2020-01-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldorado101
BO är D*ni*l Nilss*n.
Ja .jag vet vem.både offret och gärningsmannen är
Citera
2020-01-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igd
Ja .jag vet vem.både offret och gärningsmannen är

Kan du koppla ihop det med trådens ämne, eller är det ett ovidkommande sidospår?
Citera
2020-01-15, 17:45
Bannlyst
Fatta en gång för alla att det här inte kommer att utredas som mord det är möjligen dråp med ev självförsvar. Punkt. Kjäll attackerade på fyllan vilket är förmildrande i ett försvar. Förjävligt ja, men så så ligger det till. Har varit i kontakt med både åklagare samt advokater som intygar att jag skriver sanningen även om det smärtar er.
Citera
2020-01-15, 18:18
Medlem
Ingen gripen?
Citera
2020-01-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Fatta en gång för alla att det här inte kommer att utredas som mord det är möjligen dråp med ev självförsvar. Punkt. Kjäll attackerade på fyllan vilket är förmildrande i ett försvar. Förjävligt ja, men så så ligger det till. Har varit i kontakt med både åklagare samt advokater som intygar att jag skriver sanningen även om det smärtar er.
Spännande!
Kan du dela med dig av din vänlista och hur du agerar?
Citera
2020-01-15, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Spännande!
Kan du dela med dig av din vänlista och hur du agerar?
Vadå agerar? Vilken vänlista?
Citera
2020-01-15, 19:03
Medlem
Citat:
Vadå agerar? Vilken vänlista?
Du är ju bekant med både åklagare och försvarare i det aktuella fallet- hur känner du dem och hur får du dem att uttala sig till dig- som privatperson?
Lite avis blir jag , såklart, och frågande...
Citera
2020-01-15, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Du är ju bekant med både åklagare och försvarare i det aktuella fallet- hur känner du dem och hur får du dem att uttala sig till dig- som privatperson?
Lite avis blir jag , såklart, och frågande...
Nej dummer inte i det specifika fallet men rent allmänt så menar juridikfolk det jag skrev. Ok?
Citera
2020-01-15, 19:15
Medlem
Citat:
Var du på plats eftersom du vet att Kjäll var på fyllan?
Enligt polisutredningen ingrep han då personalen ropade på hjälp. Står ingenting om Kjälls berusningsgrad.
Citera
2020-01-15, 19:22
Medlem
Citat:
Nej dummer inte i det specifika fallet men rent allmänt så menar juridikfolk det jag skrev. Ok?

Jag är ingen expert men oavsett om Kjäll var lite på lyset eller inte så har han väl rätt i att göra ett ” Envarsgripande”? Eller? Och gör man då ett sådant och blir knivhuggen till döds så lär knappast GM komma undan med ”självförsvar”. Däremot kan dom/den misstänkte GM komma undan med mord men nog lär han bli dömd för dråp iaf. Om nu farbror blå lyckas hitta dom misstänkta. Man tycker ju att snacket borde gå. Sällan dessa typer kan hålla käft vad dom gjort och en säger till någon som säger till någon annan och sen har ryktet spridit sig.
Citera
2020-01-15, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyrabbithole
Jag är ingen expert men oavsett om Kjäll var lite på lyset eller inte så har han väl rätt i att göra ett ” Envarsgripande”? Eller? Och gör man då ett sådant och blir knivhuggen till döds så lär knappast GM komma undan med ”självförsvar”. Däremot kan dom/den misstänkte GM komma undan med mord men nog lär han bli dömd för dråp iaf. Om nu farbror blå lyckas hitta dom misstänkta. Man tycker ju att snacket borde gå. Sällan dessa typer kan hålla käft vad dom gjort och en säger till någon som säger till någon annan och sen har ryktet spridit sig.
Tro mig att en tillräckligt vass advokat kan få det här till en absurd dom. Om man hittar nån att åtala that is...
Citera
2020-01-15, 21:00
Medlem
Citat:

Älskar termen ”juridikfolk”. Hur kom du i kontakt med dem?

Men du har dessvärre rätt. Mord blir det inte. Nog inte dråp heller. Kanske vållande till annans död.
Så sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in