2022-03-04, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Ja, det är som om en svart man döljer sig bakom deras ihärdiga ståndpunkt om 'förträffligheten' med det 'välsignade' förstörandet av rena raser.

Det talar mer om deras egna genetik än den Gud försvarar. Det är ett olycksfall i arbetet att samla andra än de förlorade fåren av Israel till Guds följe. Det vanliga scenariot med att samla 'alla folk' till frälsningen är att dessa inte begriper vem de tror på, såsom när judar och muslimer tror på Jesus så tror de på en judisk profet.

Medans när de förlorade fåren tror på Jesus Kristus så inser de att Jesus Kristus är Guds Son kommen till jorden via den Helige Ande i Jungfru Maria. Jungfru Maria av Israelisk härkomst. Icke-judisk, annat än då Satans synagogas följe får säga sin sak, med kollektivanslutning av Israel och Israeler till Satans synagogas judar.
Bra skrivet, Fleshbags!
Citera
2022-03-07, 09:23
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Precis. Men Juda var i första hand ett område (sydriket) och inte en stam. Israel var nordriket i Kanaans land, det som nu utgör staten Israel.

Ungefär som USA där nordstaterna var en sida och sydstaterna var en annan sida men BÅDA är ju fortfarande amerikaner!

Det fanns 12 stammar, Manasse, Dan, Gad, Sebulon, osv. EN av dessa stammar var Juda. Men detta är inte signifikant i benämningen av judar eller israeliter.

Din teori om theotokos saknar stöd i litteraturen. Samtliga koncilier och kyrkor erkänner henne såsom varande etnisk judinna. (Troende eller ej, är ingen som kan säga med säkerhet men hon hade knappast blivit Guds moder om hon inte trodde på Gud!)

Dessutom blev Jesus själv omskuren, det står dokumenterat i NT. Omskärelse på den tiden innebar ett förbund med Israels Gud. Abrahams, Isaks och Jakobs Gud, dvs den Gud som judarna tror på.

Återigen - hur förklarar du Jesu många citat från GT?
Juda-rike bar namnet efter Juda stam som styrde där med Benjaminiter. De tio andra stammarna utgjorde Israel-riket.

För Israeler som likt Guds profeter förkastade 'de äldres traditioner' var omskärelsen Israelisk och inte judisk.
Att vara trogen; Gud; är att följa Gud.

Det Nya Testamentet är fortsättningen på det trogna Israels följe; Israelerna. Judarna däremot är fortsättningen på de äldres traditioners ogudaktighet i Talmud etc till dags dato.

Det är ingen teori, det är fakta. Jungfru Maria var Israelitiska. Hon var trogen Israels Gud.

Vad månne det då vara som är signifikant i benämningen av judar? Ifall inte de 12 Israeliska stammarna? Och ej att förglömma den 13:de inympningen av Khazarer! -Jo dyrkandet av 'de äldres traditioner' och förkastandet av Guds Ord.

””Dessutom blev Jesus själv omskuren, det står dokumenterat i NT. Omskärelse på den tiden innebar ett förbund med Israels Gud. Abrahams, Isaks och Jakobs Gud, dvs den Gud som judarna INTE tror på.”” Muslimerna skär kukskinnet också. Det säger inget om att troget följa Israels Gud.

Israels trogna profeter i GT;
"Herre, de har dödat de profeter som framförde dina budskap, och har rivit ner dina altaren. Jag är den enda profeten som är kvar, och nu vill de döda mig också."

Att skilja agnarna från vetet är att skilja judarna från Israel.
Citera
2022-03-08, 15:34
Bannlyst
Hur citerar du egentligen, lär dig använda forumet!
Citat:
Det är ingen teori, det är fakta. Jungfru Maria var Israelitiska. Hon var trogen Israels Gud.
Kanon. Då är vi överens om att även Jesus var jude! Man blir nämligen jude från mödernet.
Citat:
Att skilja agnarna från vetet är att skilja judarna från Israel.
Det får ju stå för dig, judarna kommer alltid att ha en plats i Bibeln och det är inget du kan göra åt den saken. Hitler försökte skapa en "avjudifierad" bibel (genom Deutsche Christen) den blev inte många sidor.

