2020-03-24, 11:21
Medlem
Så vad vet vi om den avlidne som var runt 20år? (tv4 nyheterna igår)
Citera
2020-03-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag försvarar inte jävliga ungdomar som attackerar blåljus.
Idioter.
Men mina elever är 10-11 år och har föräldrar som bryr sig.

Hur menar du med de svenska ungdomarna som åker till fjällen och skiter i Corona?
Vad säger du om deras föräldrar då?

Om dessa jävliga ungdomar var en pytte minoritet - då skulle ju detta inte vara ett problem att prata om överhuvudtaget.

Men dessa zoner är alltså sådana dit man inte sticker in sitt nylle om man har hästarna hemma. Då pratar vi alltså inte om några stycken ungdomar som är på glid. Dessa zoner som helhet är på glid. Och har varit så länge. Och detta vet våra politiker men de poliser som har sagt det högt - har stämplats som rasister.

OM det bara var en liten grupp OCH andra föräldrar brydde sig, då skulle man ju ha tystat ner dessa idioter för länge sedan.

Att du sen försöker låta det som så att föräldrarna bryr sig.. det är ett tappert försök.

Överklassen bryr sig inte heller. Men de kan alltid skicka sina ungar till olika internat där ungarna kan "uppfostra varandra" - som det heter. Med ett känt resultat om t.ex. Lundsbergs..

Saken är den att ifall vi stänger skolorna då samlas inte de sysslolösa ungdomarna på Östermalm, Kungsholmen och Vasastan för att råna guldsmedsbutiker. De får hemundervisning och stödundervisning.

Men de ungar på problemområdena samlas på torrt och slår sina kloka huvuden ihop. Deras analfabeter till föräldrar kan knappt ge något stöd för internetundervisningen.

Det är möjligt att knarket flödet även på Östermalm när ungarna slipper åka till skolan, men kravet att klara av betygen kvarstår från föräldrarnas sida. Och de har resurser att erbjuda stöd.

Eftersom smittspridningen inte finns i skolorna är det en dålig idé att stänga dem.
Citera
2020-03-24, 11:22
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Jag är inte utbildad på detta så jag kan inte bedöma vare sig relevans på informationen eller källan, men OM det skulle vara så att det finns någon relevans i detta kan det väl vara bra att uppmärksamma "Day 9".

Jag hörde tidigt dr Campbells analys om "dag 9" i sjukdomsförloppet att då kan en försämring komma (bakteriell lunginflammation?), tydligen kan man t om tro att man blivit frisk när försämringen/andnöd kommer enligt artikeln nedan som uppmärksammades av Chris Martenson https://www.youtube.com/watch?v=tmhsNdW24BM&t=10s

“We’re not only talking about the older generations. We’re talking about people aged between 30 and 50, who come in here. Frankly speaking lung scans of these patients are scary”.

“They all have the same complaints. They’ve been home for a week, under the weather with flu. The flu is over, for two days they feel fine and then they arrive complaining of a dry cough and shortness of breath. When we measure their oxygen saturation (i.e. the amount of oxygen in their blood, we see particularly low oxygen saturations for their age.”

At that point doctors are alerted to the fact that these patients are in trouble. The people don’t realise it because at the time they don’t feel ill.: “They come walking in, but they have been dreadfully impacted by the virus. ... These people can be cured, but these are life-threatening situations."

Källa:
https://www.vrt.be/vrtnws/en/2020/03/17/lung-scans-covid-19-thirtysomethings-show-scary-picture/

O fy fan! Här kommer samma förlopp beskrivet igen:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XgAGkm/annu-ett-dodsfall-i-hogsjo-man-ar-forbannad-och-frustrerad
Citera
2020-03-24, 11:22
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Okej. Men jag tror inte att det kommer bli en långvarig uppgång. Vi är flera veckor bakom Kina vad gäller utbrottet, dessutom finner jag inte Kinas siffror som tillförlitliga. Det är Italien Sverige bör bevaka.

Italien påverkar inte börsläget.

USA gör det.

De överlägset största uppgångarna på aktiemarknanden är under en längre period NEDGÅNGAR.

En 1000-lapp värmer inte så mycket mer än en 100-lapp i brasan, men brinner kanske lite lite längre.

Det är easy pancake, men vill man chansa och ta snabba vinster, så visst går detta utmärkt.

Men vad säger att världen mår 5.09% bättre nu ( och kl 14.30 ) än vad den gjorde igår kl 21.00?

/
Citera
2020-03-24, 11:23
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Riskpatienter verkar räknas olika från län till län, frågade tidigare om ett vaccin(gratis) för just lunginflammation. Fick svaret jag är ingen riskpatient, isåfall får jag betala själv.(Har början på KOL enl. läkaren sen tidigare).

