Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-12-20, 12:56
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Jag skulle gissa att jag har höga testosteronenivåer. Jag bygger muskler ganska fort och ökar i styrka explosionsartat om jag gymmar bara en månad. Men om testo i sig har en koppling till längre livslängd vet jag inte.

Nej höga testo frestar på kroppen man lever inte längre. Att man mår bra kanske bara är psykologiskt? Kvinnor har låga testo de blir 7-8 år äldre.
Citera
2019-12-20, 13:35
Medlem
seaworthys avatar
Folk har mycket svårt att bedöma sin "ämnesomsättning". För det mest handlar det helt enkelt på att man tror sig äta mer än vad man gör. Folk som klagar över låg ämnesomsättning brukar äta betydligt mer än vad dom tror.
Citera
2019-12-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nej höga testo frestar på kroppen man lever inte längre. Att man mår bra kanske bara är psykologiskt? Kvinnor har låga testo de blir 7-8 år äldre.

jag syftade på må bra psykologiskt. Det är fastställt att testosterone är kopplat till det hos män. Kvinnor har en annan hormonell struktur, men med det sagt är faktiskt kvinnor överrepresenterade inom depression, även fast män tar självmord i större utsträckning. .
Citera
2019-12-20, 14:06
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
jag syftade på må bra psykologiskt. Det är fastställt att testosterone är kopplat till det hos män. Kvinnor har en annan hormonell struktur, men med det sagt är faktiskt kvinnor överrepresenterade inom depression, även fast män tar självmord i större utsträckning. .

Läste att högt testosteron medför biologiska risker. Vad innebörden av det är vet jag inte. Kan ju var så att man mår prima ända tills den dag man faller död ner.

Som karaktären Roy Batty (Rutger Hauer) i Blade Runner, en fantastisk fysik men han levde bara 4 år.
Senast redigerad av Returpapper 2019-12-20 kl. 14:12.
Citera
2019-12-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Läste att högt testosteron medför biologiska risker. Vad innebörden av det är vet jag inte. Kan ju var så att man mår prima ända tills den dag man faller död ner.

Som karaktären Roy Batty (Rutger Hauer) i Blade Runner, en fantastisk fysik men han levde bara 4 år.

Ja hur du mår psykologiskt är givetvis distinkt från hur länge kroppen vevar på. Jag har läst något om att högt testosteron förknippat med hjärt och kärlproblematik högre upp i åren men alla dessa korrelationsstudier ska tas med en nypa salt. Det är för många variabler att hålla koll på.
Citera
2019-12-20, 17:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Många som påstår sig ha hög metabolism har oftast bara dåliga matvanor och äter inte som de bör. Finns en rad studier på ämnet.

Att som ung ha extra höga testonivåer är bara skadligt. Kommer leda till förkortad livslängd, håravfall och ökad risk för kardiovaskulära sjukdomar.
Citera
2019-12-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Många som påstår sig ha hög metabolism har oftast bara dåliga matvanor och äter inte som de bör. Finns en rad studier på ämnet.

Att som ung ha extra höga testonivåer är bara skadligt. Kommer leda till förkortad livslängd, håravfall och ökad risk för kardiovaskulära sjukdomar.

Sluta läs populärvetenskapliga tidsskrifter. Hög testosteron leder INTE till håravfall. Det är en myt.

Jag går på toa direkt efter en middag, kan dricka hur mycket coca-cola, äta godis, fett, vad som helst. osv osv. Lite sämre med åren men fortfarande helt överlägset gemene man.
Citera
2019-12-20, 18:16
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Sluta läs populärvetenskapliga tidsskrifter. Hög testosteron leder INTE till håravfall. Det är en myt.

Jag går på toa direkt efter en middag, kan dricka hur mycket coca-cola, äta godis, fett, vad som helst. osv osv. Lite sämre med åren men fortfarande helt överlägset gemene man.

Nej, det kan du inte. Om du gör det så får du skylla dig själv framöver. Vettiga människor äter och dricker bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in