2020-03-19, 06:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Utfärdar inte kry intyg?

Vi får sluta snöa in på sjukintyg. Arbetsgivaren kan ändå inte kräva det nu! Är du sjuk - stanna hemma! Skit i vad den hjärndöda sopan till arbetsgivare säger. Krånglar denne kontakta media.
Citera
2020-03-19, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nån snubbe från PRO hade ju svårt att få gamlingarna att bry sig om att stanna hemma sa han ju. De levde på som vanligt för de "ska ändå snart dö". Skön attityd tänkte jag först, sen blev jag förbannad över idiotin att de riskerar att ta upp vårdplatser som folk som nödvändigtvis inte snart ska dö men blir sjuka och riskerar att dö i det här behöver.
Man behöver kanske inte hem dem så mycket vård när de bli sjuka? Bara se till att de inte lider. Sedan vore det ju intressant att veta snittåldern på dem som vanligtvis tar upp vårdplatser, det kanske inte är så stor skillnad.
Citera
2020-03-19, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hur kan det komma sig att Kina inte rapporterar ett enda nytt sjukdomsfall?

Kör de fortfarande så strikta karantänsregler och uppvisar sådan försiktighet, eller mörkar de helt enkelt sanningen? Tycker det låter konstigt att med Kinas befolkningsmängd på 1,4 miljarder inte skulle uppvisa ett enda nytt fall.
+8 nye dødsfall og 34 new cases står det her: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Senast redigerad av POlROT 2020-03-19 kl. 06:57.
Citera
Medlem
Citat:
Jag pratar Sverige.

Ok. Sorry missuppfattade.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Belgisk läkare om lungorna efter corona, det ser inte bra ut. Citat:

"We’re talking about people aged between 30 and 50, who come in here. Frankly speaking lung scans of these patients are scary”.

"They come walking in, but they have been dreadfully impacted by the virus."

"They’ve been home for a week (...) with flu. The flu is over, for two days they feel fine and then they arrive complaining of a dry cough and shortness of breath. "

https://www.vrt.be/vrtnws/en/2020/03/17/lung-scans-covid-19-thirtysomethings-show-scary-picture/

Det där låter ju inte bra alls. SARS gav inte den här typen av bestående men. Vilket hintar om att nästa fladdermusvirus någon gång på 2020-talet kan vara ännu värre än "SARS 2", dagens virussträng. Om det här stämmer så borde Tegnell avgå direkt och aldrig mer visa sig.
Citera
Medlem
Effektiva spelutvecklare klarar biffen. Personalen flyttar till att jobba hemifrån utan produktionsstörningar. Undrar hur de gjorde det. Kanske ett ämne för reportage för våra medier.

Vlad Suglobov
@VSuglobov
·
9h
Did you know G5 moved all of its employees to work remotely from home until further notice in only two days? Teams even continued launching new games while moving, like yesterday. No disruption to product development or sales pipeline. Unlike any other sector. #g5en

https://twitter.com/VSuglobov/status/1240363311969062913
Citera
Avslutad
Citat:

Kör de fortfarande så strikta karantänsregler och uppvisar sådan försiktighet, eller mörkar de helt enkelt sanningen? Tycker det låter konstigt att med Kinas befolkningsmängd på 1,4 miljarder inte skulle uppvisa ett enda nytt fall.

34 nya fall rapporterade idag. Det är väl där det legat någon vecka nu?
Citera
Medlem
Citat:

+8 nye dødsfall og 34 new cases står det her: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
Medlem
Citat:
Utfärdar inte kry intyg?
Nej. Jag råkade ut för en trafikolycka får några år sedan, inget allvarligt men jag hade svårt att gå så jag ringde upp min VåC och fick prata med min gamla kollega. Han skickade intyget elektroniskt till FK, vill jag minnas.

Jag är nästan aldrig sjuk annars så jag ska kanske inte ska uttala mig så bestämt.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det var inte det jag frågade om.
Det är vad vi vet, bara dem som diagnostiseras har sjukdomen oxh bara dem som friskförklaras har blivit friska.
Citera
2020-03-19, 06:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT

Okej, lite olika bud, men även det är ju väldigt lågt...
Citera
2020-03-19, 06:47
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
'Varför? Det är fakta på att dina teorier och dyngpropaganda är felaktig.

Då tycker jag att du meddelar det till WHO och Storbritanniens regering. Jag tror de sätter enormt värde på dina åsikter. Det kan ju kännas bra eftersom jag inte gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in