Luther hade roterat i sin grav om han sett det, och då var även han bitter antisemit i slutet av sitt liv. Men Luther hade inga sådana tankar. Skriften är Skriften.
Citat:
Och detta är det förbund mellan mig och dig och dina efterkommande som ni ska hålla: Alla av manligt kön hos er ska omskäras." //Gen 17:10
Här står dina efterkommande och Herren säger detta till Abraham, som du vet var han stamfader till både judar och araber.
Citera
2022-03-08, 19:01
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Hur citerar du egentligen, lär dig använda forumet!Kanon. Då är vi överens om att även Jesus var jude! Man blir nämligen jude från mödernet.
Du är då ett satan till trögfattad jude! Du har gått i diket för gott. Du hädar Den Helige Anden.

Det tycks räcka att du är överens med dig själv. Judar väntar förgäves på Messias av självklara anledningar.

Jungfrufödsel överstiger judens förstånd.

En snabb blick på bibliska genealogier gör det tydligt att den Heliga Kristna Bibeln är patrilinjär. Se de många exemplen på kungar som tog icke-israeliska makar och i äktenskap mellan stammar under den bibliska eran var också faderns härkomst avgörande. En icke-israelisk kvinna som gifte sig med en israelisk man behövde inte ens konvertera. Hon var nu en del av stammen och hennes barn skulle naturligtvis vara israeler. Israelisk familjestatus fortsätter att gå vid faderns sida till denna dag. Bland Gudstrogna Israeler.

Sen, vad har jag sagt om satans synagogas judar. Vad judar anser kommer inte an i den Kristna Heliga Bibeln. De ombedes hålla sig till sin Babyloniska Talmud med sina äldres traditioner m.fl. Jag betvivlar inte att judar förespråkar matrilinjär härkomst då de ofta inte vet vem som är fadern.

Den oförlåtliga synden är hädelse mot den Helige Ande. Hädning inkluderar förlöjligande och att tillskriva djävulen den Helige Andes verk.

Vem klarar denna uppgift till fullo om inte Juden.
Citera
2022-03-08, 19:35
Bannlyst
Citat:
Du är då ett satan till trögfattad jude! Du har gått i diket för gott. Du hädar Den Helige Anden.

Det tycks räcka att du är överens med dig själv. Judar väntar förgäves på Messias av självklara anledningar.

Jungfrufödsel överstiger judens förstånd.

En snabb blick på bibliska genealogier gör det tydligt att den Heliga Kristna Bibeln är patrilinjär. Se de många exemplen på kungar som tog icke-israeliska makar och i äktenskap mellan stammar under den bibliska eran var också faderns härkomst avgörande. En icke-israelisk kvinna som gifte sig med en israelisk man behövde inte ens konvertera. Hon var nu en del av stammen och hennes barn skulle naturligtvis vara israeler. Israelisk familjestatus fortsätter att gå vid faderns sida till denna dag. Bland Gudstrogna Israeler.

Sen, vad har jag sagt om satans synagogas judar. Vad judar anser kommer inte an i den Kristna Heliga Bibeln. De ombedes hålla sig till sin Babyloniska Talmud med sina äldres traditioner m.fl. Jag betvivlar inte att judar förespråkar matrilinjär härkomst då de ofta inte vet vem som är fadern.

Den oförlåtliga synden är hädelse mot den Helige Ande. Hädning inkluderar förlöjligande och att tillskriva djävulen den Helige Andes verk.

Vem klarar denna uppgift till fullo om inte Juden.
Det glädjer mig att du blir upprörd! Du som påstår dig vara kristen och sedan skiljer på folk och folk - ställer människor i tron mot varandra. Det är så ovännen arbetar.

Lev i kristendomen och lev i anden och låt judarna (som tror) få tro?

Det är samma Gud. Och Jesus var jude. Han kunde likaväl varit grek men då hade inte Jesajas profetia blivit förverkligad.
Citera
2022-03-18, 21:14
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Hur citerar du egentligen, lär dig använda forumet!Kanon. Då är vi överens om att även Jesus var jude! Man blir nämligen jude från mödernet.
Det får ju stå för dig, judarna kommer alltid att ha en plats i Bibeln och det är inget du kan göra åt den saken. Hitler försökte skapa en "avjudifierad" bibel (genom Deutsche Christen) den blev inte många sidor.

Luther hade roterat i sin grav om han sett det, och då var även han bitter antisemit i slutet av sitt liv. Men Luther hade inga sådana tankar. Skriften är Skriften.
Här står dina efterkommande och Herren säger detta till Abraham, som du vet var han stamfader till både judar och araber.

FYI- Abraham är inte en mor. Enligt judarnas förljugna ogudaktiga tolkning är Israels sonsöner inte längre värdiga att föra Israels gener vidare. För enligt judarna är mödernet avgörande för avkommans tillhörighet.

