2019-12-16, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Klart spöken existerar, titta bara på stjärnhimlen.

Vad menar du?
Citera
2019-12-16, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vad menar du?
ljuset du ser ifrån stjärnorna är så stjärnorna såg ut flera miljoner år sedan, vissa så gamla som 200 miljoer år sedan, vissa av dessa stjärnor lyser inte ens längre, när du tittar på sjärnhimlen en klar natt tittar du på spöken
Senast redigerad av MaxVSydow 2019-12-16 kl. 09:22.
Citera
2019-12-16, 17:03
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Hur förklarar du då de demoner och andar som föregår nephilimerna?

Trey Smith var förövrigt rätt värdelös.
Redan tidigt så kopplade han fel när han kopplade samman Hekates trippelmåne med Isis och kallade henne Isis som skulle vara Lucifers motpart vilket inte stämmer eftersom det är Lilith som är kopplad till mörkermånen..

Vilka demoner menar du då?
Citera
2019-12-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Vilka demoner menar du då?

Azazel, Samyaza, bənê ĕlōhîm, Naamah, Lilith etc.
Nephilimerna är trots allt inte de äldsta.
Citera
2019-12-17, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Det finns inga egentliga utomjordingar. Det handlar om inomjordingar och de är förbundna med onda andemakter.

Förklara vidare!
Citera
2019-12-17, 03:51
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Förklara vidare!
De där varelserna, och "spökena", som folk ibland ser bor här på jorden eller under jorden. De s k UFOs som många sett de sista femtio-sextio åren är antingen amerikanska eller ryska farkoster, som man i största hemlighet producerade. Det dår med t ex myterna kring Roswell var något man hittade på för att leda bort uppmärksamheten. Dessutom skapades det en lönsam nisch att casha in på.
Citera
2019-12-17, 04:08
Medlem
Citat:
De där varelserna, och "spökena", som folk ibland ser bor här på jorden eller under jorden. De s k UFOs som många sett de sista femtio-sextio åren är antingen amerikanska eller ryska farkoster, som man i största hemlighet producerade. Det dår med t ex myterna kring Roswell var något man hittade på för att leda bort uppmärksamheten. Dessutom skapades det en lönsam nisch att casha in på.

Tack, då är jag med hur du menar.
Så du är inne på samma spår som mig att dom förmodligen bor här dessa varelser men att UFO är förmodligen Amerikanska eller Ryska och inte utomjordingar.

Förstår bara inte att dom gör så vi alla kan ta del av dessa farkoster. Tänk va smidigt resande skulle bli, man skulle vara framme på nolltid.
Förstår bara inte hur piloterna kan styra dom så snabbt.
Citera
2019-12-17, 04:14
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Tack, då är jag med hur du menar.
Så du är inne på samma spår som mig att dom förmodligen bor här dessa varelser men att UFO är förmodligen Amerikanska eller Ryska och inte utomjordingar.

Förstår bara inte att dom gör så vi alla kan ta del av dessa farkoster. Tänk va smidigt resande skulle bli, man skulle vara framme på nolltid.
Förstår bara inte hur piloterna kan styra dom så snabbt.
Japp. Jag är inne på det spåret.

Area 51 har ju haft en del uppvigling emot sig. Ganska många som filmatiserat eller fotat dessa anti-gravitetsfarkoster som de har där. Dessa flygfän har nog sällan piloter. En annan sak som är märklig är att ryssarna, efter Sovjetunionens fall, inte gick ut med några erkännanden om deras "UFOn". Vad jag minns hade vi ju i Sverige en del sightings av ryska "UFOn". Att man ännu mörkar detta pekar på att ryssarna än idag sysslar med sådant.
Senast redigerad av Redivivus 2019-12-17 kl. 05:00.
Citera
2019-12-17, 04:33
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Azazel, Samyaza, bənê ĕlōhîm, Naamah, Lilith etc.
Nephilimerna är trots allt inte de äldsta.

Nä dom äldsta är änglarna, som azazel som är en av dom fallna änglarna beskriven i book of Enoch. Nephilim är dessa änglars avkommor.

Lilith är en judisk myt, som ska ha varit Adam's första fru enligt myten, räknar inte in henne här direkt.
Senast redigerad av UndeadNinja 2019-12-17 kl. 04:36.
Citera
2019-12-17, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Nä dom äldsta är änglarna, som azazel som är en av dom fallna änglarna beskriven i book of Enoch. Nephilim är dessa änglars avkommor.

