Mälarsjukhuet).

– Men de sa också att hon skulle vara hemma, säger Christian."

Nä precis, hon fick inte hjälp helt enkelt. Det tragikomiska är att detta är bara början. Hur ser det ut på sjukhusen om 1 månad ? Det vågar man ju inte ens tänka på!
Hon hade KOL och en tidigare hjärtinfarkt. Det ger en väldigt ökad risk vid covid.
Det handlar ju om biologisk ålder, inte vad som står på passet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
På nextstrain kan du såklart inte hitta några indikationer på tidigare omappade mutationer av viruset, men bra att du erkänner att det muterar ofta.

Tidigare indikationer får man lyfta blicken för att se

https://www.nytimes.com/2019/08/05/health/germs-fort-detrick-biohazard.html

369 militärer flyger ifrån washington till wuhan några veckor senare för militär-OS.

De bor nära djurmarknaden i Wuhan.

Finns mycket mer oxå, för den som vågar leta.

Jag bestrider inte att det kan ha kommit dit den vägen, se gärna min posthistorik från Januari.
Men om det hade förgrenat sig och börjat sprida sig någonstans innan Wuhan hade det antagligen plockats upp i nextstrain, och påvisats som ny moder. Så har inte skett.
Om det inte är nån regering som plockar undan dessa rapporter ur databasen
Citera
2020-03-24, 16:22
Medlem
Endast bordservering men ett dansgolv med 499 personer är fortfarande okej. Förstår jag rätt?
Citera
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobb
Hon hade KOL och en tidigare hjärtinfarkt. Det ger en väldigt ökad risk vid covid.
Det handlar ju om biologisk ålder, inte vad som står på passet.

KOL och tidigare hjärtinfarkt.

Klarar man ens en vanlig influensa med den diagnosen?
Citera
Medlem
Gwildors avatar
Något som är bra mycket mer skrämmande än viruset är alla dumma jävla idiotjävlar som skriver samma korkade frågor om och om igen i Aftonbladets kommentarsfält. Varenda person verkar dessutom tro att de är de enda som skriver då de tvunget måste påpeka hur många gånger de försökt skicka in sin fråga.

Det får mig att hoppas att den här skiten muterar och gör rent hus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Påsklovet börjar fre den 4e april. Då har vi så många döda per dag att även stockholmare insett situationen (och antagligen lockdown). Möjligen åker man ut till sina sommarstugor för att barrikadera sig där och sprida smitta. Åre kan ni glömma.

Det är skadat att dom tillåter dom här skidorterna att hålla öppet. Dom borde stängas bums nu!
Läste idag att dom bestämt att skidorterna ska få vara öppna under hela påsklovet.
Citera
2020-03-24, 16:23
Medlem
Citat:
Antalet döda pga Covid-19
Sverige, Norige, Danmark & Finland
https://twitter.com/StatistiskO/status/1242459918831095810

Citat:
Finland, Danmark, Norge:
* Kurvor som planar ut
* Lägre antal fall
* Tydliga myndigheter

Sverige:
* Kurvan stegras (ingen vet hur mkt)
* Stort antal fall
* Luddig stat o myndigheter
https://twitter.com/Incognito_4U/status/1242448976768532485
Citera
2020-03-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Det är skadat att dom tillåter dom här skidorterna att hålla öppet. Dom borde stängas bums nu!
Läste idag att dom bestämt att skidorterna ska få vara öppna under hela påsklovet.

Personligen tycker jag att de kan stänga Stockholm med omnejd. Resten av Sverige är tämligen befriade från viruset.
Citera
2020-03-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Vad är felaktigt?
Har bara kollat antal döda/dygn och det såg ut att stämma.
Antalet smittade är felaktig. Hur felaktigt vet ingen. Det finns alltid ett mörkertal vid sådana här infektionssjukdomar.

Om det hade stått "bekräftade fall" istället för "totalt antal fall" hade de ta varit korrekt men inte som det uttrycks nu.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-03-24 kl. 16:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du verkar besatt av dessa stackare… Du har inte funderat över dessa otaliga kinesiska turister som finns precis överallt? Jag har precis kommit hem från en resa i Serbien, Ungern och Österrike. Var jag än stannade fanns det kinesiska turister. Fullt i Serbien- där krävs det inga visum. Inte bara i Belgrad utan också på mindre orter i landet. Det vimlade av dem i Budapest och Wien. Så ser det antagligen ut över hela Europa. Och du sitter och stirrar på ett flyg...

Var i München i somras, aldrig sett så många Kineser i mitt liv.
Citera
Medlem
sannes avatar
Ursäkta om det tagits upp tidigare.

Men är det inte underligt.

Man rekommenderas inte.

Köer i baren, är olämpligt och ska inte förekomma.

Men man får

Stå i skolmatsalarna i skolorna och trängas.

Är det alkoholen som är skillnaden här?

https://www.expressen.se/nyheter/thai-airways-staller-in-tomas-fast-i-bangkok/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in