Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
En kattförsäkring baseras bl.a. på ålder och vad som ingår i den. Värdeförsäkring är t.ex. på raskatt men inte bonnakatt. Premien stiger kraftigt efter runt 10 år. Försäkringarna skiljer åt precis som när det gäller annat vad de gäller för. Läs hela villkoren så att du vet vad du får när det väl gäller. Självrisk, grundbelopp samt maxbelopp skiljer åt. Premien betalas per år och inte månad.
Det där med värdeförsäkring för raskatt var intressant. Är det därför man måste fylla i inköpspris när man ansöker om försäkring?
Jag har en svindyr katta, kanske skulle skrivit en krona i pris istället?
Katten är importerad och ett bolag krävde dokumentation (pass, vaccinationer mm) det är ju bra.