2020-01-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Hur spred du dosen över dygnet? Åt du t.ex. +500 mg på morgon och +500 mg på kvällen? Eller allt på kvällen? Om du tog det på morgonen, var du trött under dagen eller bara pigg och glad?

Hur pass stor skillnad blev det för dig? Något bättre eller mycket bättre?

Detta var flera år sedan. Men jag tog det mer för att sova bättre, även om jag hoppades på att få viss lugnade/ångestdämpande effekt då jag då hade vissa problem av den naturen.

Tog allt på kvällen efter sista måltiden. Troligen några gram (3-5) som mest. Tyckte jag sov något bättre och kände mig kanske som ett resultat av detta piggare under dagtid för det mesta.

Ingen enorm skillnad. Men marginellt positiva förändringar. Svårt att veta om det bara berodde på denna supplementering men jag tyckte mig märka skillnad ganska snabbt. Tog ju totalt sett ganska låga doser.

Vet inte om denna artikel är särskilt vetenskaplig, men rent teoretiskt kan denna typ av supplement hjälpa mot mycket om man har otillräckligt med serotonin (och/eller melatonin):

https://content.selfdecode.com/tryptophan-health-benefits-tryptophan-deficiency/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in