2019-12-22, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det är ju lite märkligt om båda förövarna nu är gripna och blir/blivit förhörda var är i så fall offret. En anmälan borde ju komma in om att någon är saknad annars verkar det ju lite löst alltihop.

Detta är vad polisen uppger just nu och den rapporten är 13 timmar gammal.

På grund av utredningsarbete med anledning av ett misstänkt grovt brott har polisen spärrat av en adress i Köping och två personer har gripits.
Utredningen omfattas av förundersökningssekretess och befinner sig i ett känsligt skede och därför kommenteras inte rubriceringen närmare i nuläget.
I utredningsarbetet jobbar polisen bland annat med förhör.

För närvarande är det omöjligt att säga när mer information kan ges eftersom det är helt beroende av hur utredningsarbetet framskrider.

Jag tror att nån är anmäld försvunnen och blivit hotad och att Någon visste detta. Denna som kontaktat polisen har gett polisen info om hoten plus att vederbörande nu är borta. Och sen blir det bråttom och tyst.
Citera
2019-12-22, 02:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PimPim.55
Jag tror att nån är anmäld försvunnen och blivit hotad och att Någon visste detta. Denna som kontaktat polisen har gett polisen info om hoten plus att vederbörande nu är borta. Och sen blir det bråttom och tyst.
OK, så en möjlig orsak skulle kunna vara att man haft någon ouppklarad uppgörelse och det nu tilltänkta offret skulle ha besökt lägenheten för att göra upp och sedan är personen borta.
Citera
2019-12-22, 03:11
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckingshreck
Han blev sparkad i ansiktet av en då känd nazist här i krokarna. Nazisten blev dömd att betala ut skadestånd till RL. Relativt ointressant för den här utredningen.
Hur vet du att det är ointressant ?
Just nu vet vi inte BO då är det bra att få fram information om tidigare incidenter som de misstänkta har varit inblandade i.
Citera
2019-12-22, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
OK, så en möjlig orsak skulle kunna vara att man haft någon ouppklarad uppgörelse och det nu tilltänkta offret skulle ha besökt lägenheten för att göra upp och sedan är personen borta.

Min egen teori. Pga att man åker inte och griper människor utan anledning. Nån måste ha tipsat polisen. Och skulle dom haft span, hade det nog gällt narkotika. Nej nu e det människorov, och så kallas det alltid när förundersökningen startar. Om personen lever el inte, det vet inte vi. Polisen kan veta, men av förundersöknings sekretess får dom inget säga. Andra kan förstöra spår mm mm. Känsligt läge också, det gör att man tänker på saker jag inte ens vill uttala. Otäckt.
Citera
2019-12-22, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Hur vet du att det är ointressant ?
Just nu vet vi inte BO då är det bra att få fram information om tidigare incidenter som de misstänkta har varit inblandade i.
Därför att jag vet det, Snubben ifråga bor inte ens kvar på orten. Det är ointressant information oavsett vad du tror eller inte. Punkt slut.
Citera
2019-12-22, 03:53
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Därför att jag vet det, Snubben ifråga bor inte ens kvar på orten. Det är ointressant information oavsett vad du tror eller inte. Punkt slut.
Vore intressant om du skulle kunna motivera varför detta är helt uteslutet. Bara för att någon har flyttat behöver inte betyda något.
Citera
2019-12-22, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Vore intressant om du skulle kunna motivera varför detta är helt uteslutet. Bara för att någon har flyttat behöver inte betyda något.

Jag behöver inte motivera ett skit, vill du fortsätta spekulera på nånting som inte har med detta att göra, för all del! Gör det. Jag försöker få folk att sluta namedroppa hejvilt i den här tråden. Jag vet att detta inte har ett förbannade dugg med den nuvarande utredningen att göra. Antingen tror du mig, eller så kan du fortsätta ha fel.
Citera
2019-12-22, 07:18
Medlem
Finns den Robin på Facebook? Kan inte hitta. Någon som kan länka?
Citera
2019-12-22, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
(Ursäkta mig RD)

På D*g*rf*ldts facebook kan man nu läsa "Jag dejtade henne 2 ggr förrförra sommaren. Ingen kontakt sen dess...sorry.". Uppdaterat för ca 30 min sedan.
https://m.facebook.com/rickard.d*g*rfeldt?fref=nf

*=e

Han har en bild på dom tillsammans på Facebook, där en kommenterar att dom är så bra tillsammans. Bilden är publicerad juni 2018... Tycker de säger mer än att dom bara träffats två gånger. Dock så kommer bilden förmodligen försvinna nu när det uppmärksammas här.
Citera
2019-12-22, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver-fur
Är det han (De*erfeld) som är AFA aktivist och var inblandad i något mordförsök med kniv eller är det ytterligare en genetisk katastrof i den släkten?
Det var väl någon De*rfeldt som gick in i kyrkan för X antal år sedan och skar upp handlederna och knivade sig själv i magen så han dog!

Eller är jag ute och cyklar?

O***r är AFA aktivisten. Om jag inte är helt ute och cyklar så är det brodern till RD
Citera
2019-12-22, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SWEDISHGIRL
O***r är AFA aktivisten. Om jag inte är helt ute och cyklar så är det brodern till RD
Ingen av dessa bröder är inblandade, så sluta nämna dom.
Citera
2019-12-22, 07:40
Medlem
Citat:
Ingen av dessa bröder är inblandade, så sluta nämna dom.

I en utredning så måste man kolla alla möjliga spår. Ett ex till en av förövarna kan mycket väl vara inblandad eller veta något viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in