2019-12-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Det är ju DET jag säger, man är på det stora hela lyckligare UTAN barn, av alla som jag pratar med, säger en och samma sak: Barn tär på förhållandet, folk tappar kärleken och gnistan till varandra och det tar slut, sedan står man där ensam med en ungjävel varannan vecka likt ett bindande abonnemang som en kedja runt halsen resten av livet.
Och kvinnan blir slapp där nere, får hängpattar och "skrynklig" mage! Tack gode GUD att jag aldrig i hela mitt liv kommer skaffa en unge.

Nej, magen drar ihop sig efter ett tag och man ser ut som förr. Brösten behöver inte bli rediga hängpattar heller. Styrketräning gör susen på alla dessutom.

För övrigt åldras alla msk.

Tycker du glömmer den stora kärleken man känner för sitt/sina barn. Barn ger väldigt mycket också. Det bästa msk som finns på jorden är barnen.
De är vår framtid - så kan man faktiskt också känna.
Citera
2019-12-27, 23:34
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
I varje fall intellektuella och män i synnerhet.

Jag kan inte hitta någon rapport i ämnet. Personligen är jag högst tveksam till att något betydande antal människor avstår att skaffa barn när de i själva verket vill ha barn.

Jag har träffat människor som sagt att de verkligen velat ha barn men valt att avstå pga klimat, samhällsutveckling etc men helt ärligt synar jag den påstått starka viljan att skaffa barn. Jag tror snarare att klimat och samhällsutveckling är argument som används istället för att säga som det är "Jag avstår barn för att jag helt enkelt inte är intresserad av att ha några".
Citera
2019-12-27, 23:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Nej, magen drar ihop sig efter ett tag och man ser ut som förr.

Sluta relativisera. Separerade muskler och allvarliga bristningar är ett vanligt problem efter graviditet.
Citera
2019-12-28, 00:00
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Nej. Alla svenskar har läst biologi i grundskolan och vet att barnalstring inte är ett biologiskt beting. Det är därför inte alla människor känner behov och längtan efter barn.
Sex är ett primärt behov, barn är ett sekundärt behov.
Jo, det är en biologisk betingning. Att vi ens tycker sex är skönt är för att vi inte ska avskräckas från att skaffa ungar. Strikt biologiskt knullar vi för att skaffa barn. Vi människor är dock så intelligenta att vi dels kan motverka graviditeter, dels att vi kan se ett mer socialt nöje med sex.
Citera
2019-12-28, 00:03
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Jo, det är en biologisk betingning. Att vi ens tycker sex är skönt är för att vi inte ska avskräckas från att skaffa ungar. Strikt biologiskt knullar vi för att skaffa barn. Vi människor är dock så intelligenta att vi dels kan motverka graviditeter, dels att vi kan se ett mer socialt nöje med sex.

Nej, det är inte ett biologiskt beting.
Sexdriften är det däremot, barn är en konsekvens av sexdriften.

Förstår du inte skillnaden så kan du trösta dig med att du inte ensam, det finns ytterligare en person i denna tråd som inte förstår skillnaden mellan primär och sekundär drift.
Citera
2019-12-28, 00:05
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Nej, det är inte ett biologiskt beting.

Förstår du inte skillnaden så kan du trösta dig med att du inte ensam, det finns ytterligare en person i denna tråd som inte förstår skillnaden mellan primär och sekundär drift.
Du måste tänka ett steg längre. Varför finns sexualdriften ens där?
Citera
2019-12-28, 00:15
Medlem
Talespins avatar
Varför känns det som att TS inte vill att folk ska skaffa barn?
Citera
2019-12-28, 00:16
Medlem
Att skaffa barn är en naturlig drift både hos hanen och honan.
Samhället är tyvärr så jävla trasigt idag att folk inte vet bättre. Yngre generationer är curlade och när de väl får barn är de så trötta efter första att de inte orkar mer.
Idag lever yngre generationer i en fantasivärld online full av distraktioner.
Det är youtube, serier på Netflix, meningslöst kompishäng med 5st 35+ män eller kvinnor som fortfarande är som 18åriga bebisar i huvudet. Som sitter och diskuterar massa trams och känner sig nöjda med livet.
Klart att de går bra att inte skaffa barn, en del skiter t. om i partner och gifter sig med sexleksaker eller onanerar hela livet.
Det var fan i mig bättre förr.
Senast redigerad av cleanasfuck 2019-12-28 kl. 00:21.
Citera
2019-12-28, 00:17
Medlem
Talespins avatar
Citat:

???

Det skulle inte finnas någon sexdrift om det inte gick ut på att fortplanta sig.
Citera
2019-12-28, 00:25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Du måste tänka ett steg längre. Varför finns sexualdriften ens där?

Den finns för produktion och det är uppenbart att du gör allt för att framhäva att du inte förstår varför naturvetenskapen försöker lära oss att barnalstrande inte är ett biologiskt beting men att sexualdriften är det.
Citera
2019-12-28, 00:30
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Den finns för produktion och det är uppenbart att du gör allt för att framhäva att du inte förstår varför naturvetenskapen försöker lära oss att barnalstrande inte är ett biologiskt beting men att sexualdriften är det.
För produktion? Vilken produktion menar du? Vet du ens vad du pratar om?

Sexualdriften finns där för att vi ska lockas att skaffa barn. Det naturliga urvalet, hela evolutionens "styrmodul", har visat att de som tycker sex är skönt lyckas bättre med att föra sina gener vidare (alltså skaffa avkomma) än de som tycker sex gör jävligt ont. Därför tycker de flesta att sex är jävligt skönt (generna som gör att sex är skönt förs vidare). Sexualdriften är dessutom störst under människans fertila år, vilket ytterligare talar för att den finns där för att vi helt enkelt ska yngla av oss.
Citera
2019-12-28, 00:31
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
???

Det skulle inte finnas någon sexdrift om det inte gick ut på att fortplanta sig.

Det har inte med saken att göra. Djur och människor har sex för att det är skönt, inte för att skaffa avkomma, därav är inte reproduktion en primär drift, sexet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in