2020-02-09, 12:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Alltså, han hade inte bestämt sig för att stanna redan inför januariturnén, så det var logiskt att inte riskera något då.
Men men, viktigt för DIF att han stannar.
Nja, känns inte särskilt troligt. Hur kommer det sig att bara Karlström avstår januariturnén om det nu är så? Säger inte att det är omöjligt och att du har fel men hans beteende är en anomali.
Citera
2020-02-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nja, känns inte särskilt troligt. Hur kommer det sig att bara Karlström avstår januariturnén om det nu är så? Säger inte att det är omöjligt och att du har fel men hans beteende är en anomali.

Hans situation var ju en anomali, jag kan inte dra mig till minnes att en kontraktslös spelare reppat på januariturnén.
M Olsson i år då såklart, men hans situation i livet är ju helt annorlunda jmf med Karlströms.
Citera
2020-02-09, 12:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Hans situation var ju en anomali, jag kan inte dra mig till minnes att en kontraktslös spelare reppat på januariturnén.
M Olsson i år då såklart, men hans situation i livet är ju helt annorlunda jmf med Karlströms.
Suck, läste fel. Ordet ”inte” i ditt inlägg missade jag. Jag är enig med dig.
Citera
2020-02-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Suck, läste fel. Ordet ”inte” i ditt inlägg missade jag. Jag är enig med dig.

Aha, då är jag med
Citera
2020-02-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Stefanelli och Tarik har lämnat. Är mest platsen som behövs
Även Brolin, Linnér, Gravius, Nyholm, Salétros, Obasi och Ekstrand har försvunnit från lönelistan. Även om de belastade den olika hög grad.
Citera
2020-02-10, 11:34
Avslutad
Norling förlänger till 2021, kul att en sådan karaktär får vara kvar ändå.
Citera
2020-02-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Speciellt för AIKs antagonister.
Citera
2020-02-10, 20:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Misstänker att några stollar härinne rasar framför tangentbordet.

Tycker själv att timingen är dålig. Skulle vi ha en Europaplats och va med i guldstriden vid sommaruppehållet hade det varit naturligt att inleda samtal men ponera att AIK misslyckas totalt i cupen samtidigt vi inte är i närheten av förstaplatsen, varför ska vi då göra det svårare för oss att göra oss av med honom?

Wesström gjorde ju nåt liknande med Alm förut och förlängde kontraktet trots att han hade över två år kvar.
Citera
2020-02-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Misstänker att några stollar härinne rasar framför tangentbordet.

Tycker själv att timingen är dålig. Skulle vi ha en Europaplats och va med i guldstriden vid sommaruppehållet hade det varit naturligt att inleda samtal men ponera att AIK misslyckas totalt i cupen samtidigt vi inte är i närheten av förstaplatsen, varför ska vi då göra det svårare för oss att göra oss av med honom?

Wesström gjorde ju nåt liknande med Alm förut och förlängde kontraktet trots att han hade över två år kvar.
Varför förlänger man ens hans kontrakt? Står klubbar högre upp i näringskedjan redo att plocka honom ifall han gör en bra säsong för er? Går det inte enligt planerna så behöver ni lösa ut honom från sitt kontrakt.
Citera
2020-02-10, 20:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Varför förlänger man ens hans kontrakt? Står klubbar högre upp i näringskedjan redo att plocka honom ifall han gör en bra säsong för er? Går det inte enligt planerna så behöver ni lösa ut honom från sitt kontrakt.
Undrar samma sak. Helt onödigt och skiter det sig blir det betydligt dyrare att lösa.
Citera
2020-02-10, 21:41
Avslutad
Citat:
Undrar samma sak. Helt onödigt och skiter det sig blir det betydligt dyrare att lösa.
Sålänge BW är kvar så är Norling kvar. Svågerskomplex.
Jag anser att Norling skulle sparkas efter ifjol. Börjar AIK dåligt så lär ju Norling gå tillbaka till antifotboll Taktiken..
Citera
2020-02-10, 21:51
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Skulle det verkligen funka? Norling har väl rimligen attityden ”ge mig förtroende eller ge mig sparken redan nu”. Rimlig kostnad för att ge tränaren arbetsro och för att inte ha en tränare som ägnar säsongen åt att leta efter nästa uppdrag samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in