Lilith är en judisk myt, som ska ha varit Adam's första fru enligt myten, räknar inte in henne här direkt.

Problemet är att enligt vissa versioner så är det Naamah och Lilith som korrumperar/frigör Azazel och Samyaza vilket leder till deras fall. Så det går inte att mytologiskt plocka bort Lilith helt.
Vidare har vi det med bənê ĕlōhîm som beskrivs i 1 Mose 6:1-2.
Senast redigerad av L-P-I 2019-12-17 kl. 08:10.
Citera
2019-12-17, 17:42
Medlem
Citat:
Japp. Jag är inne på det spåret.

Area 51 har ju haft en del uppvigling emot sig. Ganska många som filmatiserat eller fotat dessa anti-gravitetsfarkoster som de har där. Dessa flygfän har nog sällan piloter. En annan sak som är märklig är att ryssarna, efter Sovjetunionens fall, inte gick ut med några erkännanden om deras "UFOn". Vad jag minns hade vi ju i Sverige en del sightings av ryska "UFOn". Att man ännu mörkar detta pekar på att ryssarna än idag sysslar med sådant.

Dom tillsatte väl någon UFO grupp redan 1947 i USA och tänkte bygga en månbas redan innan vi var på månen första gången.
Frågan är när slog dom igenom, kan det varit pga av atombomben att dom typ kunde lösa energi så att planen blev supersnabba. Ufo har ju sett under väldigt lång tid innan vi ens hade flygplan men det kanske är falsk just den informationen.

I Sverige ska väl något UFO har kraschat också i någon sjö.

Fast jag undra om inte USA eller Ryssland har fått hjälp med den här teknologin av någon i så fall.
Och i så fall från dessa varelser.

Det finns ett hål i Antarktis där dom misstänker (utomjordingar befinner sig) som bevakas av amerikansk militär. Så någon seriös hemsida där dom skulle göra en expedition dit men jag kommer inte ihåg vad den hette.
Sen har ju Mexico ovanligt mycket UFO sights och speciellt vid vissa områden.

Man vet inte vad man ska tro, men det är kul och spekulera.
Citera
2019-12-17, 17:59
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Dom tillsatte väl någon UFO grupp redan 1947 i USA och tänkte bygga en månbas redan innan vi var på månen första gången.
Det var Roswell incidenten 1947 som drog igång allting i stor skala. Kenneth Arnold et al var inblandade i the storytelling och där började man mörka fakta med att skapa en UFO/Alien subkultur som det snart blev geschäft på. Allt för att dölja och leda uppmärksamhet bort från de amerikanska topphemliga flygövningarna.

Citat:
Frågan är när slog dom igenom, kan det varit pga av atombomben att dom typ kunde lösa energi så att planen blev supersnabba. Ufo har ju sett under väldigt lång tid innan vi ens hade flygplan men det kanske är falsk just den informationen.
Experiment med anti-gravitetsfarkoster kan ha förekommit långt innan jetåldern och kanske även innan flygåldern. Skumma flygande föremål i äldre tider (om de är sanna) är svårförklarliga.

Citat:
I Sverige ska väl något UFO har kraschat också i någon sjö.
Sverige hade på 50-talet en "UFO" observation som förevigades med ett tydligt fotografi. Det fotografiet har flera gånger noga undersökts av diverse expertis och det fotot är inget fejk på något vis. Bilden visar ett "UFO", sannolikt av ryskt ursprung.

Citat:
Fast jag undra om inte USA eller Ryssland har fått hjälp med den här teknologin av någon i så fall. Och i så fall från dessa varelser.
Som i så fall inte är från yttre rymden.

Citat:
Det finns ett hål i Antarktis där dom misstänker (utomjordingar befinner sig) som bevakas av amerikansk militär. Så någon seriös hemsida där dom skulle göra en expedition dit men jag kommer inte ihåg vad den hette.
Det där är skumt. Men, som sagt, det är inte utomjordingar det handlar om, det är inomjordingar. Troligen vill amerikanerna ensamma använda den energi och de kraftfält som finns där.

Citat:
Sen har ju Mexico ovanligt mycket UFO sights och speciellt vid vissa områden.
Mexico är skumt med sina många skumma antika tempel som ännu är kvar. Mycket skumma saker som sker där. Men de många tydliga bilder från Mexico som finns av "UFOs" i modern tid är troligen amerikanska objekt.

Citat:
Man vet inte vad man ska tro, men det är kul och spekulera.
Ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in