2019-12-16, 22:14
  #13
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Här finns en sida där man kan jämföra kattförsäkringar.

https://www.kattförsäkring.nu/

Själv har jag och närstående goda erfarenheter av Agria. Dyrt blir det, drygt 200 kr i månaden.
Jag hade Agria i sexton år till en tidigare katt. Jag behövde inte utnyttja den en enda gång.
Borde ju få bonus då till nästa katt...
Citera
2019-12-16, 22:21
  #14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
En kattförsäkring baseras bl.a. på ålder och vad som ingår i den. Värdeförsäkring är t.ex. på raskatt men inte bonnakatt. Premien stiger kraftigt efter runt 10 år. Försäkringarna skiljer åt precis som när det gäller annat vad de gäller för. Läs hela villkoren så att du vet vad du får när det väl gäller. Självrisk, grundbelopp samt maxbelopp skiljer åt. Premien betalas per år och inte månad.

Det där med värdeförsäkring för raskatt var intressant. Är det därför man måste fylla i inköpspris när man ansöker om försäkring?
Jag har en svindyr katta, kanske skulle skrivit en krona i pris istället?
Katten är importerad och ett bolag krävde dokumentation (pass, vaccinationer mm) det är ju bra.
Citera
2019-12-17, 00:48
  #15
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag hade Agria i sexton år till en tidigare katt. Jag behövde inte utnyttja den en enda gång.
Borde ju få bonus då till nästa katt...

Bilförsäkring går ju att schackra med ifall man varit skadefri, så varför inte?
Försöka duger.

Vad jag märkt när det gäller försäkringar allmänt sett (och internetabonnemang!), kan man gnälla till sig ett bra pris. Säljarna jobbar ju på provision. Sen smyghöjer de nästa år...
Citera
2019-12-17, 01:34
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag hade Agria i sexton år till en tidigare katt. Jag behövde inte utnyttja den en enda gång.
Borde ju få bonus då till nästa katt...
Har även Agria. Det blir bonus när man inte har skada på påföljande år. Samt även någon fond för framtida skada till självrisken, har jag för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det där med värdeförsäkring för raskatt var intressant. Är det därför man måste fylla i inköpspris när man ansöker om försäkring?
Jag har en svindyr katta, kanske skulle skrivit en krona i pris istället?
Katten är importerad och ett bolag krävde dokumentation (pass, vaccinationer mm) det är ju bra.
Det kunde du men då fick du inget heller om den skulle avlida.
Citera
2019-12-19, 01:38
  #17
Medlem
Mandingos avatar
Sparade in agria-försäkringen, dyraste, redan efter tre månader när kattfan åt upp en tråd á 70cm med en nål på som min fru glömt framme... 79000, själva fick vi pröjsa 4000... sedan dess kör vi agria, betalar väl 700styck för båda katterna varje år... ligger fortfarande på plus...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in