2020-01-07, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Frågan jag besvarade gällde mobiltrafiken, inte den fysiska luren.

(FB) Svenske myndighetschefen Åke Göransson misstänkt mördad i Rumänien, 2019-12-31

Jag tror inte att det riktigt räcker med att läsa mobiltrafiken, att även ha tillgång till den fysiska tfnen brukar vara det som kan vara nödvändigt att dels binda ägaren till tfnen och också till den mobiltrafik som den har genererat. Det blir ju då mera vattentätt så att säga.
Hint: Apparna ger upphov till viss mobiltrafik, och med att koppla appen och tfnen till varandra och den mobiltrafik som just denna tfn skapat måste ju utgöra ett mycket starkt bevis.
Citera
2020-01-07, 14:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jag tror inte att det riktigt räcker med att läsa mobiltrafiken, att även ha tillgång till den fysiska tfnen brukar vara det som kan vara nödvändigt att dels binda ägaren till tfnen och också till den mobiltrafik som den har genererat. Det blir ju då mera vattentätt så att säga.
Hint: Apparna ger upphov till viss mobiltrafik, och med att koppla appen och tfnen till varandra och den mobiltrafik som just denna tfn skapat måste ju utgöra ett mycket starkt bevis.

Jag svarade bara på frågan. Men i och med att allt talar för en naturlig död så är det ju i alla fall inte aktuellt, varken att begära ut operatörsuppgifter eller att undersöka själva enheten.
Citera
2020-01-07, 14:07
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Alltså det är inte vanligt med sånt i Östeuropa. Det är inget man helst visar öppet

Rumänien var redan för 20 år sedan ett paradis för bögpedofiler.

https://www.vice.com/da/article/wd4gww/matthew-mcvarish-interview
Citera
2020-01-07, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Rumänien var redan för 20 år sedan ett paradis för bögpedofiler.

https://www.vice.com/da/article/wd4gww/matthew-mcvarish-interview

Mina föräldrar är från Rumänien. När jag var där senast, vilket var för typ 7 år sedan, så fanns det gatubarn som sov på tågstationen och som knarkade helt öppet. Nästan ingen brydde sig om de här ungarna. Någon köpte en macka eller kaka till de, men i det stora hela så sket folk i de.
Så att utsatta barn där utnyttjas och att Rumänien därför har blivit ett paradis för pedofiler är inte konstigt. Det är känt för varje jävla rumän där nere att det förekommer barnsexhandel, att det kommer folk från Holland, Sverige, England, Tyskland dit för att köpa sex och annat. Alla där vet om det.

Men det enda folk där nere bryr sig om är sin ekonomi, stålar och prylar. Om det sedan finns några fattiga ungar som sover på gatan och knarkar, det rör ingen ryggen där. Lika lite som det rör en svensk att det sitter 4 alkisar och super på en parkbänk eller busshållplats.
Senast redigerad av shinker 2020-01-07 kl. 14:46.
Citera
2020-01-07, 16:12
Avstängd
Knivur-273s avatar
Jag misstänker hor med unga pojkar eller flickor...
Citera
2020-01-14, 00:02
Medlem
MKGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Mina föräldrar är från Rumänien. När jag var där senast, vilket var för typ 7 år sedan, så fanns det gatubarn som sov på tågstationen och som knarkade helt öppet. Nästan ingen brydde sig om de här ungarna. Någon köpte en macka eller kaka till de, men i det stora hela så sket folk i de.
Så att utsatta barn där utnyttjas och att Rumänien därför har blivit ett paradis för pedofiler är inte konstigt. Det är känt för varje jävla rumän där nere att det förekommer barnsexhandel, att det kommer folk från Holland, Sverige, England, Tyskland dit för att köpa sex och annat. Alla där vet om det.

Men det enda folk där nere bryr sig om är sin ekonomi, stålar och prylar. Om det sedan finns några fattiga ungar som sover på gatan och knarkar, det rör ingen ryggen där. Lika lite som det rör en svensk att det sitter 4 alkisar och super på en parkbänk eller busshållplats.

Jag är där nere 4-6 gånger per år, eftersom jag har en fru därifrån och vi har en lägenhet där.
Jag har inte sett några gatubarn på Gara de Nord, och inte mer eller annorlunda lodisar än på Stockholm C. Jag har inte hängt i Bukarest slum - Rahova, Ferentari - eftersom jag inte köper droger eller prostituerade så har jag ingen anledning att sätta min fot där, men en kvalificerad gissning är att man kan köpa det mesta där. Bukarest är överlag rätt säkert, men slummen är det inte och varför skulle jag utsäta mig för idiotiska risker? Gräs kan man få tag i på säkrare sätt, det är det enda jag skulle köpa i alla fall, och det behöver jag inte åka till slummen för.
Citera
2020-01-24, 14:07
Medlem
Åke var visst katolik. Enligt nekrolog, läst idag. Såg lite gammal ut också.
Citera
2020-01-24, 14:15
Medlem
Det första jag tänkte innan jag öppnat tråden var sexköp gone bad, såg snabbt att fler verkar ha dessa tankar. Är det någon som känner till historik/bakgrund på BO?
Citera
2020-01-24, 14:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurstud13
Det första jag tänkte innan jag öppnat tråden var sexköp gone bad, såg snabbt att fler verkar ha dessa tankar. Är det någon som känner till historik/bakgrund på BO?
Finns i tråden.

(FB) Svenske myndighetschefen Åke Göransson misstänkt mördad i Rumänien, 2019-12-31
Citera
2020-01-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Finns i tråden.

(FB) Uppsala - Man knivhuggen i trapphus 2017-01-29
Och även denna.
Citera
2020-02-10, 17:13
Medlem
Inget brott bakom myndighetschefen Åke Göranssons död
https://www.dn.se/nyheter/sverige/inget-brott-bakom-myndighetschefen-ake-goranssons-dod/
Citera
2020-02-10, 17:43
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Inget brott bakom myndighetschefen Åke Göranssons död
https://www.dn.se/nyheter/sverige/inget-brott-bakom-myndighetschefen-ake-goranssons-dod/
Ett citat ur den korta artikeln.

Citat:
Vi har fått besked från de rumänska myndigheterna, närmare bestämt det rättsmedicinska institutet, och de har fastställt att det är naturliga dödsorsaker som jag inte vill gå in på. För formens skull avvaktar jag obduktionsprotokollet och om inget annat föranleds av det kommer jag att avsluta vår utredning, säger kammaråklagare Johan Lindmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in