2019-12-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Just fika passar väl dom extroverta bäst. Jag själv känner ingen större återhämtning av att sitta vid ett bord med en massa kärringar som gafflar om en massa goja, då tar jag hellre en promenad ensam.

Samma funktion på två olika sätt.

Jag skrev ingenstans att det är en lösning med ett svar på. Det finns nog många fler sätt och den ena passar inte den andra.

Det vanligaste är dock att människor inte förstår vad som eg händer vid en rast. Det var det jag försökte förmedla.
Citera
2019-12-18, 22:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Det fina som chef är ju att man kan hitta på fika om man känner för det så då blir det fika 8, 11 och lunch vid 1 och sen fika vid 3 igen ibland. Så är väl mest en ursäkt att få dricka lite kaffe och käka nån go bulle eller tårta eller nåt och få slippa kunder ett tag och ha det gott bara. Våra diskussioner är tämligen galna dessutom och jag jobbar med några riktiga jävla 60+ original så där kan vara 6 personer i fikarummet runt samma bord och 3 högljudda diskussioner pågår samtidigt.

Många av er låter skadat jävla tråkiga verkligen. Vaccinskada månntro? För ja det är något allvarligt fel på dig om du inte gillar fika.
Citera
2019-12-19, 01:12
Medlem
Brukar skippa fikat och gå ut för frisk luft.
Citera
2019-12-20, 17:54
Medlem
Hallå!? Koffein och socker! Bästa som finns ju! Snabb energi för dom sista timmarna. 🤤🤤🤤🤤🤤
Citera
2019-12-20, 18:12
Medlem
godboys avatar
Det där med fika beror ju helt på vad för folk man har runt sig. Är det folk med normalt beteende så är det oftast trevligt och uppsluppet, men om det är PK idioter eller annat pack, då betackar jag mig.
Citera
2026-04-15, 13:04
Avstängd
Det är viktigt att folk får babbla och prata om senaste dejten och liknande. Folk är väldigt nyfikna.
Jag fattar inte varför man måste prata om sånt med kollegerna. Angår det andra?
Jag som inte är i närheten av nåt sånt sen flera år tillbaks tycker bara det är jobbigt. Har ännu inte fått frågan om jag är singel eller dejtar nåt, men det lär komma.
Citera
2026-04-15, 14:42
Medlem
McCarthy01s avatar
Idag är det väl inte längre så viktigt att alla är med på fikarasterna. De som vill vara för sig själva och göra annat får väl oftast det?

På de tidiga praktiker jag hade på 90-talet tyckte cheferna att det var viktigt att alla var med när vi fikade och åt lunch, för att vi skulle ha gemenskap och skapa en "vi-känsla". Men idag spelar kanske sådant mindre roll.
Citera
2026-04-15, 14:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Idag är det väl inte längre så viktigt att alla är med på fikarasterna. De som vill vara för sig själva och göra annat får väl oftast det?

På de tidiga praktiker jag hade på 90-talet tyckte cheferna att det var viktigt att alla var med när vi fikade och åt lunch, för att vi skulle ha gemenskap och skapa en "vi-känsla". Men idag spelar kanske sådant mindre roll.

Det är lika viktigt idag. Man ska vara social. Annars är man undvikande. Helst så ska man gilla att sitta packade, trångt, nästan sitta på varann. Och så ska man ta plats. Det är viktigare att prata än att lyssna.
Den där korta pausen kan vara viktig och välbehövlig för många, att man får lite återhämtning. Man spenderar många timmar på jobbet.
Men nån lugn och ro blir det inte på kafferasten. Folk tävlar om vem som kan babbla mest och högst.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-04-15 kl. 14:57.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in