2006-03-21, 15:31
Medlem
cocaineducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariana

Blir bara så....
jävla förvånad att den här typen av tråd
får vara kvar ....menmen
visst det är fb men...
Trodde inte det var tillåtet att totalt rakt fram bara sådär
guida folk till bäst sätt och i vissa fall "peppa"
Visst man kan o SKA gärna diskutera även sådana ämnen som detta mer allmänt
men inte så här...........någon som verkar vara helt seriös och är så långt nere
och säger sig ha bestämt sig
Som man själv mår oftast så ligger ju ämnet nära om man säger:

etc etc etc.

Går man ut på internet för att be om hjälp med att ta sitt liv i ett forum så får man:

1 - Räkna med svar.
2 - Räkna med förlöjling.
3 - Räkna med att bli idiotförklarad.

Det är en packetdeal och det bör fan inte vara på något annat sätt.

Kan man ta det med ett forum och inte med en psykolog så...

Ja, jag vet inte.
2006-03-21, 15:44
Medlem
dirtydroolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demuynck
Jävligt låg nivå nu här va? Tänk om det var er polare/syskon/förälder etc etc... då hade ni nog inte gillat att andra skämtar om det

Det är inte direkt första gången någon hotar med att ta livet av sig på ett forum. De som man möjligen kan övertala att låta bli är de som ändå inte skulle fullföljt (vilket också är majoriteten av de som skapar sådana här trådar). Kanske att en av hundra som verkligen bestämt sig också kan fås på bättre tankar men fler är det nog inte.

De som enbart postar sina självmordshot för att få uppmärksamhet är egoister som låter folk oroa sig och anstränga sig att övertala dem när det egentligen inte behövs. För varje gång detta händer bryr man sig mindre och mindre och till slut kanske ingen orkar lägga märke till den stackare som verkligen behöver hjälp. Ungefär som när tjejer falskeligen anmäler killar för våldtäkt vilket i sin tur leder till att den tjej som verkligen blivit våldtagen möts med skepsis.

Mina erfarenheter säger mig att de som tjatar om att ta livet av sig sällan eller aldrig gör det. Möjligtvis något halvhjärtat försök. De som verkligen gjort det har man inte kunnat ana att de hade sådana funderingar ens (om man bortser från de som varit deppiga hela sitt liv).

Om jag någon gång får för mig att ta livet av mig så tänker jag inte utannonsera detta i förväg. Vill jag mot förmodan bli övertalad att låta bli söker jag professionell hjälp med detta. Ingen ska behöva sitta och fundera på om jag bara skojar eller har tagit steget fullt ut.
2006-03-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
...Jag vidhåller att någon som verkligen vill ta sig av daga inte behöver starta en tråd på ett forum för att få reda på hur man gör. Ville jag verkligen dö så skulle jag kunna verkställa det inom 15 minuter.
Min tanke också, jag behöver inte ta hjälp av en tråd på FB för att ta reda på hur jag tar mitt liv.
Killen skriker nog efter hjälp om man startar en sådan här tråd! innerst inne vill han nog inte dö, just av den anledningen ska man inte hjälpa/hjälpt honom till det. Läs mellan raderna, om det nu inte bara är ett "skämt" vilket jag har svårt att se att det är.

Det han kan ha varit ute efter är att finna stödet att ta sitt liv.
Hoppas han lever ännu, och fixar hjälp.
2006-03-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydrooler
Det är inte direkt första gången någon hotar med att ta livet av sig på ett forum. De som man möjligen kan övertala att låta bli är de som ändå inte skulle fullföljt (vilket också är majoriteten av de som skapar sådana här trådar). Kanske att en av hundra som verkligen bestämt sig också kan fås på bättre tankar men fler är det nog inte.

De som enbart postar sina självmordshot för att få uppmärksamhet är egoister som låter folk oroa sig och anstränga sig att övertala dem när det egentligen inte behövs. För varje gång detta händer bryr man sig mindre och mindre och till slut kanske ingen orkar lägga märke till den stackare som verkligen behöver hjälp. Ungefär som när tjejer falskeligen anmäler killar för våldtäkt vilket i sin tur leder till att den tjej som verkligen blivit våldtagen möts med skepsis.

Mina erfarenheter säger mig att de som tjatar om att ta livet av sig sällan eller aldrig gör det. Möjligtvis något halvhjärtat försök. De som verkligen gjort det har man inte kunnat ana att de hade sådana funderingar ens (om man bortser från de som varit deppiga hela sitt liv).

Om jag någon gång får för mig att ta livet av mig så tänker jag inte utannonsera detta i förväg. Vill jag mot förmodan bli övertalad att låta bli söker jag professionell hjälp med detta. Ingen ska behöva sitta och fundera på om jag bara skojar eller har tagit steget fullt ut.
Tänkvärd post. Citerar så den inte "försvinner".
2006-03-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primal Rage
Min tanke också, jag behöver inte ta hjälp av en tråd på FB för att ta reda på hur jag tar mitt liv.
Killen skriker nog efter hjälp om man startar en sådan här tråd! innerst inne vill han nog inte dö, just av den anledningen ska man inte hjälpa/hjälpt honom till det. Läs mellan raderna, om det nu inte bara är ett "skämt" vilket jag har svårt att se att det är.

Det han kan ha varit ute efter är att finna stödet att ta sitt liv.
Hoppas han lever ännu, och fixar hjälp.

