Citat:
Ursprungligen postat av
Hypokondria
Denna tråden är ju en av de mest visade på Flashback just nu och borde dra in en del pengar till Fb samt som den är viktig för allmänheten och den mest aktuella med snabbast info för alla som inte vill leta i msm som är typ timmar/dagar senare än Fb.
Tråden borde ligga i aktuella ämnen så den är enkelhittad för alla.
Om andra trådar som är flera år gamla (som Cissi Wallin som inte har samma mängd besökare/inlägg) ligger på aktuella ämnen borde ju ledningen/moderatorer även flytta upp denna.
Sen på det en fråga: är det någon i Swe som börjat använda skyddsmask när de går och handlar eller liknande i typ Jönköping etc ?
En annan sak som är viktig att poängtera, om vi ska ha en metadebatt om den här tråden, är att dess massiva storlek inte beror på något panikläge, som en del lågpannor hävdar, utan på den totala frånvaron av pålitlig offentlig data och information. Jag FÖRUTSÄTTER att Svenska regeringen sitter på inofficiell data, som det är uppenbart att exempelvis USA gör, och att det är strategiskt försvarbart att undanhålla den informationen från Svenska folket. Om Kina undanhåller information för omvärldens regeringar och den enda möjligheten att få korrekt data är om man har tysta diplomatiska förbindelser med Kina är det riktigt illa på flera plan.
Med det i åtanke tycker jag det är något oroväckande att de länder som till synes har flest inofficiella kontakter med Kina är de som agerat hårdast, som exempelvis USA, Japan, NK och Ryssland, medans de länder som lever i diplomatiskt mörker, exempelvis Kanada, stora delar av EU och de Nordiska länderna, är de länder som agerar flatast.
Edit: med "illa på flera plan" menar jag självklart inte viruset, så att inget mongo tror att jag ger uttryck för någon sorts panik, utan i diplomatiskt hänseende.