Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-28, 10:05
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Men vad är en jude? Vilka är dom sanna judarna och vilka är falska judar? Står det inte att man är jude på insidan. Inte på utsidan. Vad betyder det?
Citera
2019-12-28, 10:09
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Men vad är en jude? Vilka är dom sanna judarna och vilka är falska judar? Står det inte att man är jude på insidan. Inte på utsidan. Vad betyder det?

"Att vara jude innebär olika saker för olika individer. Det kan vara en religiös identitet, en kulturell identitet, en nationell identitet eller ett ursprung."
/Taget från Judiska Ungdomsförbundet
Citera
2019-12-28, 10:20
Medlem
Salafists avatar
Om Jesus inte var jude (vilket är ett dumt och konspiratoriskt påstående i klass med flat earth) måste man förklara diverse passager i bibeln. Exempelvis denna:

”När åtta dagar hade gått och man skulle omskära pojken fick han namnet Jesus, det som ängeln hade gett honom innan hans mor blev havande.” /Luk 2:21

Kristendomen är givetvis inte judisk, judendomen överlag avvisade Jesus och hans lärjungars nya religion.

Men eftersom kristendomen tar vid (”Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att uppfylla.” /Matt 5:17) bekräftar man självklart att judarna är det av Gud utvalda folket jämte GT.

Jag tycker synd om trådstartaren, vars liv måtte vara fyllt av förkvävande hat. Men det är en annan sak. I sak lär trådstartaren ha en minst sagt begränsad framgång. Det är, så att säga, så dags att komma på en sådan sak nu.
Senast redigerad av Salafist 2019-12-28 kl. 10:22. Anledning: Felstavning
Citera
2019-12-28, 10:23
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Överätt gärna till Svenska tack

Översättning: Jesus var vit med blåa ögon och blont axellångt hår enligt vittnesmål.
Citera
2019-12-28, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Har noterat att denna lögn är väldigt prevalent idag, ja det finns till och med de som kallar sig Kristna OCH hävdar att Jesus var Judisk eller/och att Kristendomen är skapad av Judar.

Dessa är lögnare och bedragare, INGENSTANS i Bibeln står det att Jesus var Jude eller att Judarna är "Guds utvalda"

https://www.bitchute.com/video/wa1VDt4L1UEL/

Att disskutera;

Är folk obildade? Är det folk med agendor (läs Judar)? Eller är folk bara lata och sväljer alla lögner med hull och hår?

Jesus var jude. Han hade judisk ursprung. Han var etnisk jude, skolad i judendom.

Men mest av allt var han en sagofigur.
Citera
2019-12-28, 10:28
Medlem
Muhammed och Jesus två araber 😜
Citera
2019-12-28, 10:29
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
"Att vara jude innebär olika saker för olika individer. Det kan vara en religiös identitet, en kulturell identitet, en nationell identitet eller ett ursprung."
/Taget från Judiska Ungdomsförbundet
Tycker du att det svarar på mina frågor?
Jag tycker att Bibeln säger klart och tydligt att judar inte finns i världen. Dom har aldrig någonsin funnits. Man är inte jude i köttet. Man kan inte bli jude pga föräldrar och blodlinjer. Man är jude inombords.
Citera
2019-12-28, 10:34
Medlem
Citat:
Översättning: Jesus var vit med blåa ögon och blont axellångt hår enligt vittnesmål.

Åk hem till Amerikanska södern med dig Danny Boy!
Vad är du för en dåre egentligen?
Islams profet Muhammed var kines också eller?
Citera
2019-12-28, 10:36
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Du är obildad om du påstår att Jesus inte är jude. Det finns stamtavlor i bibeln.

Okej då bevisar du en gång för alla att Jesus var Jude. Du är en lögnare och det är dags att folk får upp ögonen för dina lögner.

