2020-03-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, Tegnell ville ju få igång spridningen så han kunde köra sin flockimmunitet. Helt uppenbart en total clusterfuck

Precis som sin lärofader : Johan Giesecker i DI den 8 mars
Folkhälsomyndighetens agerande har fått kritik från flera håll, där många menar att myndigheten borde uppmana alla som varit i norra Italien att stanna hemma. Men Johan Giesecke tycker att de har agerat helt rätt.

”Jag tror inte att det är genomförbart att stänga in folk som inte har sjukdomssymptom i 14 dagar. Det kommer att bli för många.”
Citera
2020-03-18, 23:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Kolla Sydkorea, kolla Tyskland. Funkar inte deras koncept?

Jag jämförde med Norge, håll dig till Norge om du vill diskutera det här med mig, jag vill ha en förklaring till att Norge just nu tycks ha en större andel döda än Sverige.
Citera
2020-03-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag tror Sveriges tal är högre än så. Två anledningar :

1) Tegnell`s "allt är ok !"
2) Norge har varit lite mer allerta..

Lite mer invånare?
Citera
2020-03-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag tror Sveriges tal är högre än så. Två anledningar :

1) Tegnell`s "allt är ok !"
2) Norge har varit lite mer allerta..

Citat från länk: https://www.dagbladet.no/nyheter/norge-i-verdenstoppen-for-coronatesting/72264234

"Det betyr at Norge tester omkring fire ganger så mange per innbygger som Danmark og Sverige.

Svenske helsemyndigheter kommer ikke lenger med løpende oppdateringer på antallet bekreftede smittede, men ifølge svenske folkehelsemyndigheter er over 1000 personer nå smittet i Sverige, skriver Expressen."

Jag förstår inte varför ni svenskar inte får info. Ofattbart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jävla fearmongering.. du behöver träna på din källkritik.

Eh.. läs artikeln igen. Det står inte att man inte bygger immunitet. Det står att de fann EN tjej i japan som var smittad två veckor efter att hon hade friskförklarats. Läs och vad de trodde att det berodde på. Självklart så är man immun. Däremot så kan viruset muter och då är immuniteten mindre värd. Men man har fortfarande ett skydd.

Sådana skador får man från lunginflammation med, och återhämtar sig från.

Nej det är det inte. Det där är gammalt trams. Googla på lite nyare uppgifter.

Du låter som en uppskruvad sensationalist.

Varför är det självklart att man blir immun?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Skrev jag facit? Jag sa KOLLA VAD SOM FUNGERAR OCH HÄNGA PÅ!
Vi kanske kan varar överens om att vi är oense.

Utan facit vet man inte vad som funkar... Vad ska man då "hänga på"? "Oj, vilken drastisk åtgärd dom gör, bäst vi gör likadant".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Bra om du är tydlig. Vad vill du ha sagt?
Omöjligt att bemöta dig

Att du antagligen har fel i att regeringen avvaktat med att stänga skolorna på grund av att "kaozpersoner" skulle "härja fritt". Sverige har som sagt dels sommarlov, snart sportlov och utöver det så är nog närvaron på lektionerna för "kaozpersoner" ganska bristande.

Självklart är man inte rädd för vad dessa skulle hitta på ifall man stänger skolorna. Snarare är det så att nedstägning av skolorna kan resultera i att utbildningen blir väldigt lidande för väldigt många.
Citera
2020-03-18, 23:59
Medlem
prominentens avatar
Jag föreslår att du skriver så man förstår.
Omöjligt att bemöta dig nu.

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Trams. Du har inte tänkt på att dessa "kaozpersoner" sportlov snart samt två månaders sommarlov under sommaren? De som verkligen är stökiga tenderar ju dessutom att ha synnerligen tveksam närvaro.
Citera
2020-03-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
I artikeln om immunitet skriver de

Fallet med den Japanska kvinnan som blev sjuk igen verkar vara det enda fall som refereras till när man påstår att man inte blir immun. Kanske hon har något fel på sitt immunsystem, det vet vi inte. Vad vi vet är att man får viss grad av immunitet mot de andra coronavirus som circularar. De flesta bygger upp den när de är barn, och man vet att vuxna blir mer sällan förkylda av coronavirus. Dock finns det massor av andra virus som ger förkylning.
Dessutom diskuterar man ju det faktum att det här är ett RNA-virus precis som influensavirus. Man kan få infuensa fler gånger men det beror ju på att RNA-virus muterar och till sist så mycket att immuncellerna inte känner igen viruset.

Det finns ingenting som pekar på att man inte utvecklar immunitet mot SARS-CoV-2.

Tvärtom finns det studier på att man bli immun mot SARS-CoV-1 vilket är ett mycket snarlikt virus.
Citera
2020-03-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic

Ju svårare du blir sjuk av ett virus desto starkare är du ett tag efter att du blivit frisk.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag jämförde med Norge, håll dig till Norge om du vill diskutera det här med mig, jag vill ha en förklaring till att Norge just nu tycks ha en större andel döda än Sverige.

«Halva» Norge var i Italien och Østerrike på skidsemester.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic

https://urplay.se/program/177551-utflykter-till-livets-karna-immunforsvaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in