Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-01-09, 11:58
Medlem
Vore inte direkt överraskande om de getknullande iranska terroristerna ligger bakom detta, antingen avsiktligt eller misstagit det för fientligt flyg eller dylikt. Tror inte på slumpen här.
Citera
2020-01-09, 12:01
Medlem
Oleksiy Danilov, chef för Ukrainas säkerhetsråd, skriver i ett facebookinlägg att regeringen även tagit del av uppgifterna om ryska missilrester som ska ha hittats vid vraket.
Citera
2020-01-09, 12:02
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag skulle vilja påstå att det var 10 som reste på svenska pass.
Fyra stycken enligt overifierad källa ( se gulmarkerad text):
http://avherald.com/h?article=4d1aea51&opt=0
Citera
2020-01-09, 12:03
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Jag skulle inte bli förvånad om de krockat med en militär drönare.
Det skulle kunna förklara rätt mycket.
Någon kan rätta mig om jag har fel, men drönare brukar väl flyga betydligt högre upp?
Citera
2020-01-09, 12:06
Medlem
På svt.se står om iraniernas preliminära rapport (som i normalfallet brukar komma minst en vecka efter en krasch) "Rapporten bekräftar också att flygplanets båda färdskrivare, det som ibland kallas ”svarta lådan”, har hittats och analyserats, men att delar av minnet försvunnit på grund av skador på dem."

Moderna flight data recorders och cockpit voice recorders överlever i princip allt.

Från Germanwings-kraschen i alperna gick allt att utläsa.

Det är med andra ord mycket bestickande att det just i detta fall råkar vara "skador på dem".
Citera
2020-01-09, 12:07
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Vore inte direkt överraskande om de getknullande iranska terroristerna ligger bakom detta, antingen avsiktligt eller misstagit det för fientligt flyg eller dylikt. Tror inte på slumpen här.
En flygplats är nog ett ganska olämpligt ställe för att skjuta ner ett specifikt plan med tanke på antalet avgångar, men lämpligt om vilket plan som helst ska skjutas ner.
Citera
2020-01-09, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Oleksiy Danilov, chef för Ukrainas säkerhetsråd, skriver i ett facebookinlägg att regeringen även tagit del av uppgifterna om ryska missilrester som ska ha hittats vid vraket.
Inte igen, INTE ryska missilrester, Iranska men tillverkade i Ryssland.
Citera
2020-01-09, 12:08
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Någon kan rätta mig om jag har fel, men drönare brukar väl flyga betydligt högre upp?
Även drönarna måste starta någonstans för att ta sig till önskad höjd.
Citera
2020-01-09, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
En flygplats är nog ett ganska olämpligt ställe för att skjuta ner ett specifikt plan med tanke på antalet avgångar, men lämpligt om vilket plan som helst ska skjutas ner.
Men som nämnts i tråden fler gånger så ligger det en hemlig raketbas där.
Citera
2020-01-09, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
På svt.se står om iraniernas preliminära rapport (som i normalfallet brukar komma minst en vecka efter en krasch) "Rapporten bekräftar också att flygplanets båda färdskrivare, det som ibland kallas ”svarta lådan”, har hittats och analyserats, men att delar av minnet försvunnit på grund av skador på dem."

Moderna flight data recorders och cockpit voice recorders överlever i princip allt.

Från Germanwings-kraschen i alperna gick allt att utläsa.

Det är med andra ord mycket bestickande att det just i detta fall råkar vara "skador på dem".
Någon som sett en svart låda efter en krash utan skador? Skador behöver inte betyda att det inte går att läsa ut information från den.
Citera
2020-01-09, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Även drönarna måste starta någonstans för att ta sig till önskad höjd.
En hemlig raketbas kanske är en bra startplats eller?
Citera
2020-01-09, 12:13
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Men som nämnts i tråden fler gånger så ligger det en hemlig raketbas där.
Är den verkligen hemlig så omskriven som den är? Kan det föreligga ett rent misstag som orsakade eventuell nedskjutning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in