Citat:
Ursprungligen postat av
Parasolltroll
Alternativet som jag trott hittills är att han under måndagen gömmer kroppen på någon av de platser där han stått med jobbilen, jag har framhållit området mellan Oljehamnsvägen och minigolfen, vet att flera sökt där o i viss mån gjort det själv. Inget fynd. Nu börjar jag tro att man ändå ska överväga en medhjälpare. Stoppet på Oljehamnsvägen skulle kunna vara en omlastning.
Du talar om att ringa en vän. Jag tror alla idag är rätt nojiga när det kommer till mobiler - vill jag dela en hemlighet så använder jag inte mobilen. Till pappa kan han ringa och bara säga nått väldigt kort; kom, eller snarare: jag kommer. Att ingen mer än T satt sina fötter i blodet kan vi nog lita på. Så det är nog T som går ut och möter pappa någon annanstans. Ursäkta men jag tror inte på pappans ärlighet eller att han skurit ut sin son ur sitt hjärta jadajada. Skenhelig melodram. Har de en pakt, far o son, är den 100% och på liv o död.
Säger inte att pappan har med mordet att göra men han kanske skyddar och hjälper sonen efteråt.
Och då har vi helt andra problem att hitta Wilmas kvarlevor. Pappan har inte samma adrenalinpåslag som T och han kan troligen hantera sina nerver bättre än en 20-åring. Han har kontakter, kanske någon är skyldig honom en tjänst och inte ställer några frågor. Se till att den här väskan försvinner i atlanten. Typ. Pengar kan också vara till hjälp när man vill göra sig av med något väldigt känsligt. Och pappan har tid. T vet inte när polisen kommer att knacka på eller Linda. Under tiden kan en resväska med en liten kropp forslas iväg kanske av folk som tycker det är en småsak. Vana vid värre.
Men jag undrar vad de tänkte när huvudet hittades.
Jasså, du tror på att kroppen har lastats om?
Ja, varför inte?
Det är ju förstås vissa risker förknippat med det, det är ju ändå dagsljus vi pratar om här..
Jag blir mer och mer tveksam till pappan och kusinernas inblandning.
Varför?
För att dom är så väldigt ifrågasättande när dom träffar Tishko.
Pappan vill ju inte ens krama honom - varför?
Han frågar vad han har gjort på handen - varför?
Kusinerna beskriver att Tishko inte är sig själv, han är typ frånvarande, avtrubbad, borta - varför?
Hade dom varit inblandade så borde dom väl beskriva honom skyddande, som att han var som vanligt, lite smådeppig över att förhållandet var slut, men i övrigt inget konstig.
När tiden går och dom lägger ihop ett plus ett och förstår att Tishko har dödat Wilma DÅ börjar dom skydda honom och då går allt på tvärs mot tidigare uppgifter, helt plötsligt har pappan inte sett något på handen - onä, ingen tycker att Tishko har uppfört sig på nåt konstigt vis osv - onä osv..
Åklagaren var ju nästan förtvivlad under rättegången när han inte lyckades få Baban tillbaks till hans ursprungsversion i förhöret.
T.o.m domaren fick gå in och undra vart åklagaren var på väg.
Jag tycker ändå någonstans att "det där" beteendet är ett ganska allmänmänskligt drag.
Jag tror att ganska många av oss skulle bete oss likadant.
Nåväl, jag har väl inte avfört dom helt, men njae..
Om nu pappa och kusinerna inte har varit inblandade så betyder ju inte det att Tishko måste ha gjort allt själv. Släkten är stor.. och det kan ju t.o.m finnas medhjälpare som inte ens finns med i materialet.