Det är nog på väg ta slut? Därför de sätter tuffare regler att få vaccinet. Jag har sett på min VC iallafall med alla annonser för vaccin varje år, att KOL patienter tillhör riskgrupp.

Vi får se. Ingenting upphör förvåna längre.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Så vad vet vi om den avlidne som var runt 20år? (tv4 nyheterna igår)

Unga börjar dö som flugor runt om i världen pga coronaviruset den senaste tiden..
Det är något som inte stämmer..
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Desinformationen i detta är att bagatellisera alla som dör med att de hade någon annan sjukdom. Låt folk få leva.

Corona verkar plocka äldre och multisjuka personer. Dödligheten för yngre drabbade är försvinnande liten, runt 0.2% eller lägre. Medelåldern för avlidna coronapatienter är 80 år.
Citera
2020-03-24, 11:24
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Det här är nog så seriöst det kan bli.
https://www.youtube.com/watch?v=JNQUHc8wbRc

Bra video. Förklarar varför kineserna desinfekterade allt så mycket. Men FHM har inte alls tagit till sig detta.
Citera
2020-03-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Desinformationen i detta är att bagatellisera alla som dör med att de hade någon annan sjukdom. Låt folk få leva.

Men en människa med den sortens sjukdomar i botten skulle lika väl ha kunnat stryka med under en vanlig influensa.

Alla överlever inte varje år. En del dör. Främst de gamla och sjuka (som får gratis vaccin).
Citera
2020-03-24, 11:25
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag undrar fortfarande vad Stockholms kommun tänker göra åt Somalierna i Järva?
Det är Imamerna som brister eftersom det kan vara okunskap blandat med religion och imamer påverkar utgången bland ombildade otroligt snabbt, när de är tänkande.

Exempelvis skulle inte någon gå ut och ställa sig på motorvägen och be att ingen bil ska träffa dem. Detsamma gäller vid sjukdomsutbrott. Du kan inte, oavsett religion, be bort virus och bakterier baserat på att du inte kan se dem på det vis du ser bilar på en motorväg. Om imamerna tog det uppdrag de påtagit dem själva inför de inom deras grupper, skulle information kunna gå ut snabbt. Det gäller givetvis alla religiösa grupper. Ingen skulle gå ut i svårare trafik och det är en bra jämförelse med varför hygien genom städning, tvätt och minskade sociala aktiviteter bör ske. Vad går du helst över en landsväg, en gata eller motorvägen? Man kan förklara ungefär på det viset för människor utan utbildning till varför det är viktigt vid sjukvård, sjukdomsutbrott och andra tillstånd som kräver försiktighetsåtgärder.

Jag menar ju såklart inte enbart, men det är dem som har stor möjlighet att snabbt sprida information och det blir olika utslag om de är ignoranta eller lite mer progressiva.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-03-24 kl. 11:29.
Citera
2020-03-24, 11:29
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Corona verkar plocka äldre och multisjuka personer. Dödligheten för yngre drabbade är försvinnande liten, runt 0.2% eller lägre. Medelåldern för avlidna coronapatienter är 80 år.

Inte helt sant...

COVID-19, sjukdomen orsakad av det nya coronaviruset, har varit mycket dödligare hos äldre, men fler anekdoter dyker upp av unga, friska människor som blir kritiskt sjuka. Bland de första rapporterade fallen i USA var cirka 40 procent av patienterna som krävde allvarligt sjukhusvård mellan 20 och 54 år,

Det är troligen så att fler ungdomar runt om i världen kommer bli riktigt sjuka under de kommande veckorna helt enkelt för att vi bara är i början av pandemin den fortfarande växer. Det kan gå dagar innan någon börjar känna symptomen på COVID-19. Så experter förväntar sig ett hopp i antalet fall i eftersom de som har varit i inkubationsperioder börjar känna sig illa och fler människor testas för viruset.
Citera
2020-03-24, 11:29
Medlem
Är det bara jag som tycker att aktiviteten i luften i både norr och öst är märklig?

kikar på Flightradar24.

Det är väldigt många helikoptrar som åker från Norge, England och Danmark ut i Nordsjön och tillbaka. Stänger man ned oljan?

Det är JAS (militärflyg) uppe i luften i flera dagar i rad nu i Sverige. Militärövning?

Öst har gott som ingen flygtrafik ö.h.t. över deras länder..

Bara spekulationer om varför, men jag undrar följande:
Har Norge stängt ned sin olja? Flyger man hem alla från oljefälten?
Att Sverige har 3-10 JAS i luften händer inte allt för ofta, eller?
Varför är det så extremt lite flyg i öst vs. väst?

Vill inte sprida panik eller skräp, men jag tycker det är en intressant observation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in