2019-12-05, 07:24
Medlem
glidan10s avatar
Jag säger då det..... sen kolonierna försvann.... så rasade strukturen i världen
Citera
2019-12-05, 07:26
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Ingen direkt anmälan kom in mot Araben och det blev ingen debatt om att Araben filmade från en lägenhet som hyrdes i andra hand av ett Centerpartistiskt kommunalråd som även hade en dotter i 20 års åldern.
Men kan tänka mig att centerpartistiska kommunalrådet höll truten för att migrationsverket betalade ocker hyra för Araben.

När politiker säljer sina egna döttrar likt prostituerade för en ockerslant betalt av migrationsverket.. Så får man väl säga att en del politiker är rent ut sagt "fucked up" i huvudet.

Egentligen handlar hela baletten om migration att en del skor sig på detta av ekonomiska skäl och sitter på makt.. Balkan kan slänga sig i väggen när det gäller korruption för vissa makthavare spelar i en helt annan liga o Balkan korruption är bara Korpen fotboll

Vilket centerpartistiskt kommunalråd? Var då?
Citera
2019-12-05, 07:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Sverige är så masochistisk att jag saknar ord.

Vi har inte varit i krig på väldigt länge. Det är nog därför. Vi har helt enkelt haft det för bra.
Citera
2019-12-05, 08:02
Medlem
Hur går det med insamlingen? Swish, paypal etc?
Citera
2019-12-05, 08:10
Medlem
dotslashs avatar
Myndighetsvänstern slår till igen. Sverige är helt sjukt. Kan inte för mitt liv förstå att folket röstat för denna situation i 20-30 år när resultaten varit tydliga från början.
Citera
2019-12-05, 08:11
Medlem
smoerreboms avatar
Tycker detta fall rätt bra illustrerar ett av problemen med HMF-stadgandet. Teoretiskt sett kan en arab skriva vad han vill om en svensk i nån kommentar och sen svarar svensken på det och då är näthatsgranskaren där. Eftersom svennehoran inte är en av de minoriteter som omfattas av stadgandet kan araben göra lite som han vill.

Var inte provokation som förmildrande omständighet uppe i tingsrätten här? föregåtts av uppenbart kränkande beteende?
Citat:
3 § Som förmildrande omständigheter vid bedömningen av straffvärdet ska, vid sidan av vad som är föreskrivet för vissa fall, särskilt beaktas
1. om brottet föranletts av någon annans uppenbart kränkande beteende,
2. om den tilltalade till följd av en allvarlig psykisk störning haft nedsatt förmåga att inse gärningens innebörd eller att anpassa sitt handlande efter en sådan insikt eller annars till följd av en psykisk störning, sinnesrörelse eller av någon annan orsak haft nedsatt förmåga att kontrollera sitt handlande,
3. om den tilltalades handlande stått i samband med hans eller hennes bristande utveckling, erfarenhet eller omdömesförmåga,
4. om brottet föranletts av stark mänsklig medkänsla, eller
5. om gärningen, utan att vara fri från ansvar, är sådan som avses i 24 kap.

För övrigt anser jag att näthatsgranskaren borde anmälas för vårdslös anmälan då han nu har så stor erfarenhet av anmälningar men ändå fortsätter att anmäla en avsevärd mängd handlingar som aldrig leder till åtal.
Citera
2019-12-05, 09:01
Medlem
Wayaheads avatar
När feministerna inom rättsväsendet förklarats fredlösa så vet jag många som kommer gotta sig!
Citera
2019-12-05, 09:03
Medlem
NilssonApans avatar
Näthatsgranskaren och djurplågaren skulle behöva stoppas på något sätt.
https://katerinamagasin.se/sa-har-nathatsgranskaren-tomas-aberg-gjort-forfoljelse-av-pensionarer-till-en-affarside/
Citera
2019-12-05, 09:03
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
För övrigt anser jag att näthatsgranskaren borde anmälas för vårdslös anmälan då han nu har så stor erfarenhet av anmälningar men ändå fortsätter att anmäla en avsevärd mängd handlingar som aldrig leder till åtal.

Jag hoppas att vi en dag kan spåra upp alla dessa "näthatsgranskare" och sätta dem i straffläger.
Citera
2019-12-05, 09:05
Medlem
Man behöver ju inte direkt vara jurist för att se att 3.1 (följd av en kränkande handling) är den kategori som den åtalade hamnar i. Att man inte äns med en advokat kan avstyra detta är ju helt sjukt. Jag är inte äns svensk, men blir så sjukt kränkt och vansinnig när idioter som araben i filmen säger så. Åk hem med dig då om det är så jävligt att bo i ett land som vill ta hand om dig idiot
Citera
2019-12-05, 09:08
Medlem
5evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Hade jag dömts för det så hade jag vigt mitt liv åt att radera samtliga av dem som gjort filmen...och hela deras släktträd
I det här fallet, och många andra, så är det faktiskt staten som är den stora fienden mot individen.

Det är inte invandrarna som drivit en häxprocess och dömt killen till böter, det är statens institutioner som du och jag betalat för. Institutioner som återigen stampat ner en vanlig kille som uttryckt frustruation över samhällsutvecklingen.

Vilka är de inblandade på åklagarsidan och bland nämndemännen?
Citera
2019-12-05, 09:19
Medlem
KokaKings avatar
Framgår det om de 16.200 kronorna gick till araben eller inte? Stod bara att mannen dömdes till böter. Vem var anmälaren? Araben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in