Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-19, 22:30
Medlem
silbersteins avatar
Bara jag som saknar en forumsdel där vi glada amatörbiologer kan diskutera?

"Biologi" är ju ett otroligt brett område, och jag förstår naturligvis att flashback inte är tänkte att vara ett forum som täcker ALLT (?) Men jag tycker det finns mycket intressant inom denna sfären som "Antropologi, genetik & rasforskning", "Medicin & hälsa" och "Jakt, fiske och vildmark" inte täcker. Tex detta med att odla diverse växter och örter som _inte_ råkar vara cannabis eller roliga svampar. Eller mer allmänna diskusioner om spännande/udda växter/djurarter, biologiska system, egna expriment mm. Jag vet inte alls om det finns något intresse för en sådan forumdel, men det skulle vara intressant att höra vad folk tycker.
Citera
2006-03-19, 22:41
Medlem
evolutes avatar
Varför inte posta i Forskning, Vetenskap och Teknologi? Där diskuteras naturvetenskap i alla dess former och biologiska frågeställningar dyker upp hela tiden. Om man sedan märker en enorm anstormning av biologiska, botaniska eller zoologiska trådar så kan det vara dags att diskutera en ny underavdelning.
Citera
2006-03-19, 23:06
Medlem
silbersteins avatar
Du har förvisso rätt i att det kanske är dumt att skapa en ny forumdel på basis att den "saknas" snarare än att den verkligen behövs. Men jag håller inte med om att det skulle gå lika bra att posta i "Forskning, vetenskap och teknologi". Detta forum behandlar väl "Diskussioner om nya rön och forskningsresultat" (som underrubriken lyder) och om jag där skulle fråga tex var man kan köpa ägg från Triops cancriformis så skulle det kännas ganska malplacerat. Nu finns det ju visserligen ett övrigtforum, men tanken med en mer specifik forumdel är ju också att folk med samma intresse samlas där. Men det är som sagt mycket möjligt att det inte finns något större intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in