Verkligen klokt Primal Rage ! Du har rätt!

som jag skrev
om ovanstående....

och som jag skrev sist i mitt inlägg så hoppas jag innerligt
Urban kommer att höra av sig
Hoppas att han är inlagd och då kanske inte har datortillgång eller orkar.....
2006-03-21, 17:51
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Personligen så är mitt liv på topp just nu, men om det ska avslutas av egen fri vilja så kommer det nog ske via bilsnöremetoden. Som beskrivs i denna länk http://www.fajaf.com/lokalt/suigui/index.html

I korthet går den ut på att man har ca 200 meter rep som man i ena änden gör en snara av. I den andra änden så binder man fast repet i ett träd. Gör en snygg linda av repet i bilen bredvid dig. Sätt dig i bilen och fäst snaran runt din hals. Gasa så att du får upp farten innan repet tar slut. Se det som en modern variant av guillotin.

Guiden rekomenderar att repet förs ut genom takluckan, men efter tvåhundra meters acceleration med bil så tror jag inte det spelar så stor roll i slutändan.

(moralkaka, gör det inte och skicka gärna ett pm till mig om du vill surra i största allmänhet)
Ja, den där metoden har jag också lagt märke till! Skulle klart använda mig av den. Gärna en stårwire, o så slår man ut bakrutan, o binder fast den vid ett träd eller nått. Sen gasar man på... Huvudet klipps i ett nafs, men sen kanske bilen fortsätter in i nåns trädgård eller nått? Men man kan säkert hitta bra platser till det. Snabb, säker, smärtfri död, samtidigt som man kan lyssna på sin favvo-musik i sina sista sekunder....
2006-03-21, 19:09
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Ja, den där metoden har jag också lagt märke till! Skulle klart använda mig av den. Gärna en stårwire, o så slår man ut bakrutan, o binder fast den vid ett träd eller nått. Sen gasar man på... Huvudet klipps i ett nafs, men sen kanske bilen fortsätter in i nåns trädgård eller nått? Men man kan säkert hitta bra platser till det. Snabb, säker, smärtfri död, samtidigt som man kan lyssna på sin favvo-musik i sina sista sekunder....

Tja, här uppe i Norrland har vi inte någon brist på ensliga skogsvägar, så att hitta en väg där man inte skadar någon annan är inte svårt. Sen kanske man ska satsa på en lång nerförsbacke istället för en raksträcka? Bara att släppa på handbromsen och rulla mot sitt slutgiltiga öde. När de kommer till 1,5 ton Volvo som ska stoppas av en nacke så tror jag bestämt Volvon vinner.

Stålwire låter helt klart som en mycket bättre idé en lina som snörs runt halsen. Författaren till najafguiden kanske mest tänkte att åstakomma ett avslutande sist knyck, men är man inne på att skilja huvudet från kroppen så är stålwire ett bättre val.
2006-03-21, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iTOX
Fyfan va omogna jävla idioter det finns!
Ja, världen är full av idioter och folk med mildare förståndshandikapp.

Citat:
Fan tänk om han har tagit självmord? det är jävligt tråkigt om det har inträffat.
Tråkigt för Urban? Ja. Tråkigt för oss andra? Nej. Vi känner inte Urban, därför spelar det oss ingen roll om han lever eller är död. Så enkelt är det.

Citat:
Jag har inte snackat eller vet inte vem Urab_U är men han sett han på FB lite här och där och vill bara säga en sak om han nu är död.

Hoppas du får det bra där uppe och R.I.P Urban_U ...
Det kan jag hålla med om. RIP Urban.

// Roger P.
2006-03-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overseer
För fan alltså!
Respektera hans beslut, bara för att ni lever behagliga liv har ni ingen rätt avråda någon att ta en enkelbiljett från skiten!

Ni säger "jag har oxo varit där" bahaha nej då hade ni varit döda jävla as som tror ni varit med om allt.
sant... det krävs mer än allmän depression som en del verkar tro.
2006-03-21, 21:00
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Tråkigt för Urban? Ja. Tråkigt för oss andra? Nej. Vi känner inte Urban, därför spelar det oss ingen roll om han lever eller är död. Så enkelt är det.
Nu gör du samma sak igen - försöker agera talesman för allmänheten fast du egentligen bara beskriver hur du känner.
2006-03-21, 21:21
Medlem
Mr.Zebs avatar
Folk som tar livet av sig är egoister... att ta den lätta vägen ut och lämna frågor och sorg till de efterlevande...

(finns säkert få undantag)

De som tar livet av sig genom att utsätta tredje man är fan ännu värre... typ kasta sig framför ett tåg... eller svänga ut i fel fil med bilen

Nu till Urban burpan... Vad är det för jävla sätt att gå ut med en förfrågan om ett bra sätt att ta livet av sig... och i stort sett inte säga nått mer, om anledning m.m...
att sedan låta folk prata och diskutera om han har eller inte, då inläggen sinat...

Har han tagit steget som en av de fega är han bara en i raden av egoister...
Är han en störd människa som startat tråden för att sitta och njuta av all uppståndelse... Karma min vän... karma...
2006-03-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Han borde arresteras ja. Han är ju helt klart en fara för sig själv, och om bara en psykolog konstaterar det så hämtar polisen personen, och han sätts på psyket under sträng övervakning.
ah...alla dessa allsvetande amatörer som uttalar sig om saker de inte vet ett skit om. psykologer kan inte med utlåtande tvångsinta ngn på psyket. däremot så kan en psykiater utfärda vårdintyg för psykiatrisk tvångsvård.

förresten, borde inte ngn i UE-forumet känna honom personligen? kanske kan ngn därifrån ta kontakt med honom och tala honom tillrätta...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in