Israels Gud kan inte misstolkas, Guds folk ärver patrilinjärt. Inte endast titlar utan förstås även etnicitet.

Judinnornas barn med vem som helst av jordens olika folkslag exempelvis araben och ormen renderar 'Guds folk'!

Till och med muslimerna ärver etnicitet patrilinjärt. Någonting är 'minst sagt konstigt' med judarna som 'Guds folk.'
Citera
2022-03-18, 21:26
Bannlyst
Citat:
FYI- Abraham är inte en mor. Enligt judarnas förljugna ogudaktiga tolkning är Israels sonsöner inte längre värdiga att föra Israels gener vidare. För enligt judarna är mödernet avgörande för avkommans tillhörighet.

Israels Gud kan inte misstolkas, Guds folk ärver patrilinjärt. Inte endast titlar utan förstås även etnicitet.

Judinnornas barn med vem som helst av jordens olika folkslag exempelvis araben och ormen renderar 'Guds folk'!

Till och med muslimerna ärver etnicitet patrilinjärt. Någonting är 'minst sagt konstigt' med judarna som 'Guds folk.'
Abraham är anfader till alla judar och även alla araber. Kristendomen är en Abrahamitisk religion liksom judendomen och islam.

Du har helt enkelt fel. Judendom är matrilinjärt och därför var Jesus jude. Detta är ibland ett problem i diskussioner då man hävdar att Josef (som var av Davids ätt) inte var Jesus far. Däremot var theotokos också av Davids ätt.

Jag förstår inte din aggression mot judar för 2000 år sedan. Jesus predikade för dem. Lärjungarna var alla judar. Det är möjligt att du har ett judehat idag men vad har det med Bibeln att göra?
Citera
2022-03-18, 22:50
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Abraham är anfader till alla judar och även alla araber. Kristendomen är en Abrahamitisk religion liksom judendomen och islam.

Du har helt enkelt fel. Judendom är matrilinjärt och därför var Jesus jude. Detta är ibland ett problem i diskussioner då man hävdar att Josef (som var av Davids ätt) inte var Jesus far. Däremot var theotokos också av Davids ätt.

Jag förstår inte din aggression mot judar för 2000 år sedan. Jesus predikade för dem. Lärjungarna var alla judar. Det är möjligt att du har ett judehat idag men vad har det med Bibeln att göra?
BS.
Abraham är inte anfader till alla du nämner. Annat än enligt satans synagoga med följe.

Judas var den ende juden.

Samt;
”Frukta inte, Maria, ty du har funnit nåd hos Gud, Och se! du skall bli havande i ditt moderliv och föda en son, och du skall ge honom namnet Jesus.
Han skall bli stor, och den Högstes Son skall han kallas, och Herren Gud skall ge honom hans för-fader Davids tron,....”

-Varför inte, talandes direkt till jungfru Maria; ”Din för-fader Davids tron,...”?! -Jo dels därför att den Heliga Kristna Bibeln är patriarkal -inte judisk. Dels därför att jungfru Maria var av Levitisk börd.
Citera
2022-03-18, 23:15
Bannlyst
Citat:
BS.
Abraham är inte anfader till alla du nämner. Annat än enligt satans synagoga med följe.

Judas var den ende juden.

Samt;
”Frukta inte, Maria, ty du har funnit nåd hos Gud, Och se! du skall bli havande i ditt moderliv och föda en son, och du skall ge honom namnet Jesus.
Han skall bli stor, och den Högstes Son skall han kallas, och Herren Gud skall ge honom hans för-fader Davids tron,....”

-Varför inte, talandes direkt till jungfru Maria; ”Din för-fader Davids tron,...”?! -Jo dels därför att den Heliga Kristna Bibeln är patriarkal -inte judisk. Dels därför att jungfru Maria var av Levitisk börd.
Nej du har fel! läs i skriften:
Citat:
Paulus svarade: "Jag är jude från Tarsus i Kilikien, medborgare i en betydande stad. Jag ber dig: låt mig få tala till folket." //Apostlagärningarna 21:39
ABRAHAM:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Abrahamic_religions#:~:text=The%20major%20Abrahami c%20religions%20in%20chronological%20order%20of,Ab rahamic%20religions%20with%20the%20greatest%20numb ers%20of%20adherents.

