2020-01-05, 15:34
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Jag är varken för vandalisering eller någon extrem MFF supporter. Men jag känner de som är och förstår hur kränkta de blev när Zlatan sa han skulle göra Hammarby till nordens bästa lag.

Den ska inte upp igen i Malmö. Den är en skymf mot alla MFF fans om den står där vid första hemmaallsvenskanpremiären.

Tyckte det var en bra idé som någon sa att "ställ den i Milano". Det är ju uppenbart där han känner sig hemma. Den gör sig inte varken i Malmö eller Stockholm.

Jag tror inte Milanoborna vill ha den heller. Bästa förslaget hittills är nog att sätta den i Zlattens vardagsrum.
Citera
2020-01-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Tänk om Z hade investerat och gjort laget Rosengård till ett topplag. Det hade varit något. Och vilken jävla reklam. Nu har han sumpat den chansen.

Det hade nog blivit dyrt att göra ett division 2 lag till ett topplag.
Citera
2020-01-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag tror inte Milanoborna vill ha den heller. Bästa förslaget hittills är nog att sätta den i Zlattens vardagsrum.

Ja, då kommer den enda som vill se den njuta varje dag.
Citera
2020-01-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192

Problemet är bara att kidsen i orten har så jävla svårt att relatera till nobelpristagare. En skön snubbe från orten som blir hyllat fotbollsproffs kan alla ungar utan framtid relatera till. Om de spelar fotboll istället för att råna folk och sälja knark är det väl en vinst? Skolan hade de skitit i ändå.

Dikotomi. Jag tror faktiskt de både spelar fotboll och rånar/säljer knark. Men visst. Jag förstår resonemanget. Slipper dagdriveri.
Skatan borde tidigt lärt sig att vara ödmjuk. Hans ghetto-fasoner kanske gynnade honom att etablera sig i fotbollsvärlden, men de borde han sedan hängt av och mognat och tagit ansvar för sitt inflytande. Påverka kidsen att faktiskt läsa en bok. Men han mognade inte. Han är en förvuxen bäbis/tonåring. Och media-Sverige är djupt delaktiga i hans utveckling eller brist på.
Senast redigerad av ElegantElefant 2020-01-05 kl. 15:41.
Citera
2020-01-05, 15:38
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Fyfan för smutsiga malmö folk. Saboterar Sveriges största spelare genom tidernas staty för precis ingenting utan för att dem är lätt kränkta. Jag hoppas innerligt Zlatan investerar stort i Hammarby nu så malmö aldrig vinner något igen hahaha äckliga Malmö det finns bara smuts folk där!!

Att du inte flyttar dit, du verkar passa in där. Så kan du dyrka quisslingen Näzan hela tiden.
Citera
2020-01-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Bra förslag! Vi skall vara konstruktiva. Eller på ett av hans hus? Annars som offentlig urinoar i Malmö? Med en knapp som får honom att utbrista "Du pizza på mig!"
Citera
2020-01-05, 15:39
Medlem
Vridens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Eller personer som har bidragit med absolut 0 för människor, kulturen, eller samhället. Att göra en staty av någon som är bra på en jävla lek, är en skymf mot alla andra som förtjänat sina statyer i vårt land

Att man drar en sverige-tröja över huvudet känns också ju lite halvt politiskt motiverat.

Fotboll är världens största kulturyttring. Allt du behöver är en boll och en någotsånär frisk kropp så kan du spela. Fotboll är för folket. I hela världen. Fattig som rik.
Citera
2020-01-05, 15:42
Medlem
sebastian66s avatar
Helt sjukt detta men vad är inte sjukt i sverige idag.
Dom flesta retar sig på att Zlatan är halvsvensk sticker ut är arrogant tuff kaxig loj.
Historiens absolut bästa spelare genom tiderna i sverige.
Om han så investerar i blomstermåla eller i hudiksvall så borde det vara skit i samma.
Allt bottnar i avundsjuka för ni inte kan reda ut hans stil och att han lyckats.
Sverige i ett nötskal faan han gör väl vad han vill ska han styras av vad andra tycker?
Ska andra styre er med vad ni ska göra med era pengar sjukt hela paketet.
Sätt tillbaka statyn res på hans barn med installera ström med dödlig effekt.
Vad är det för samhälle ni är då bara för goa 1 staty.Men sverige är ju lite så allt görs via nätet
detta är säkert inga svenskar som orsakat detta för en svensk är för feg och mesig.
Ps!Jag är 100% svensk jag älskar absolut inte Zlatan är inte avundsjuk.
Men jag har respekt
Citera
2020-01-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Dom flesta retar sig på att Zlatan är halvsvensk sticker ut är arrogant tuff kaxig loj.
Om han så investerar i blomstermåla eller i hudiksvall så borde det vara skit i samma.
Allt bottnar i avundsjuka för ni inte kan reda ut hans stil och att han lyckats.
Sverige i ett nötskal faan han gör väl vad han vill ska han styras av vad andra tycker?
Vad är det för samhälle ni är då bara för goa 1 staty.Men sverige är ju lite så allt görs via nätet
detta är säkert inga svenskar som orsakat detta för en svensk är för feg och mesig.
Men jag har respekt

Vad menar du tyder på avundsjuka? Är det inte snarare Zlatans investering i rivalen Hammarby som triggat hatet?
Citera
2020-01-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Det hade nog blivit dyrt att göra ett division 2 lag till ett topplag.

Men hade hade säkert lätt kunnat få investerare, speciellt med motiveringen att "stärka förorten".
Citera
2020-01-05, 15:53
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Vad menar du tyder på avundsjuka? Är det inte snarare Zlatans investering i rivalen Hammarby som triggat hatet?
naturligtvis delvist är det så men det är trots allt fel hans pengar.'
Men jag ser inte varför han ska investera i MFF bara för att han har spelat där?
Dom har fått bra betalt för honom hellre han sponsrat hans andra mindre klubbar i malmö han
vart i innan.
men att det ska rendera till att ärligt en legendar inom svensk fotboll råkar ut för detta är trams.
Vem faan välter Henrik Larssons staty i helsingborg tex?
Han var en bra spelare med men en som är hur tragisk som helst att lyssna på.
Det tar typ 2.5 timmar innan man kan få svar från honom tystlåten individ
Citera
2020-01-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Men jag har respekt

En text full av skit.

De flesta är inte avundsjuka, jag är det inte. Jag kan medge att han till och med är den bästa idrottaren genom tiderna i Sverige. Är du nöjd då? Om jag säger att jag önskar honom framgång i Milan?

Vad det handlar om är att klubbfotboll handlar om lojalitet, pension, det är en livsstil som många människor investerat sina liv i. Folk som tar ledigt från jobbet och åker till Sundsvall för att följa MFF.
Det handlar om att visa respekt, lojalitet.

Hade han varit smart och haft lojalitet så hade han kunnat investera i FC Rosengård och gjort de till ett topplag. Med sponsorer och andra investerare så hade det kunnat bli en stor grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in