Citat:
Ursprungligen postat av
NewsFlashs
Och jag kan inte ta personer som förnekar sakfakta på allvar.
Att jämföra med Göteborg blir väl mer än måttligt barnsligt och tramsigt.
Ingen som läser denna tråden skulle hävda att Göteborg har ett självständigt styre med egen regering medan detta faktiskt är ett faktum för Färöarnas del och de har mycket riktigt en egen utrikesminister.
Huruvida personen ifråga är religiös eller inte påverkar på intet vis det faktiska sakförhållandet.
Läs på lite innan du framställer dig själv som en större pajas än den du kritiserar.
Färöarna är inte ett internationellt erkänt självständigt land, följaktligen har inte Färöarna någon utrikesminister. En "talesperson", kan kanske prata för ögruppen, men någon utrikesminister är han (hon) inte.
Utrikespolitiken för Färöarna sköts från Köpenhamn, inte från Thorshavn/Torshamn.
Anledningen till att Färöarna inte är ett självständigt land, danskarna har inga problem faktiskt, men beror mycket på att Färöarnas ekonomiska krångligheter inte "går ihop", de behöver bidrag från DK. Ungefär samma som Grönland.
Men utrikespolitiken sköts från danska riksregeringen från Köpenhamn, gällande Färöarna, så gubben är inte någon utrikesminister alls. Om jag är "snäll" möjligtvis en så kallad "utrikespolitisk talesperson".. Men då är jag jävla snäller..