Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Du är obildad om du påstår att Jesus inte är jude. Det finns stamtavlor i bibeln.
Okej då bevisar du en gång för alla att Jesus var Jude. Du är en lögnare och det är dags att folk får upp ögonen för dina lögner.
Dagens Judar är INTE av Judahs stam, detta vet vi för det sa Jesus;
"I know thy works, and tribulation, and poverty, (but thou art rich) and I know the blasphemy of them which say they are Jews, and are not, but are the synagogue of Satan." Uppenbarelseboken kap 2:9
Om man inte förstår detta så gör han det än klarare igen;
"Behold, I will make them of the synagogue of Satan, which say they are Jews, and are not, but do lie; behold, I will make them to come and worship before thy feet, and to know that I have loved thee." Uppenbarelseboken kap 3:9
Ännu mer bevis ur BIBELN, Paulus talar till Kung Herod Agrippa II angående löftet om evangeliet och sa: 6 Och nu står jag anklagad för att ha satt mitt hopp till det löfte som Gud gav våra fäder.
7 Det är detta löfte som de tolv stammarna i vårt folk hoppas få se uppfyllt, medan de ständigt tjänar Gud natt och dag. För det hoppets skull, konung Agrippa, anklagas jag av judarna.
Så Paulus säger att löftet är till de 12 stammarna, alltså de 12 stammarna av Israel men Judarna som Paulus nämner som en helt distinkt enhet till de 12 stammarna var emot detta löfte.