Till alla som pratar om moral: Är det moraliskt att mitt fack aktivt utesluter personer från att vara aktiva i facket pga att de är Sverigedemokrater?
Är det moraliskt rätt att fackhelvetet aktivt kampanjar för att Sossarna ska få fler röster. Ger Sossarna tiotals miljoner i kampanjbidrag, lovar att ”hälften av medlemmarna ska rösta på S”. Att de sedan ljuger i valfilmer. Jag hatar facket, och jag hatar mitt eget fack mest. Den dagen facket är partipolitiskt obundet ska jag revidera min åsikt. Om ni anser att jag har fel så visar det bara var ni står och då kan ni dra åt helvete ändå, jag skiter fullständigt i vad som är moraliskt rätt mot fucket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Är det värt att begå bedrägeri för att få aningen lägre fackavgift? Ser inte så bra ut att ha i registret när man söker jobb och lägenheter.
Är du blind eller dum i huvudet? Jag frågar ju för fan vad det får för konsekvenser. Nej jag anser inte att det är värt att riskera att begå bedrägeri. Det är ju för fan därför jag frågar vad det har för konsekvenser.
För övrigt tack för diskussion och de svar som är vettiga. Jag inser att det inte är värt att ha en lägre avgift för att spara 1000kr per år.