2006-03-18, 01:46
Medlem
flashmickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Jag är glad att han är död!

Ska korka upp en flaska champagne ikväll och dela den med en likasinnad vän.

Jag respekterar din åsikt om du motiverar varför du 'firar' hans död. För mig har aldrig nåns död varit nån anledning att fira. Kan möjligtvis tänka mig att fira en mördares död om denna dödad någon närstående. Att fira en politikers död verkar närmast lite sjukt och jag börjar undra om ditt själstillstånd. Och champagne verkar lite knasigt. Varför spendera så mycket pengar på en som du uppenbarligen inte gillar?

Sen tycker jag en AG var en färgstark politiker som man kommer sakna.
Citera
2006-03-18, 03:40
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Anders Gustav....

Bor i Solna, gillade honom - han var rak och lättillänglig. Min granne`s politiska inriktning är vänster, röstade på VPK, Vänsterpartiet men alltid på moderaterna i kommunalvalet....jag tycker att det säger väldigt mycket om Anders Gustav. Han var karismatisk, hade Sverige haft - oavsett politisk inriktning -fler politiker som honom så hade Sverige varit ett betydligt bättre land att leva i = politiker med en egen åsikt.
Citera
2006-03-18, 04:06
Medlem
Perfekts avatar
Anders Gustav var en bra politiker, solna har en jäkligt bra skatt t ex.

Jag har nått vagt minne av att Gustav fällde några invandringskritiska kommentarer för en massa år sen som media blåste upp, nån som minns?
Citera
2006-03-18, 04:14
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Det har jag aldrig påstått heller.
Hur fan kom du in i bilden?

Välkommen till fb. Här får man tycka vad man vill men personangrepp är inte tillåtna. På samma sätt som forumets "intellektuella elit" kan få glädjas över statsministermordet och sabba hans hyllningstråd så får även jag tycka vad jag vill om innehållet i den här tråden.

Notera gärna hur JAG protesterat i de trådar jag hänvisar till.
Du kommer ingenstans med att vara otrevlig.

Men förfan... grina mer. Satte mig också liiite (notera lite) på tvären i Palmetråden men det var bara för att jag tyckte det var sånt uppenbart trollande av RP, dessutom var det ju det som var meningen med RP's tråd, att känsliga personer som du skulle koka över. Denna tråden har inget med trollande att göra, så stick och starta du en egen hyllningstråd till Anders Gustâv's död istället för att ta sönder denna. Iofs får du göra vad fan du vill, jag bryr mig inte desto mer. Dock fnissar jag lite åt att du tar till deras fasoner bara för att du inte har något vettigt att komma med i frågan.

Ytterligare, så är det ju sedvanligt att förklara varför man tycker på ett visst sätt, så, varför tycker du denna gubbens (vet inte ens vem det var om jag ska vara ärlig) död är så trevlig?
Citera
2006-03-18, 04:20
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfekt
Anders Gustav var en bra politiker, solna har en jäkligt bra skatt t ex.

Jag har nått vagt minne av att Gustav fällde några invandringskritiska kommentarer för en massa år sen som media blåste upp, nån som minns?
Citat:
Efter ett antal incidenter i början av 1990-talet, krävde Anders Gustâv att samtliga kosovoalbaner vid Bagartorps flyktingförläggning i Solna kommun skulle avvisas. Gellert Tamas är kritisk till detta i sin bok "Lasermannen".
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Gust%C3%A2v

Citat:
”I am the mayor here in Solna. I want you to go home!” (Källa: ABC, 1992-08-19) Det moderata kommunalrådet i Solna Anders Gustâv (m) skrev 1992 brev till dåvarande invandrarministern Birgit Friggebo, i vilket han krävde att samtliga kosovoalbaner på flyktingförläggningen i Bagartorp i Solna skulle utvisas kollektivt. Brevet följdes upp med att Gustâv stövlade ut till nämnda flyktingförläggning tillsammans med ett tv-team, stirrade en kosovoalbansk flykting i ögonen och sade ovanstående.
http://www.s-studenter.se/index.php?page=3&ar_id=620&month=7&year=2004
Citera
2006-03-18, 04:25
Medlem
chrippapippas avatar
Synd att moderaterna tappat en av få gubbar som inte verkar skämmas för sin politik. En riktig retorisk slugger, som inte (likt resten av borgerligheten) sprang och gömde sig när sossarna och LO avfyrade sitt tunga artilleri.
Citera
2006-03-18, 04:31
Medlem
Perfekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Gust%C3%A2v

http://www.s-studenter.se/index.php?page=3&ar_id=620&month=7&year=2004

Tack för länkarna
Citera
2006-03-18, 05:40
Medlem
I-Ss avatar
Hade inte sett honom innan jag såg honom i en debatt om trängselskatten i januari. Det märktes att han trodde på sina åsikter och hade "glöd". Inte en sån där vanlig slätstruken politiker som vaktar sin tunga hela tiden och inte vågar ryta i när han tycker något är fel.

I övrigt vet jag inget om honom mer än att jag läst att Solna tycks ha lyft sig under hans styre. Synd att inte fler politiker, från höger till vänster, har samma "go" som han. Politiken skulle bli roligare och mer upplyftande att följa med fler personligheter som Gustâv.
Citera
2006-03-18, 08:02
Medlem
DIF1891s avatar
Vila i frid, Anders. Du är saknad. Vi behöver fler som du.
Citera
2006-03-20, 12:33
Medlem
phooooos avatar
Det känns lite överdrivet av kommunen att:
Minnesstund måndag - visas på storbild
Allmänheten är välkommen att följa minnesstunden på bildskärmarna.

Solna stad erbjuder stödsamtal

Självklart kan detta bli ett truma för de närmaste medarbetarna men storbild och stödsamtal för oss solnabor känns lite överdrivet det hade räckt med kondoleansböckerna. men det kanske bara jag som är hård och kall, hur som haver R.I.P. Anders.

Källa: www.solna.se

P.s. om du inte håller med så kan du vara glad att jag tipsade dig så du hinner i tid för att bevittna minnnesstunden d.s.
Citera
2006-03-20, 12:38
Medlem
Ankdammsmans avatar
Även om jag vill hylla sådana som Gustâv för att de kämpat tappert mot den socialdemokratiska övermakten så känns det här lite väl Nordkorea. Minnestunden är väl okej, men direktsändning på storbildsskärm och stödsamtal? Är det den Käre Ledaren som har gått bort?

Person- och martyrkulter brukar mest förknippas med sossarna i svensk politik. Det vore välgörande om borgarna kunde fortsätta att avstå från det, men det är kanske att hoppas på för mycket...
Citera
2006-03-20, 12:52
Medlem
Vi får hoppas att aset har det varmt och gott där han är nu då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här