Varför svarar du inte på mina frågor? 1. Vilken kristen lära bekänner du dig till? 2. Varför hänvisar Jesus till gamla testamentet och säger att man ska hålla den judiska lagen?
Citat:
Jesus svarade: "Min lära är inte min, den kommer från honom som har sänt mig. Om någon vill göra hans vilja ska han förstå om min lära är från Gud eller om jag talar av mig själv. Den som talar av sig själv söker sin egen ära. Men den som söker hans ära som har sänt honom, han är sann och ingen orättfärdighet finns i honom. Har inte Mose gett er lagen? Ändå håller ingen av er lagen. Varför vill ni döda mig?"
Joh 7:16

Citat:
Den som förkastar Mose lag ska utan förbarmande dö om två eller tre vittnar mot honom. Hur mycket strängare straff tror ni då inte den förtjänar som trampar på Guds Son, föraktar det förbundsblod som har helgat honom, och som kränker nådens Ande?
Heb 10:28‭-‬29
Citera
2022-03-19, 00:02
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Nej du har fel! läs i skriften:

ABRAHAM:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Abrahamic_religions#:~:text=The%20major%20Abrahami c%20religions%20in%20chronological%20order%20of,Ab rahamic%20religions%20with%20the%20greatest%20numb ers%20of%20adherents.

Varför svarar du inte på mina frågor? 1. Vilken kristen lära bekänner du dig till? 2. Varför hänvisar Jesus till gamla testamentet och säger att man ska hålla den judiska lagen?
Vad JUDE betydde då och vad JUDE betyder idag är utkristalliserat med en himmelsvid skillnad.

Det Benjaminiten tillika Israelen Paulus antydde då för 2000 år sedan var att han innan han mötte Jesus Kristus tillhörde förvanskarna av Guds tro; Judarna tillika satans synagoga.

Som jag x antal gånger nämnt så är det Nya Testamentet fortsättningen på det trogna Israels följe; Israelerna.

Judarna däremot är fortsättningen på de äldres traditioners ogudaktighet i Talmud till dags dato. Babylonierna som hatar Gud och förleder världen till helvetet.

När dåtida personer benämndes Judar var det för att dessa förkastade urkundsförfalskare hade satt satanets illdåd i verke genom att benämna alla Israeler för Judar. Sanningen är att endast en liten spillra av forna Israel återkom efter fångenskapen i Babylon till att bedriva anti-Abrahamitisk mödernet härkomst för att kunna sprida sin ogudaktighet.

De förlorade fåren av Israel är alla icke-judar. Juden är lögnens mästare men rår inte på YAHWEH.
Citera
2022-03-19, 15:22
Bannlyst
Citat:
Vad JUDE betydde då och vad JUDE betyder idag är utkristalliserat med en himmelsvid skillnad.

Det Benjaminiten tillika Israelen Paulus antydde då för 2000 år sedan var att han innan han mötte Jesus Kristus tillhörde förvanskarna av Guds tro; Judarna tillika satans synagoga.

Som jag x antal gånger nämnt så är det Nya Testamentet fortsättningen på det trogna Israels följe; Israelerna.

Judarna däremot är fortsättningen på de äldres traditioners ogudaktighet i Talmud till dags dato. Babylonierna som hatar Gud och förleder världen till helvetet.

När dåtida personer benämndes Judar var det för att dessa förkastade urkundsförfalskare hade satt satanets illdåd i verke genom att benämna alla Israeler för Judar. Sanningen är att endast en liten spillra av forna Israel återkom efter fångenskapen i Babylon till att bedriva anti-Abrahamitisk mödernet härkomst för att kunna sprida sin ogudaktighet.

De förlorade fåren av Israel är alla icke-judar. Juden är lögnens mästare men rår inte på YAHWEH.
YHV är det på hebreiska btw. Eftersom hebreiska saknar vokaler.

Du väljer att relativisera vad en jude är nu helt plötsligt. Känner du att dina argument börjar ta slut?

Det spelar ingen roll om en jude var född i Juda (rike) eller i Israels rike. De var alla av de 12 stammarna som härstammade från Abraham.

Du tycker en massa saker men du kan inte presentera något slags stöd för det. En jude (idag) är någon som är född av en judisk mor, det är den genetiska komponenten. Sedan kan denne jude tro på judendomen och är då en "sann" jude. Men den kan också tro på Buddha. Eller Kristus.

Är det svårt för dig att förstå? Eller varför håller du på med att särskilja olika judar? Dessutom är det tredje gången du vägrar svara på vilken kristen lära du bekänner dig till? Vågar du inte svara på det?

Jag är Lutheran. Vad är du?
Citera
2022-03-19, 18:05
Medlem
Citat:
YHV är det på hebreiska btw. Eftersom hebreiska saknar vokaler.

Märkligt, i mellanstadiet lärde man sig att Y är en vokal…..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in