Citat:
Ursprungligen postat av
Spazzman
Jag vet inte vad som är högt o lågt egentligen men i testen jag gjorde stod de att referensvärdena låg mellan 5-26,5 nmol/L och läkarkommentaren var att ditt värde är normalt. Jag är nästan 10 år äldre än dig, så kanske att jag har börjat dala något redan?
Jag tänkte jag skulle göra ett test lite längre fram och se om lite mer seriös kost och träning kan förbättra värdet några enheter. Jag hade trots allt inte tränat styrketräning en enda gång på 2 veckor innan mitt test vilket jag gissar på påverkar i vart fall lite grann?
Har läst runt ganska mycket, och det verkar som att för muskelbyggnadens skull ska se det inte spela någon roll om man har i nedre delen eller övre delen av referensvärdena, däremot bygger man sämre om man är under referensvärdena, på samma sätt som man bygger bättre om man är över referensvärdena.
Med andra ord, mår du bra i övrigt så ska det inte vara något problem, känner du att du påverkas psykiskt av det så kan det ju vara värt att försöka höja dom med tillskott såsom zink etc
Tränar du Natural? Tycker du isåfall du bygger muskler i vanlig fart?
Jag ska göra ett till test också, hade sovit 3-4 timmar när jag tog testet, samt knullat natten före, kan det sistnämnda påverka måntro? Haha