2020-01-05, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Vadå förrädare? Zlatan har väl inga livstidsförpliktelser mot Malmö?

Tycker han har gjort mer för Malmö och svensk fotboll än de flesta, och att vandalisera en staty är ju bara larvigt.
Vet inte om Stig Wennerström eller Quisling hade någon ”livstidsförpliktelse” mot Sverige respektive Norge.

Själv kunde jag inte vara mindre intresserad av varken Zlatan, hans staty, eller fotboll, men uppenbarligen så finns det de som tar det här mer allvarligt.
Citera
2020-01-05, 09:34
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Låt det bli en läxa, inga statyer på levande personer!

Eller personer som har bidragit med absolut 0 för människor, kulturen, eller samhället. Att göra en staty av någon som är bra på en jävla lek, är en skymf mot alla andra som förtjänat sina statyer i vårt land

Att man drar en sverige-tröja över huvudet känns också ju lite halvt politiskt motiverat.
Senast redigerad av ReiseReise 2020-01-05 kl. 09:38.
Citera
2020-01-05, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagpostartreposter
Jaha? och? Det är FOTBOLL. Dessutom kna man inte köpa in sig i MFF som man kan i hammarby, så vad ska han göra om han vill satsa på svensk fotboll? Gå och köpa en korv?

Det är väl inget som hindrar att han sponsrar MFF.
Citera
2020-01-05, 09:36
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagpostartreposter
Jaha? och? Det är FOTBOLL. Dessutom kna man inte köpa in sig i MFF som man kan i hammarby, så vad ska han göra om han vill satsa på svensk fotboll? Gå och köpa en korv?
Han får naturligtvis göra vad han vill. Det betyder inte att alla måste gilla det! han gloria har trillat ner för min del. Jag tycker inte statyn ska stå i Malmö, jag tycker han är ett ärkesvin och saknar lojalitet samt har en grandios självbild (som jag faktiskt trodde delvis var spelad).

Om nu inte Malmöborna vill ha statyn i malmö så flytta den.
Citera
2020-01-05, 09:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
– Det här beteendet har inte med fotboll att göra och det har framför allt inte med skulpturen att göra. Varför man ger sig på den begriper jag inte, säger konstnären Peter Linde som skapat statyn.

Att konstnären blir ledsen kan jag förstå. Att han inte begriper att Z är avskydd är svårare att förstå.
Citera
2020-01-05, 09:40
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
...

Gissar att ztatyn skulle bli en brinnande potatis. Naj, naj, var som helst men inte hit!
Citera
2020-01-05, 09:45
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Gissar att ztatyn skulle bli en brinnande potatis. Naj, naj, var som helst men inte hit!
Lite så. Menar Zlatan ratade själv friends arena som placering. Möjligtvis hade Rosengård, där han är uppväxt i Malmö kunnat ha den. Jag vet faktiskt inte hur det klientelet ser på Zlatan.
Citera
2020-01-05, 09:45
Medlem
Jeff.Becks avatar
Ponera att det stod en byst av Göran Persson utanför Sveavägen 68 och Persson går ut och säger att han numera stödjer SD/M och vill göra dem störst. Hur lång tid tar det innan bysten vandaliserats och plockats bort?

Det är något Malmös vänsterpolitiker som fördömer vandaliseringen kan fundera på.
Senast redigerad av Jeff.Beck 2020-01-05 kl. 09:47.
Citera
2020-01-05, 09:47
Medlem
Arsenikarsles avatar
De får helt enkelt sätta statyn på en piedestal så att folk inte når upp.
Citera
2020-01-05, 09:48
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Han får naturligtvis göra vad han vill. Det betyder inte att alla måste gilla det! han gloria har trillat ner för min del. Jag tycker inte statyn ska stå i Malmö, jag tycker han är ett ärkesvin och saknar lojalitet samt har en grandios självbild (som jag faktiskt trodde delvis var spelad).

Med det är en sak att inte vilja ha en staty. En annan att vandalisera den.

Kan iofs hålla med dig annars, och att det var ett stort misstag att resa en staty av Zlatan från början. Vem/vilka kom på den korkade idén egentligen? SvFF?

Statyn borde tas ner och magasineras någonstans och sättas upp igen om 100 år när Zlatan sedan länge är död och begraven.
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-01-05 kl. 09:51.
Citera
2020-01-05, 09:49
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Finns en antik regel att man aldrig ska sätta upp en staty förrän personer är död.
Nu ser vi igen varför!
Citera
2020-01-05, 09:52
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Med det är en sak att inte vilja ha en staty. En annan att vandalisera den.

Kan iofs hålla med dig annars, och att det var ett stort misstag att resa en staty av Zlatan från början. Vem/vilka kom på den korkade idén egentligen? SvFF?

Statyn borde tas ner och magasineras någonstans och sättas upp igen om 100 år igen när Zlatan sedan länge är död och begraven.
Absolut, men Malmöborna lämnade förslag omatt flytt/ta bort vilket fick avslag från kommunen. Nu ska de tydligen ta upp det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in