2020-01-07, 16:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Snacka om att försöka skapa mer drama/bekymmer än vad det redan är. Statyn blev vandaliserad för att Malmö FF-fans lackade ur när Zlatan blev delägare i Hammarby. Sen att vissa supporters är ägg är en annan femma.

Precis, det här vet t.om. jag om som knappt läst om incidenten. Snacka om nötskalle. Men DN är ju propaganda.
Citera
2020-01-07, 16:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubernietzsche
En snabb sökning på MalmöFF-fans ger vid handen att de fortfarande för bara 2½ år sedan närde ett hopp om att Zlatan skulle återvända till Allsvenskan. Från en blaska till en annan: https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hyllningen-till-zlatan-fran-malmo-ff-fansen/.
Citat: "Krya på dig Zlatan – du klarar allsvenskan med ett knä"

Lätt att därför förstå att vissa människor känner sig svikna över Hammarbyaffären och agerar i affekt med att vandalisera en staty.
Svårt att förstå hur svagbegåvad en reporter kan vara som inte ser den uppenbara kopplingen.

Jag tror DN vet att det inte stämmer, men normale DN-läsaren är inte fotbollsintresserad och läser bara rubriken. Se det så här, vilken normal svensk läser DN, SvD, aftonbladet, expressen idag? Dessa låter sig ju luras trots att man rimligen bord begripa bättre. Alltså kan DN skriva vilka lögner som helst och lite av skiten de slänger på väggen skvätter ner insidan på hjärnan på de som frivilligt låter sig hjärntvävttas.
Citera
2020-01-07, 17:00
Medlem
Alla borde veta att Per Svensson är anställd av Peter Wolodarski för att i alla lägen försöka smutskasta SD. Det börjar bli en aning tröttsamt. Han inser inte att ca 25 % av väljarkåren numera sympatiserar med SD:s politik.
Citera
2020-01-07, 17:14
Medlem
Soterns avatar
Serietidningen DN kommer väl snart med ett avslöjande reportage om att det var Donald Trump och Jimmy Åkesson som sågade ner Zlatanstatyn en sen natt.
Citera
2020-01-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag tror DN vet att det inte stämmer, men normale DN-läsaren är inte fotbollsintresserad och läser bara rubriken. Se det så här, vilken normal svensk läser DN, SvD, aftonbladet, expressen idag? Dessa låter sig ju luras trots att man rimligen bord begripa bättre. Alltså kan DN skriva vilka lögner som helst och lite av skiten de slänger på väggen skvätter ner insidan på hjärnan på de som frivilligt låter sig hjärntvävttas.

DN är INTE någon rikstidning. DN är en lokaltidning. För 50 år sedan var DN en rikstidning (DN debatt satte agendan) och SVT/SR läste slaviskt utantill från DN på 70-talet men det har krymt ner och idag är DN mest Södermalms kamratposten. DNs enda prenumeranter utanför innerstan är bibliotek. Möjligen kan man köpa DN på pressbyrån på centralstationen i Malmö där 08or passerar. typ.

Men folk som bor i innerstan TROR att DN är en rikstidning. Korkade annonörer betalar som om det vore en rikstidning men det är det inte. Bonniers vet att det räcker om de kan intevenera södermalm och myndigheter i Stockholms innerstad så kan de få deras ego-intressen genomförda.
De behöver inte satsa på tex Malmö eller nåt. ALLT skall ligga centralt precis som i Moskva.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-01-07 kl. 17:29.
Citera
2020-01-07, 17:36
Medlem
arakas avatar
Med sådana vänner som Per Svensson behöver liberalerna i S,L och C inga fiender.
Klick, klick, klick. Där fick SD ett antal nya röster.
Frågan är om han verkligen är den han utger sig för att vara eller om han är en av Putins GRU agenter som arbetar för destabiliseringen av Europa.
Senast redigerad av araka 2020-01-07 kl. 17:39.
Citera
2020-01-07, 17:40
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp

Nog för att svensk kloakmedia och dess "journalister" inte är helt rätt i huvudet, så att säga, men WOW.

Det känns lite grand som att det är foliehatts varning på denna tomte.

Men vad fan, kan man vinkla något så att det ser dåligt ut för SD, så kör på antar jag att man tycker på denna blaska.

Det låter som något man skulle kunna finna i en trådstart här på forumet, men som skulle papperskorgas väldigt snabbt, alternativt flyttas till konspirationsforumet.
Och detta betalar folk för att kunna läsa i Sverige.

Varför så upprördl? Det är väl helt rimligt att gissa att vandalerna också är sverigedemokrater eller värre.. Därav dot rasistiska klottret. Läs bara Flashback-tråden om Zlatan, så får du bekräftat vad SD-svansen tycker om honom.
Citera
2020-01-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Varför så upprördl? Det är väl helt rimligt att gissa att vandalerna också är sverigedemokrater eller värre.. Därav dot rasistiska klottret. Läs bara Flashback-tråden om Zlatan, så får du bekräftat vad SD-svansen tycker om honom.
Det rasistiska klottret bestod av orden "CIGANE DÖ", vilket inte låter speciellt sverigedemokratiskt.
Citera
2020-01-07, 17:47
Bannlyst
Fittan provocerar för att folk ska klicka och läsa skiten, bli upprörda och länka vidare till vänner.
Citera
2020-01-07, 17:55
Medlem
SD-sympatisörer i farten i Chile också?
Kommer det en briljant uppföljning med analys av världsläget kring världens fotbollsstatyer?
Citat:
Alexis Sanchez staty har utsatts för en attack i Chile.

Ansiktet är förstört och tröjan är sönderriven.

– Jag vet inte vad de här personerna är ute efter, säger borgmästaren Luis Moyano.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Wb2MAd/stjarnans-statyansikte-har-blivit-sonderslaget
Citera
2020-01-07, 17:57
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Det rasistiska klottret bestod av orden "CIGANE DÖ", vilket inte låter speciellt sverigedemokratiskt.

Nej det gör det inte. Och då tror jag inte längre att vandaliseringen x flera har innehållit ett mått av humor, vilket jag tolkat det som.

Tråkigt. Tråkigt.
Citera
2020-01-07, 17:58
Medlem
Ratads avatar
Per went full foliehatt. You never go full foliehatt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Serietidningen DN kommer väl snart med ett avslöjande reportage om att det var Donald Trump och Jimmy Åkesson som sågade ner Zlatanstatyn en sen natt.

En "DN, DN värld" börjar bli riktigt underhållande. Tror du man vågar be Per om lite mer info om den här SD-konspirationen eller kommer han himla med ögonen och svamla om "Epstein" om han blir pressad? Jag har faktiskt sett den här "arga, vita män sågade Zletens anklar"-konspirationen här och där på Facebook. Jag har dock aldrig sett någon förklara varför en jeppe skulle sätta sig i bilen och åka upp från Trelleborg/ner från Växjö/eller ens ta cykeln i Malmö mitt i natten för att vandalisera statyn mer än det vanliga "orange man bad" eller den klassiska "det finns MASSOR av SD-understödd antiziganism/rasism ÖVERALLT och femtekolonnarna har nästlat sig in ÖVERALLT"!

Är det något som krönikörer och tyckare är väldigt säkra på så är det att SD styr en massa vitingar som the Borg. Det verkar bara vara så och man får inte fråga hur detta skulle gå till eller hur det fungerar.

Att fotbollsfans eller klientelet i Malmö är analt fixerade vid både Zlatan och lättkränkthet får man inte spinna vidare på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in