2020-03-06, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsupPlayer
Jo är ju lite i underkant, men känns ändå inte så extremt dåligt som vissa har, tänkte om det går o höja till 21-22 med sömn och kost?

Har sett folk som ligger lite lägre och ändå bygger bra på gym, hur pass mycket skiljer det sig egentligen från typ 24-25 i värde och 17-18 när det kommer till att bygga muskler? Är det verkligen sån stor skillnad?

Ät bra, träna tungt och mycket sömn. Ät mycket zink och försök få ner stressnivåer.
Men viktigast av allt är - hur mår du?
När jag hade som lägst hade jag 8nmoL och var väldigt nedstämd samt hade ångest. Sen jag började med testo är det som bortblåst.

Sen hade jag tagit ett östrogen test om jag var du för att se vad det ligger på. Det går också att få ner naturligt som därmed kan höja ditt testo, om tanken är att du ska vara icke-kurande.
Citera
2020-03-06, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Ät bra, träna tungt och mycket sömn. Ät mycket zink och försök få ner stressnivåer.
Men viktigast av allt är - hur mår du?
När jag hade som lägst hade jag 8nmoL och var väldigt nedstämd samt hade ångest. Sen jag började med testo är det som bortblåst.

Sen hade jag tagit ett östrogen test om jag var du för att se vad det ligger på. Det går också att få ner naturligt som därmed kan höja ditt testo, om tanken är att du ska vara icke-kurande.

Ja bra mår man ju inte direkt, känner en stark ångest större delen av tiden dom senaste åren, det är ju dock så ovanligt så vet inte om testot är boven i det.

Hur kommer det sig att du hade så lågt? Är det inte något man kan utreda bakomliggande orsaken?
Senast redigerad av HeadsupPlayer 2020-03-06 kl. 08:52.
Citera
2020-03-07, 08:52
Medlem
Citat:
Fick också för mig att kolla här om dagen, är 24 år och fick 17 nmol/l, hur dåligt är det egentligen? Bör det påverka mig och/eller mitt muskelbyggande när jag gymmat Natural?

Jag vet inte vad som är högt o lågt egentligen men i testen jag gjorde stod de att referensvärdena låg mellan 5-26,5 nmol/L och läkarkommentaren var att ditt värde är normalt. Jag är nästan 10 år äldre än dig, så kanske att jag har börjat dala något redan?

Jag tänkte jag skulle göra ett test lite längre fram och se om lite mer seriös kost och träning kan förbättra värdet några enheter. Jag hade trots allt inte tränat styrketräning en enda gång på 2 veckor innan mitt test vilket jag gissar på påverkar i vart fall lite grann?
Citera
2020-03-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Jag vet inte vad som är högt o lågt egentligen men i testen jag gjorde stod de att referensvärdena låg mellan 5-26,5 nmol/L och läkarkommentaren var att ditt värde är normalt. Jag är nästan 10 år äldre än dig, så kanske att jag har börjat dala något redan?

Jag tänkte jag skulle göra ett test lite längre fram och se om lite mer seriös kost och träning kan förbättra värdet några enheter. Jag hade trots allt inte tränat styrketräning en enda gång på 2 veckor innan mitt test vilket jag gissar på påverkar i vart fall lite grann?

Har läst runt ganska mycket, och det verkar som att för muskelbyggnadens skull ska se det inte spela någon roll om man har i nedre delen eller övre delen av referensvärdena, däremot bygger man sämre om man är under referensvärdena, på samma sätt som man bygger bättre om man är över referensvärdena.

Med andra ord, mår du bra i övrigt så ska det inte vara något problem, känner du att du påverkas psykiskt av det så kan det ju vara värt att försöka höja dom med tillskott såsom zink etc

Tränar du Natural? Tycker du isåfall du bygger muskler i vanlig fart?

Jag ska göra ett till test också, hade sovit 3-4 timmar när jag tog testet, samt knullat natten före, kan det sistnämnda påverka måntro? Haha
Citera
2020-03-07, 16:00
Medlem
Citat:
Har läst runt ganska mycket, och det verkar som att för muskelbyggnadens skull ska se det inte spela någon roll om man har i nedre delen eller övre delen av referensvärdena, däremot bygger man sämre om man är under referensvärdena, på samma sätt som man bygger bättre om man är över referensvärdena.

Med andra ord, mår du bra i övrigt så ska det inte vara något problem, känner du att du påverkas psykiskt av det så kan det ju vara värt att försöka höja dom med tillskott såsom zink etc

Tränar du Natural? Tycker du isåfall du bygger muskler i vanlig fart?