Dagens Judar är INTE av Judahs stam, detta vet vi för det sa Jesus;

"I know thy works, and tribulation, and poverty, (but thou art rich) and I know the blasphemy of them which say they are Jews, and are not, but are the synagogue of Satan." Uppenbarelseboken kap 2:9

Om man inte förstår detta så gör han det än klarare igen;

"Behold, I will make them of the synagogue of Satan, which say they are Jews, and are not, but do lie; behold, I will make them to come and worship before thy feet, and to know that I have loved thee." Uppenbarelseboken kap 3:9

Ännu mer bevis ur BIBELN, Paulus talar till Kung Herod Agrippa II angående löftet om evangeliet och sa: 6 Och nu står jag anklagad för att ha satt mitt hopp till det löfte som Gud gav våra fäder.
7 Det är detta löfte som de tolv stammarna i vårt folk hoppas få se uppfyllt, medan de ständigt tjänar Gud natt och dag. För det hoppets skull, konung Agrippa, anklagas jag av judarna.

Så Paulus säger att löftet är till de 12 stammarna, alltså de 12 stammarna av Israel men Judarna som Paulus nämner som en helt distinkt enhet till de 12 stammarna var emot detta löfte.
Citera
2019-12-28, 10:38
Medlem
Citat:
Om en neger bor i Sverige och pratar Svenska, gör det denne till en Svensk? Även om hans mamma födde negern i Sverige?

Större delen av M.Ö var bebott av vita, blå/grön ögda med ljust hår under Jesus tid, Tutankhamun, den siste faraon hade bl a blå ögon och ljust hår, Alexander den Store likaså.

Är du av samisk ursprung? Om inte håll din jävla fascistiska käft
DESSA är riktiga svenskar!
Du är en avart av människor, ditt släkte lyckades lämna grottan, vi har fått allvarliga konsekvenser för ni lyckades ta er ut.
Obildade människor som ni, livsfarliga för samhället och utvecklingen...
Citera
2019-12-28, 10:42
Medlem
Citat:
Okej då bevisar du en gång för alla att Jesus var Jude. Du är en lögnare och det är dags att folk får upp ögonen för dina lögner.

Dagens Judar är INTE av Judahs stam, detta vet vi för det sa Jesus;

"I know thy works, and tribulation, and poverty, (but thou art rich) and I know the blasphemy of them which say they are Jews, and are not, but are the synagogue of Satan." Uppenbarelseboken kap 2:9

Om man inte förstår detta så gör han det än klarare igen;

"Behold, I will make them of the synagogue of Satan, which say they are Jews, and are not, but do lie; behold, I will make them to come and worship before thy feet, and to know that I have loved thee." Uppenbarelseboken kap 3:9
.

Du hoppar över en viktig del:

Uppenbarelseboken kap 2:8
Och skriv till ängeln för församlingen i Smyrna:

Så säger han, den förste och den siste, han som var död och har fått liv igen. 9Jag känner ditt lidande och din fattigdom – men du är rik – och jag vet hur du smädas av dem som kallar sig judar men inte är det utan är en Satans synagoga.

FÖRSAMLINGEN I SMYRNA!

Uppenbarelseboken kap 3:7
Och skriv till ängeln för församlingen i Filadelfia:

FÖRSAMLINGEN I Filadelfia

ALLTSÅ inte ALLA synagogor.
Gör om, gör rätt!
Citera
2019-12-28, 10:47
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Du hoppar över en viktig del:

Uppenbarelseboken kap 2:8
Och skriv till ängeln för församlingen i Smyrna:

Så säger han, den förste och den siste, han som var död och har fått liv igen. 9Jag känner ditt lidande och din fattigdom – men du är rik – och jag vet hur du smädas av dem som kallar sig judar men inte är det utan är en Satans synagoga.

FÖRSAMLINGEN I SMYRNA!

Uppenbarelseboken kap 3:7
Och skriv till ängeln för församlingen i Filadelfia:

FÖRSAMLINGEN I Filadelfia

ALLTSÅ inte ALLA synagogor.
Gör om, gör rätt!

Och detta bevisar att Jesus är Jude hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in