2020-02-25, 23:14
Medlem
Om det är så att det kostade 140 miljoner att sanera förra året(?) så motiveras ju en riktigt ordentlig jävla utredning där man vänder på alla stenar. Hur många miljoner kan en sån utredning kosta? Känns som att chansen att de klarar sig är väldigt liten. Det kan inte vara SÅ svårt bevisa..

Hörde en snut i en intervju som sa att klottrandet minskat med 70 % sen de häktades lol
Citat:
Ursprungligen postat av sonicsthlm
Nyttig information i händelsen.

Säker källa vet att en Ric*ard Fr*dman från Sunbyberg är en person av intresse. Fick ingen mer info om det är en eventuell misstänkt eller om personen på annat sätt är inblandad i det hela. Vad jag förstår så ligger även han rätt surt till oavsett. Vi får se vidare när dom och förhandling ägt rum.

1. * = k
2. * = e

/Hedgen
Den tredje som är häktad nu eller?
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-02-25 kl. 23:21.
Citera
2020-02-25, 23:23
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Det finns inte att dessa herrar ens besökt en yard/layup utan maskering och ännu mindre omaskerat.

Garanterat frigiviningenen, skål!
Du skrev precis att två personer som (sannolikt) torskat i en yard aldrig kan ha besökt en yard, är du medveten om det? Nyfiken i om du kan utveckla ditt resonemang då.
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Om det är så att det kostade 140 miljoner att sanera förra året(?) så motiveras ju en riktigt ordentlig jävla utredning där man vänder på alla stenar. Hur många miljoner kan en sån utredning kosta? Känns som att chansen att de klarar sig är väldigt liten. Det kan inte vara SÅ svårt bevisa..

Hörde en snut i en intervju som sa att klottrandet minskat med 70 % sen de häktades lol

Den tredje som är häktad nu eller?
1. det finns inga poliser som för statistik i procent. 70% vore en orimlig summa i alla fall.
2. den tredje blev aldrig häktad, bara misstänkt, om du läser den enda artikel som behandlar ärendet.
Citat:
Omaskerat, hur är din värdelösa läsförståelse egentligen?
Testa att andas emellan raderna, ingen orsak att bete sig som en mupp. Jag fetar vad du skrev:
Citat:
Det finns inte att dessa herrar ens besökt en yard/layup utan maskering och ännu mindre (ifört) omaskerat.

Garanterat frigiviningenen, skål!
Men då förstår jag i alla fall, utifrån att du formulerar en grammatiskt inkorrekt negation som svar, att du gjorde en felsyftning.
Senast redigerad av GoUoD 2020-02-26 kl. 00:06.
Citera
2020-02-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Du skrev precis att två personer som (sannolikt) torskat i en yard aldrig kan ha besökt en yard, är du medveten om det? Nyfiken i om du kan utveckla ditt resonemang då.

1. det finns inga poliser som för statistik i procent. 70% vore en orimlig summa i alla fall.
2. den tredje blev aldrig häktad, bara misstänkt.

Omaskerat, hur är din värdelösa läsförståelse egentligen?
Citera
2020-02-26, 06:03
Medlem
Citat:

2. den tredje blev aldrig häktad, bara misstänkt, om du läser den enda artikel som behandlar ärendet.

Testa att andas emellan raderna, ingen orsak att bete sig som en mupp. Jag fetar vad du skrev:
Men då förstår jag i alla fall, utifrån att du formulerar en grammatiskt inkorrekt negation som svar, att du gjorde en felsyftning.
1. Jo, uppenbarligen.
2. Okej, och andemeningen i frågan kan du inte svara på?
3. Ryck upp dig
Citera
2020-02-26, 06:05
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
1. Jo, uppenbarligen.
2. Okej, och andemeningen i frågan kan du inte svara på?
3. Ryck upp dig
Nej. Din källa hittar på. Asher och Osis har inte stått för 70% av produktionen i Stockholm.
De har inte under en period stått för 70% av produktionen i Stockholm. Din källa hittar på.

Andemeningen i att du frågar om en tredje person är häktad? Tror du får lyfta fram andemeningen lite tydligare om jag ska kunna svara på den.
Citat:
Jag återberättade bara vad han sa. Du är lite för aspig hörru! Sluta lek nu.
Och således upplyser jag dig om att din källa ljuger och följaktligen att aktuella polis (samt poliser över lag) inte för procentuell statistik. Aspis kan du vara själv.
Citat:
Som sagt, du är för aspig och behöver nog sova.
Vilket torftigt angrepp.
Senast redigerad av GoUoD 2020-02-26 kl. 06:15.
Citera
2020-02-26, 06:07
Medlem
Citat:
Nej. Din källa hittar på. Asher och Osis har inte stått för 70% av produktionen i Stockholm.
Jag återberättade bara vad han sa. Du är lite för aspig hörru! Sluta lek nu.

Citat:
Andemeningen i att du frågar om en tredje person är häktad? Tror du får lyfta fram andemeningen lite tydligare om jag ska kunna svara på den.
Som sagt, du är för aspig och behöver nog sova.
Citera
2020-02-27, 20:24
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Jodå, annars sköter HR frigivningen. Jag har en vän som torskade av vakter med drulen ute mer eller mindre, kamerabevisning och fortfarande snackade sig ut det....

Om det är så lätt att snacka sig ur hur kommer det sig då att man inte lyckades ducka en häktning?

Citat:
Jag har torskat av snut, erkännt och sen dragit tillbaka den samt trots det undkommit lagen. Det är extremt svårt att torsna för skadegörelse.

Så nu är alltså graffiti skadegörelse, det du tidigare hela tiden hävdat är konst?
Senast redigerad av Smurfanerlite 2020-02-27 kl. 20:28.
Citera
2020-02-27, 20:59
Medlem
stickslaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Om det är så lätt att snacka sig ur hur kommer det sig då att man inte lyckades ducka en häktning?

Så nu är alltså graffiti skadegörelse, det du tidigare hela tiden hävdat är konst?

Det är ju både och, givetvis.
Citera
2020-04-29, 13:47
Medlem
Har det hänt nå mer i detta?
Citera
2020-07-01, 21:10
Avslutad
Blev någon dömd?
Citera
2020-07-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Det är väl bara att åka hem till dem och klottra ner 12-miljonerkronors villan sen när domen har fallit då. För som de säger är det ju bara materiella ting, det skadar ingen. Måla snyggt bara så blir han bara glad
Tror ärligt talat inte han hade brytt sig nämnvärt.
Citera
2020-07-03, 18:01
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Tror ärligt talat inte han hade brytt sig nämnvärt.
Klart som fan att han skulle bry sig om det!
Har dom fått körkorten indragna, nån dom vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in