Jag ska göra ett till test också, hade sovit 3-4 timmar när jag tog testet, samt knullat natten före, kan det sistnämnda påverka måntro? Haha

Det låter ju lovande att träningen inte bör vara lidande då. Jag mår bra i övrigt men periodvis ångest och depression. Men det vet man ju inte om de skulle va kopplat till lågt testo eller beror på annat.

Jag tränar rent och har alltid gjort, skulle tro att jag bygger muskler i vanlig fart. Det känns så iaf.
Citera
2021-03-06, 23:25
Medlem
Tjena. Likt trådskaparen gick jag till Werlabs och tog prover. Hade helt ok nivå (låg på 19 eller 20, kommer inte ihåg riktigt). Fattade inte själv hur det var möjligt. Det känns inte så. Tog lite fler prover och det visar sig att jag har för högt östrogen. Jag är inte tjock (ca 175 cm och 72 kg).

Undrar om det hjälper med TRT, då jag helst inte vill pilla med hormonblockerare. Någon som har tips?
Citera
2021-03-07, 09:22
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde5909
Tjena. Likt trådskaparen gick jag till Werlabs och tog prover. Hade helt ok nivå (låg på 19 eller 20, kommer inte ihåg riktigt). Fattade inte själv hur det var möjligt. Det känns inte så. Tog lite fler prover och det visar sig att jag har för högt östrogen. Jag är inte tjock (ca 175 cm och 72 kg).

Undrar om det hjälper med TRT, då jag helst inte vill pilla med hormonblockerare. Någon som har tips?

Nej. Det kommer att öka dina problem.

Låg dos AI kan vara lösningen. Hur högt östro hade du?
Citera
2021-03-07, 11:06
Medlem
LatexJockes avatar
47 år gammal idag. Tränat hela livet sedan 16-årsåldern. Gick på ett par kortare testo 250-kurer i åldern 20-22. Dock utan att vara minsta påläst innan. Vi bara körde på och livet på den tiden var väl ganska destruktivt med mycket alko och droger vid sidan av, så biverkningar var inget vi brydde oss så mycket om. Knaprade även ryssfemmor samtidigt och när jag en dag stod och pissade blod så tyckte jag att det var dags att sluta. Slutade cold turkey.

Fick lite problem med det allmänna måendet. Har haft lite deppiga perioder till och från genom livet men om det beror på kurerna vågar jag inte uttala mig om. Kuken har i alla fall varit ganska livlös efter tiden jag kurat och har så varit fram till idag. Kan dra en runk om jag får slita lite extra, men att knulla utan paus för att få upp skiten igen är omöjligt, så det har gjort att jag knappt orkat bry mig om att få knulla längre. Vill gärna att kuken kan få sitt, för han gnäller ju konstant och jag vill så gärna kunna njuta av en kvinnokropp ordentligt. Har ständigt varit trött och spenderar mesta av tiden utanför jobbet på gymmet och sedan i sängen. Får jag inte hålla igång fysiskt så tappar jag all ork. Lite trött på att ha det så här och har under ganska lång tid funderat på om vägen ur eländet kan vara att söka hjälp från kunniga i detta forum. Har inga barn och tänker heller inte skaffa några.

Gjorde ett test av mina nivåer för något år sedan och har för mig att de låg på 12.

Att köra en testo 150-250 kur resten av livet är ju något som låter lockande, samtidigt som det inte finns några garantier för att det blir så. Vad fan som helst kan ju hända som gör att den planen går i stöpet.

Att köra året runt vore ju underbart, men vad tusan säger man till en läkare om man med jämna mellanrum måste gå och kolla eventuella biverkningar?
Senast redigerad av LatexJocke 2021-03-07 kl. 11:10.
Citera
2021-03-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Nej. Det kommer att öka dina problem.

Låg dos AI kan vara lösningen. Hur högt östro hade du?

220 pmol/L
På vilket sätt ökar det problemen? Om man kombinerar ai och testo då?
Citera
2021-03-07, 12:19
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde5909
220 pmol/L
På vilket sätt ökar det problemen? Om man kombinerar ai och testo då?

Om du tillsätter mer testosteron så kommer en viss del att aromatisera till östrogen = större problem.

Om du kör lågdos AI kommer östrogenet att sänkas och testosteronet att höjas. Prova det först, innan du stänger ned dig totalt med en TRT. Du har ju faktiskt ganska hyfsade testonivåer nu.

Vill du gå all-in på en TRT för resten av livet så blir det nog Testo, AI (och HCG).
Citera
2024-06-08, 08:03
Medlem
mjps avatar
Hur går det för Ts nu?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto