2019-12-29, 11:40
Medlem
omxss avatar
Är Svenska Spels lotto fortfarande inte direktsänt? Vill minnas att sändningen släpar med 15-30 minuter samt att Jokernummer (eller det som gör att jackpotten betalas ut) fortfarande är digitalt/slumpat av en dator? Sen på det att i Sverige så får vinnarna vara helt anonyma. Ingen som tycker det låter riggat?
Citera
2019-12-29, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omxs
Är Svenska Spels lotto fortfarande inte direktsänt? Vill minnas att sändningen släpar med 15-30 minuter samt att Jokernummer (eller det som gör att jackpotten betalas ut) fortfarande är digitalt/slumpat av en dator? Sen på det att i Sverige så får vinnarna vara helt anonyma. Ingen som tycker det låter riggat?
Hur tänkte du där? Om du vinner hundra miljoner så vill du att alla ska veta? Inte bara gamig släkt och vänner utan buset, organiserad brottslighet, home invasioners, desperata somalier/afghaner, eu-medborgare m fl som kan döda för hundralappar?
Citera
2019-12-29, 11:49
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
En efterbliven femåring hade ju insett att han var ironisk. Aspergers?

Det är inte alls så säkert, med tanke på nivån i tråden.
Citera
2019-12-29, 12:56
Medlem
omxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Hur tänkte du där? Om du vinner hundra miljoner så vill du att alla ska veta? Inte bara gamig släkt och vänner utan buset, organiserad brottslighet, home invasioners, desperata somalier/afghaner, eu-medborgare m fl som kan döda för hundralappar?

Blir de som vinner miljoner dödade i USA? För där får de inte vara anonyma... Nej, de blir de inte - så ditt argument håller inte. Tönt, utgå!
Senast redigerad av omxs 2019-12-29 kl. 12:59.
Citera
2019-12-29, 13:07
Medlem
Citat:
Blir de som vinner miljoner dödade i USA? För där får de inte vara anonyma... Nej, de blir de inte - så ditt argument håller inte. Tönt, utgå!
Du ska nog inte kalla andra tönt, det är en jävla skillnad på USA och här, där får man försvara sig med vapen och bosätta sig i gated communitys. Du verkar vara riktigt bakom flötet om du tror att det inte är farligt för en medelsvensson att plötsligt hängas ut som stenrik. Lyd ditt råd som du säkert får höra ofta och därför använder: utgå.
Citera
2019-12-29, 20:01
Medlem
omxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Du ska nog inte kalla andra tönt, det är en jävla skillnad på USA och här, där får man försvara sig med vapen och bosätta sig i gated communitys. Du verkar vara riktigt bakom flötet om du tror att det inte är farligt för en medelsvensson att plötsligt hängas ut som stenrik. Lyd ditt råd som du säkert får höra ofta och därför använder: utgå.

Du ser absolut inget problem med att man påstår sig dela ut pengar till anonyma vinnare?
Sen att lotterisändningen inte ens är direktsänt och att jackpottnumren är digital slumpade?
Citera
2019-12-29, 20:05
Medlem
Citat:
Du ser absolut inget problem med att man påstår sig dela ut pengar till anonyma vinnare?
Sen att lotterisändningen inte ens är direktsänt och att jackpottnumren är digital slumpade?
Nej, inte när det gäller svenska spel. Man kan säga mycket om svs men när det gäller spelsäkerhet och seriositet är svs det mest skottsäkra spelbolag vi kan spela på, dom tar redan 50% av de spelade pengarna, dom behöver inte äventyra sin guldgås genom att bedra någon. Vinner man på svs så får man ut pengarna utan tjafs, det är inte säkert på andra bolag. Kolla trådarna i spelforat och se vilka spelsajter man får problem med, jag har aldrig hört någon som haft problem med sveriges statliga spelbolag.
Citera
2020-01-01, 08:53
Medlem
Citat:
https://www.di.se/artiklar/2013/1/9/giftmordad-efter-storvinst-pa-lotto/
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/a/OnyRyq/vann-storvinsten--misstanks-ha-mordats
Citera
2020-01-01, 11:03
Medlem
omxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
https://www.di.se/artiklar/2013/1/9/giftmordad-efter-storvinst-pa-lotto/
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/a/OnyRyq/vann-storvinsten--misstanks-ha-mordats

Ser två låsta artiklar där man spekulerar i detta.... Du har alltså hittat två artiklar om alla de tusentals som vunnit?

Oavsett så är det märkligt att ingen ser något som helst problem med att lotto INTE är direktsänt i Sverige. Det är inte heller riktiga bollar på jackpot. Vinnarna är 100% anonyma så det går inte verifiera att det är faktiska vinster som betalas ut.
Citera
2020-06-19, 23:46
Medlem
Nu är det dags igen. Om mindre än 24 timmar blir 20 spelare miljonär.

Jag har 288 chanser. Hur många har ni?

I vanlig ordning lyser storvinsterna med sin frånvaro kan jag tänka mig, för min del.
Citera
2020-06-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sazzi
Nu är det dags igen. Om mindre än 24 timmar blir 20 spelare miljonär.

Jag har 288 chanser. Hur många har ni?

I vanlig ordning lyser storvinsterna med sin frånvaro kan jag tänka mig, för min del.
Några få chanser då man knappt spelar på lotto, såg dock att de hamnade i staden man bor i men chansen att man vinner är dock väldigt liten ändå, de har heller inte ringt under kvällen.
Citera
2020-06-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Några få chanser då man knappt spelar på lotto, såg dock att de hamnade i staden man bor i men chansen att man vinner är dock väldigt liten ändå, de har heller inte ringt under kvällen.

Vinst hamnade i min stad också. Nästa extrachans är 31/10. Verkar som att de lagt till ett till datum förutom midsommar och jul.

Hellre extrachans några gånger varje år där 50 extra blir miljonärer och att drömvinsten Blir reducerad med samma storlek än att en och samma person vinner 200 miljoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in