2019-12-04, 16:28
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Vad anser ni om detta?

HMF måste bort, då den gör det mycket problematiskt att kritisera farliga religiösa rörelser och folkgrupper som utgör ett hot mot oss.

Citat:
Varför får man inte kritisera folk som hetsar mot svenskar utan att dömas för åsiktslagen HMF?

För att HMF är utformad så att du inte på något vis får missakta personer som tillhör en viss folkgrupp eller som är anhängare till en viss religion.

Detta är noga utformat för att skydda judar mot våra 500 nazister. Men lagen är nu ett stort problem, då vi vanliga svenskar inte kan skydda oss mot nya hot, som jag inte vet om man tänkte på alls när lagen togs fram från första början.

Varför araben inte åker dit är för att vi har politiskt drivna tjänstemän som valt att blunda då det är svenskar som missaktas, för att dessa tjänstemän hatar Sverige och allt som är svenskt, och de önskar inget annat än att landets gränser ska lösas upp, och att hela jorden blir som dagens Sydafrika, ett förgångsland de arbetat i decennier med för att forma precis som de vill ha det.
Citera
2019-12-04, 16:28
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Är väldigt oinsatt i HMF lagen. Vad gäller det för tex vita? Om en svart afrikan kallar mig "vitjävel" kan jag anmäla honom gör HMF?

Jo? Var väl någon för inte allt för länge sen som åkte dit för HMF efter ha uttalat sig rasistiskt om svenskar? Eller har jag drömt det?
Citera
2019-12-04, 16:50
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Detta var ju riktigt sjukt. Ja HMF lagen bör kasseras omedelbart.
Citera
2019-12-04, 17:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Så "arabkräk" är hets mot folkgrupp men inte "svenska lilla hora"? Helsjukt, särskilt som det var arabkräket (sic!) som började.

För det första är HMF en förtryckarlag och i synnerhet som den praktiseras i Sverige. Den måste bort, bland det fösta som sker när vi får ändring i Regeringen. SD måste vara benhårda här och inte vika en tum.

Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Sossarna och moderaterna vill ha det såhär.

Våra ledare vill inte att svenskar ska få känna stolthet över sitt land och folk.

Våra politiker och journalister har skapat ett helvete i våra samhällen och om man kritiserar de som står för otryggheten i samhället så åker man dit för HMF. Det går inte att diskutera problemen utan att tala klarspråk.

Jag tror faktiskt att de borde oroa sig för framtiden för det man gör nu bygger upp ett enormt hat mot förtryckarna. Förr eller senare kommer en mera handgriplig motreaktion, det är min absoluta övertygelse. Alla har en gräns, även svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Frågan här måste ställas på allvar om det är detta svaga ordval som komm att åberopas eller om det är tankegången hos åklagares och juryns bestämda agenda genom påverkan från regeringen i sammarbete med svensk media som hela tiden upprepar det olämpliga att tycka olika, och därmed ringas in i "hets mot folkgrupp" fållan, som åtalet baseras på, eller en kombination. Hur kan man dömmas för så få ord som uttalas i en reaktion på en tydligt fientlig och provocerande filmsnutt på publika nätverkssidor, då att jämföras mot mer uttalade krönikor och andra artiklar där en mycket större och tydligare sk. hatpropaganda får flöda fritt.
Åklagarväsendet och domstolarna har helt tappat verklighetsförankringen om vad åsiktsfrihetsbrott i våra domstolar bör handla om, att jaga såna här småaktiga förseelser, förstärker INTE allmänhetens förtroende till rättsstaten. Inte heller kommer det att få befolkningen att agera annorlunda på dylika videoklipp på nätet. Låt det passera, inte värre än att kalla andra för grisar eller landsförädare.

Edit......Förövrigt är det väl på tiden att lagvrängarna börjar titta på motsatsförhållandet i sådana mål.

Kombinera en etnicitet med kräk och du får böta 17.000,-. Det är fullständigt surrealistiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Är väldigt oinsatt i HMF lagen. Vad gäller det för tex vita? Om en svart afrikan kallar mig "vitjävel" kan jag anmäla honom gör HMF?

Du kan anmäla hur mycket som helst men jag tror inte det finns ett enda fall där någon dömts för HMF för att gett sig på svenskar eller vita generellt.
Citera
2019-12-04, 17:13
Medlem
Detta är den reella, lagstiftade rasismen i Sverige. Vi har, de facto, olika lagar för olika folk.
Vi Svenskar skall skrämmas till tystnad, genom att staten statuerar exempel, men samtliga problemgrupper erhåller ständiga juridiska och ekonomiska lättnader, på bekostnad av våra resurser och vårt handlingsutrymme.
Citera
2019-12-04, 17:15
Medlem
Jag förstår inte varför folk som åker dit för detta störda brott erkänner helt öppet. Nu fick denna herre betala runt 20k. Neka, ljug, skyll ifrån dig så motarbetar vi förtryckarlagen "hets mot folkgrupp".
Citera
2019-12-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Detta är den reella, lagstiftade rasismen i Sverige. Vi har, de facto, olika lagar för olika folk.
Vi Svenskar skall skrämmas till tystnad, genom att staten statuerar exempel, men samtliga problemgrupper erhåller ständiga juridiska och ekonomiska lättnader, på bekostnad av våra resurser och vårt handlingsutrymme.

Knappast staten bryr sig om någon neger blir kränkt. Handlar om att att förtrycka folket. Du förstår, kritiserar man invandringen så kritiser man staten och det är inte okej i lilla Nordkorea.

Vi kommer att få se mer av detta om vi inte börjar motarbeta systemet. Snart kommer det vara rasism att ifrågasaätta Löfven.
Citera
2019-12-04, 17:21
Medlem
53....so whats avatar
Fick ett fint ord från TV just nu.
Som kan användas särskillt i detta fall, att det pågår en "normförskjutning" i svenskt samhälle, en smygande förändring av verkligheten som vi är uppfödda med, och som skall omvandlas till en annan ideologi vilket vi vill eller inte, där nya lagar och förordningar skrivs om till medborgarnas nackdel. Sossarna inför "storebror ser dig" betydligt fortare nu än för 20 år sen.
Citera
2019-12-04, 17:26
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Vad anser ni om detta? : Kritiserade arabernas film om att "ta över Sverige från svenska horor" – döms till 17.000 kronor i böter. Varför får man inte kritisera folk som hetsar mot svenskar utan att dömas för åsiktslagen HMF?

https://www.friatider.se/kritiserade-arabernas-film-om-att-ta-ver-sverige-fr-n-svenska-horor-d-ms-till-17000-kronor-i-b-ter

Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Och araben gick fri från straff....

Bara i Sverige. Sjuka jävla land.

Det är helt jävla sinnessjukt, det här landet kollapsar rejält. Svenskar får inte ens ta illa upp längre, trots att videon hetsar mot svenskar.
Var är rättvisan?
Citera
2019-12-04, 18:09
Medlem
Hur swishar man bidrag till böterna? Tänker att man borde få ihop det dubbla åt gubben, för sveda och värk.
Citera
2019-12-04, 18:12
Medlem
Jag kunde inte se videon men fått innehållet refererat. Min första tanke är att undra vem som gör en sådan och vilket syfte. Känns nästan som ett lockbete enkom för att dra igång klick på nätet. Är araberna identifierade. Finns domen att läsa?
Citera
2019-12-04, 18:12
Medlem
happilappis avatar
Sverige är så masochistisk att jag saknar ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in