2019-11-26, 12:22
Medlem
Rasistisk gubbstrutt. Förstår du inte att du ger dig på äldre män med din nedsättande kommentar?

Rasist lukaså. Rasism är att se lägre värde på viss ras eller tro. Nåt sånt har Cleese aldrig gjort

Ändå kallar du honom båda dessa hemska ord

Syna dig själv o bli fri
Citera
2019-11-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Du saknar alltså neger-skämt? Är det nån orättvisa i detta?

Jag kan bjuda på en till. "Kvinnor behöver både värme och ömhet. - Däng de i elementet så blir de både varma och ömma"

Kul va?

De skämten om rasism du ger är nåt helt annat. Inget cleese eller jag efterspråkar
Citera
2019-11-26, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotainment
Rasistisk gubbstrutt. Förstår du inte att du ger dig på äldre män med din nedsättande kommentar?

Rasist lukaså. Rasism är att se lägre värde på viss ras eller tro. Nåt sånt har Cleese aldrig gjort

Ändå kallar du honom båda dessa hemska ord

Syna dig själv o bli fri

Du, jag satt fast i de där negativa tankegångarna själv för några år sen. Jag var så arg och bitter på invandring och PK och fan allt.

Sen droppade jag mitt twitter-konto och slutade läsa så mycket skit. Efter ett tag skingrades molnen och jag började genomskåda rätt jävla mycket av extremhögerns propaganda. Man ser sånt när man inte längre är arg.

Jag tycker fortfarande att invandringen ställt till stora problem men jag mår inte längre illa. Jag är mycket gladare och positivare. Livet är kort. Varför fastna i saker man inte kan påverka ändå?

Det är ju inte så att landet är förlorat. Vi går mer mot ett amerikanskt samhälle med områden där man inte ska röra sig, sämre skyddsnät osv. Det verkar ju gå helt ok att bo i USA ändå. Man får tänka på vart man bosätter sig, skaffa privata försäkringar osv. Är väl inte idealiskt men det ska fan inte få förpesta mitt korta liv.
Citera
2019-11-26, 12:28
Medlem
Citat:
Om man är skicklig ja. Är man inte det så sparkar man bara på någon som redan ligger ner. Och de flesta är inte skickliga...

De problem som finns i Sverige är inte skapade av obalanserad humor, det kan du inte mena?

Sveriges problem är skapade av en oförmåga att se saker för vad de är, något som är avgörande när ett samhälle ska byggas på vetenskap o lag o rätt

Pk gör det omöjligt att köra efter vetenskap eftersom resultaten avfärdas om de inte är önskvärda

Brå, genusteorin o jerzy sanecki är bra exempel på detta men även våraskolor, polisens bemötande av brottslingar liksom domstolarna

Ingen av dessa instanserma kan fungera när pk råder
Citera
2019-11-26, 12:29
Medlem
Citat:
Du, jag satt fast i de där negativa tankegångarna själv för några år sen. Jag var så arg och bitter på invandring och PK och fan allt.

Sen droppade jag mitt twitter-konto och slutade läsa så mycket skit. Efter ett tag skingrades molnen och jag började genomskåda rätt jävla mycket av extremhögerns propaganda. Man ser sånt när man inte längre är arg.

Jag tycker fortfarande att invandringen ställt till stora problem men jag mår inte längre illa. Jag är mycket gladare och positivare. Livet är kort. Varför fastna i saker man inte kan påverka ändå?

Det är ju inte så att landet är förlorat. Vi går mer mot ett amerikanskt samhälle med områden där man inte ska röra sig, sämre skyddsnät osv. Det verkar ju gå helt ok att bo i USA ändå. Man får tänka på vart man bosätter sig, skaffa privata försäkringar osv. Är väl inte idealiskt men det ska fan inte få förpesta mitt korta liv.

