2019-12-18, 20:39
Medlem
Du borde definitivt testa.

Åk till Amsterdam om du inte har några kontakter.

Annars kan du ju beställa lite på dark web. Är otroligt enkelt. Flugsvamp 3.0, läs på lite innan. Tar någon vecka.

Annars får du väl åka till någon förort, gå till centrum, fråga om en 5a (hash eller gräs)
Men risken är väl att du blir blåst eller att dom tycker du ser ut som en civilare

Skulle definitivt testa ifall jag var du . Åk bort ett par dagar med någon kompis kanske? Du kan ju testa att bli hög

Hjälper det så kan du ju börja odla själv om du inte vill beställa.
Citera
2019-12-20, 23:26
Medlem
Vänlighetens avatar
Jag är sjukt nöjd med tipsen om Horstedt i Köpenhamn. Pallar inte att åka till orten och jiddra.
Återkommer med rapport för alla er som liksom jag har så sjukt ont.
Tack Flashback
Citera
2020-01-08, 19:32
Medlem
Med tanke på hur lagstiftningen ser ut för tillfället så finns det ju faktiskt möjligheter att använda sig av cannabis. Du har redan fått många tips i tråden. Men jag skulle råda dig att ta upp det med din läkare - om du känner att du kan lite på denna. Det finns trots allt ett par hundra patienter i Sverige som har det utskrivet via just läkare i Sverige. Annars är ju Danmark(som nämnts) ett starkt alternativ om du vill hålla dig inom lagen dvs.

Problemet med CB som medicin är att folk självmedicinerar, och är inte fullt införstådda med vad som finns; och vad dem borde använda för sina sjukdomar, vad dessa nu må vara.
Det finns så himla mycket bra grejer där ute som hade kunnat fasa ut många kemiska läkemedel från marknaden. Men då krävs det kunskap samt tillgång - till både bra produkter och bra information om vad som skulle vara bra för olika saker.

Jag kommer försöka hjälpa till när det kommer till tips och annat.

Kommer även att försöka få fram seriösa företag som vill väl (tjäna personen likt pengarna).

Mvh Densom
Citera
2020-01-09, 08:52
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänligheten
Väldigt seriös. Inget trams.
Billigast och enklast för dig i det långa loppet att odla din egen medicin.
Citera
2020-01-09, 09:04
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsomdensom
Problemet med CB som medicin är att folk självmedicinerar
Nä det är inget problem. Problemet är uteslutande lagstiftning som kriminaliserar.
Citera
2020-01-09, 12:46
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Typiskt Fashbackare att driva med oss med svår värk.
Alvedon fungerar inte alls mot nervsmärta!!
Lyrica kan fungera hos somliga men inte för mig.
Får utslag, mår illa, mm av Lyrica.
Finns en del smärtlindrande som börjar på Oxy (-norm, -konton, mm) som man ger
till cancerpatienter.
De tillhör samma smärtgrupp som de neuropatologiska i många fall.
Värt ett försök.
Men läkare vill ha gott underlag och följa upp sådan medicin.
...
Voltaren- och Ibumetin-salva med lokal påstrykning hjälper mig något (40 % c:a, av värken bedövas) men är kortvarigt.

Antar att du provat Qutenza för nervsmärtorna, det kan annars hjälpa om smärtorna är någorlunda ytliga.
Citera
2020-01-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Antar att du provat Qutenza för nervsmärtorna, det kan annars hjälpa om smärtorna är någorlunda ytliga.

1000
tack för svar..
Inte hört talas om den medicinen.
Ska kolla med läkaren.

Jo mina smärtor är ganska "ytliga", eller härrör från ytan; efter en kraftfull spark.
Sådan en fotbollsspelare kanske kan få om motspelaren missar bollen mot målet,
men träffar underbenet.
Senast redigerad av Marielo 2020-01-09 kl. 13:53.
Citera
2020-01-09, 13:13
Medlem
Dollmens avatar
Det är någon Läkare i Malmö som skriver ut. Steg 2 e Danmarksläkarn. Steg 1 dyrt som fan. Steg 2 , högkostnadsskydd
Citera
2020-01-10, 09:58
Medlem
Cbd strains med låg thc typ 5-10% och hög Cbd man blir inte stenad men mkt bra medicinsk effekt
Citera
2020-01-10, 11:19
Medlem
Slints avatar
Jag kanske är helt bakom flötet, men är det inte CBD som har alla medicinska effekter när det gäller cannabis? THC har väl inte dom egenskaperna?

Förstår då inte varför du inte bara beställer CBD olja, finns ju överallt?
Eller är det bara THC ruset du är ute efter?
Citera
2020-01-10, 16:30
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
1000
tack för svar..
Inte hört talas om den medicinen.
Ska kolla med läkaren.

Jo mina smärtor är ganska "ytliga", eller härrör från ytan; efter en kraftfull spark.
Sådan en fotbollsspelare kanske kan få om motspelaren missar bollen mot målet,
men träffar underbenet.
Quetenza är en behandling med plåster under en timme. Oerhört smärtsam och görs på smärtkliniker. (Östra Sjukhuset i Göteborg). Hjälper sedan i cirka tre månader. Värt den dagens smärta.
Citera
2020-01-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Quetenza är en behandling med plåster under en timme. Oerhört smärtsam och görs på smärtkliniker. (Östra Sjukhuset i Göteborg). Hjälper sedan i cirka tre månader. Värt den dagens smärta.

Ojdå (Huu)...
Min smärtklinik, hos dr Björn Bragee i Stockholm, visade ingen sådan behandling.
Testade däremot laser som inte hjälpte ..
Björn Bragee har lagt ner själva kliniken.. men driver en rehab nu, för smärtpatienter på
Valhallavägen i Stockholm).

Ska höra med Karolinska sjukhusets smärtklinik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in