Citat:
Ursprungligen postat av
Nebeltag
Så "arabkräk" är hets mot folkgrupp men inte "svenska lilla hora"? Helsjukt, särskilt som det var arabkräket (sic!) som började.
För det första är HMF en förtryckarlag och i synnerhet som den praktiseras i Sverige. Den måste bort, bland det fösta som sker när vi får ändring i Regeringen. SD måste vara benhårda här och inte vika en tum.
Citat:
Ursprungligen postat av
FastFreezer
Sossarna och moderaterna vill ha det såhär.
Våra ledare vill inte att svenskar ska få känna stolthet över sitt land och folk.
Våra politiker och journalister har skapat ett helvete i våra samhällen och om man kritiserar de som står för otryggheten i samhället så åker man dit för HMF. Det går inte att diskutera problemen utan att tala klarspråk.
Jag tror faktiskt att de borde oroa sig för framtiden för det man gör nu bygger upp ett enormt hat mot förtryckarna. Förr eller senare kommer en mera handgriplig motreaktion, det är min absoluta övertygelse. Alla har en gräns, även svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
53....so what
Frågan här måste ställas på allvar om det är detta svaga ordval som komm att åberopas eller om det är tankegången hos åklagares och juryns bestämda agenda genom påverkan från regeringen i sammarbete med svensk media som hela tiden upprepar det olämpliga att tycka olika, och därmed ringas in i "hets mot folkgrupp" fållan, som åtalet baseras på, eller en kombination. Hur kan man dömmas för så få ord som uttalas i en reaktion på en tydligt fientlig och provocerande filmsnutt på publika nätverkssidor, då att jämföras mot mer uttalade krönikor och andra artiklar där en mycket större och tydligare sk. hatpropaganda får flöda fritt.
Åklagarväsendet och domstolarna har helt tappat verklighetsförankringen om vad åsiktsfrihetsbrott i våra domstolar bör handla om, att jaga såna här småaktiga förseelser, förstärker INTE allmänhetens förtroende till rättsstaten. Inte heller kommer det att få befolkningen att agera annorlunda på dylika videoklipp på nätet. Låt det passera, inte värre än att kalla andra för grisar eller landsförädare.
Edit......Förövrigt är det väl på tiden att lagvrängarna börjar titta på motsatsförhållandet i sådana mål.
Kombinera en etnicitet med kräk och du får böta 17.000,-. Det är fullständigt surrealistiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
troy_mclure
Är väldigt oinsatt i HMF lagen. Vad gäller det för tex vita? Om en svart afrikan kallar mig "vitjävel" kan jag anmäla honom gör HMF?
Du kan anmäla hur mycket som helst men jag tror inte det finns ett enda fall där någon dömts för HMF för att gett sig på svenskar eller vita generellt.