Absolut, att gå med strömmen får en att må bättre

Jämför unge, schyffert o betner med aron flam, freudian o dan park
Citera
2019-11-26, 12:30
Medlem
Pk ger framgång men notan är för hög o dödar sverige inifrån vilket syns otroligt ofta numera

Nej till pk
Citera
2019-11-26, 12:32
Medlem
Jag tänker kämpa fortsatt för att den förändring som kommit inte ska dö pga pk

Vinden vände tack vare oss som forstatte kämpa

Fri humor är ett måste. Ner med inkvotera pk komiker som säger att kejsarens kläder e på o att vi inte ska va rädda

Fri nedstämd tanke slår glad pk-slavs tanke
Senast redigerad av Cryotainment 2019-11-26 kl. 13:27.
Citera
2019-11-26, 16:52
Avslutad
Citat:
Du är alltså nazist eller nåt? Fort det går... SD är fan den slippery slope som alla varnade för.

Va inte så PK..
Citera
2019-11-26, 18:30
Medlem
Står du ut med den där fladdrigheten och blöt bakom öronen-känslan man bara kan uppleva genom 90-talister och millennials så kanske Gullers - Inte PK på Youtube kan vara något?https://www.youtube.com/channel/UCD5dDSvx2a31uVIUpp06lmA
Citera
2019-11-27, 08:42
Medlem
Citat:
Fast det är ju inte sant. Ricky Gervais har ju sitt fantastiska pedofili-skämt som jag sett honom dra i Globen inför tusentals hipsters. Alla vek sig av skratt.

Det gäller alltså att ha verkshöjd i sitt skämt. Har man det så kommer det att uppskattas och accepteras. Fördomsfulla skämt utan kvalitet faller platt däremot. Och det är väl anledningen till att svenska ståuppare inte klarar av att skämta om känsliga saker. De har för låg kvalitet.

Nyckeln är pk. Pedofili kan som sagt bedömas vara opassande liksom humor om folk som dött o om cancer/aids. Är det bra humor så skrattar folk ändå. JA

Problemet är att när komiker skämtar politiskt inkorrekt så tar deras karriär slut. De slutar få bokningar o folk tar avstånd från dem i media

Om ricky hade dragit ett flertal skämt om svarta, muslimer o lesbiska tjocka kvinnor som tar för mkt plats så hade det vatt slutet i sverige

Hade han skämtat om äldre vita män, feta män, rika kolonialmän o om rasister. Då hade bokningarna fortsatt

Samtliga exempel ovan förutsätter att nivån på 'bra skämt' är den samma

Dina neger o kvinnoskämt var inte hög nivå o dåliga exempel. Det finns brillianta saker att säga om alla grupper. Problemet ör att pk gör att folk får olika ribba beroende på upplevd utsatthet
Citera
2019-11-27, 08:57
Medlem
Citat:
Så pedofili är PK?

Ditt fokus är enbart på invandring. Säg det då. Linda inte in det i "PK".

Det största problemet med pk o humor är liksom med vetenskap(när faktan är fel o rasistisk dvs) att om en brilliant komiker börjar bli 'för politiskt inkorrekt' så döms han ut som rasist med dålig humor

Pk folk kommer alltså inte kunna acceptera att humorn är brilliant eftersom den är elak

Detta ska inte jämföras med dålig elak humor som negerskämt

Detta öppnar upp för en nedvattning/försämring där 'rätt' humor beröms o prestandan blir mkt sämre

Detta är en viktig sak eftersom man ser paralleller i inkvoterade yrkespersoner o företrädare fördiverse organisationer

Wilks, cleese, makode linde,o park stigmatiseras pga detta. Se på james watson dnas fadwr. Det som hände med honom är ett utmärkt exempel

Politiskt inkorrektas brillians hyllas inte av pk. Den ändras till medioker pga intersektionellt filter skulle man kunna säga

Det är ett gift men pk folk inser för sent hur djupt det satt. De inser inte vad sidoeffekterna blir förrän smällen kommer mot dem själva
Senast redigerad av Cryotainment 2019-11-27 kl. 08:59.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in