Citat:
Ursprungligen postat av
freeandfreaky
Så ja det hade jag nog gillat, men det var inte riktigt poängen jag ville förmedla , Det jag menar är att jag kan förstå att polis inte agerar på annat än direkta lagbrott, du vet olagliga grejer och handlingar..
det är inte polisens uppgift att se till att människor ska uttrycka sig på ett visst vis eller inte ha vissa åsikter mm.
Du missar poängen som jag ser det. Lamotte kommer på besök för att människor som bor där lever i otrygghet. Det är ett område som är kraftigt överrepresenterat i brottslighet, på grund av kriminella gäng där medlemmarna har en eller två utandsfödda föräldrar.
Lamotte är inte den som skapar otrygghet. Han är där för att belysa den otrygghet vanliga människor upplever.
Väl på plats blir han knuffad och ifrågasatt, dessutom bestulen på en kamera.
De enda som vågar befinna sig på platsen är maskerade kriminella personer. Vanliga människor vågar sig inte dit av rädsla för repressalier. När du säger "inte polisens uppgift att se till att människor ska uttrycka sig på ett visst vis eller inte ha vissa åsikter" missar du den stora frågan - att andra än de kriminella gängen inte ens vågar ta sig till platsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
freeandfreaky
Sen att du inte kan föra kommunikation i ämnet utan att det ena utesluter det andra , det kan. jag tyvärr inte hjälpa..
Försök hålla dig till sakfrågan utan att raljera över andra. Även om du inte håller med. Att du kör med personangrepp gör knappast att fler öppnar sig för ditt resonemang.