Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Hur skall du ha det? Först börjar du starkt och bra
Ja det gjorde jag minsann

Så där är vi överrens då om att hyckleriet ska bekämpas.
Citat:
Där stack bockfoten fram...
Jag får alltid ett fånigt leende på läpparna när folk säger jag har bockfötter
Citat:
För om det nu verkligen var det som du påstår att det var man eldade, varför inte bara låta lögnerna vara?
Men jag far ju icke med osanning min bästa herre!
http://en.wikipedia.org/wiki/Institut_f%C3%BCr_Sexualwissenschaft
On 6th May 1933, while Hirschfeld was on a lecture-tour of the USA, Nazi youth of the Deutsche Studentenschaft made an organised attack on the Institute of Sex Research. A few days later the Institute's library and archives were publicly hauled out and burned in the streets of the Opernplatz. Around 20,000 books and journals, and 5,000 images, were destroyed
Citat:
Du tror väl inte att man kan ha selektiva bokbål som bara träffar "rätt"?
Jo det är väl ganska lätt att t.ex bara elda upp RFSL-publikationer, dokusåpa-manus, kvällstidningsredaktionerna, EXPO-skrifter osv. och ändå helt strunta i stadsbibliotekens och antikvariatens innehåll?
Citat:
För det är ju så himla lätt att vara efterklok när man efter en natts brännande har lyckats med att skövla ett kulturarv bara för några ointressanta böckers skull.
Jag tror inte NSDAP ångrade sitt tilltag och inte heller att dom brände saker som inte skulle brännas. De hade väl listor på alla författare som var "anti-tyska"? Och som sagt, jag sympatiserar inte med detta jag ville bara nyansera det lite.
Citat:
Det är skillnaden mellan sådana som dig och mig. Jag är säker i mig själv och min livsåskådning och kan kosta på mig att vifta bort saker med en axelryckning.
Trevligt för dig att du är säker på allt det där, själv är jag inte säker på speciellt mycket. Men en sak är jag säker på och det är att jag inte kan vifta bort saker med en axelryckning. Speciellt inte alla dessa hatiska angrepp mot mitt folk/min ras.