2019-11-12, 18:13
Medlem
Imnshos avatar
Oavsett filmens autenticitet; sån där jävla HLR gör man inte. Kan ju iofs vara att det är nån nyanställd på lönebidrag som står och pumpar lite slött på liket av Jaffar.

Riktig HLR är ett riktigt kraftprov.
Citera
2019-11-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThankGodItsFriday
Jag vill verkligen inte tro att allt detta är fejk men när jag fick lära mig HLR så vet jag att det krävdes stor kraft för att trycka så djupt som han gör. F ö så ska man hålla händerna händerna ihop och raka spända armar för att få till rätt kraft och tryck mot bröstet. Ser nästan ut som att han pumpar lite slarvigt mest på höger sida av kroppen (syns dock lite otydligt). Han ser inte heller speciellt koncentrerad ut på personen han vårdar. Ingen annan sjukvårdare heller som tittar på ansiktet eller om de får någon kontakt med honom. En annan sak.. borde inte HLR ha utförts inne på plats i pizzerian, detta måste ju vara en stund senare?
Filmen är uppenbart fejk. Offret var svårt skjuten i rygg och huvuddel. Han hittades liggande inne i pizzerian.
Att göra hlr ute på gatan -det stämmer inte.
Han låg på golvet inne i pizzerian o flyttades till en bår, syrgasmask på.
Ingen insats ute på gatan skedde. Ev insats o bedömning hade gjort när han flyttades från golvet till bår.
Filmen är en övning som man manipulerat in i Malmös gatubild. Manipulerat ansiktsdrag o dyl.
Citera
2019-11-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zonca
Jag såg denna youtube videon. https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=cUFBcgi5VFM&app=desktop

1. Leende kvinnlig polis som står o snackar i bakgrunden som inget har hänt. Inte ens en enda polis med ett draget vapen.
2. Konstig amatör HLR räddning.
3. Var är BO:s blod? Helt fina torra kläder.

Och den där handen förresten, den var helt klart konstgjord. Tack för tips.

Vad är det egentligen som händer i Malmö? Nu hänger jag inte med längre. Är händelsen riggad och spelad av polisen/sjukvården/massmedia för någon specifik utbildning eller politiskt ändamål?

Jag fattar inget nu.

1. ?De som ser tillräckligt mycket sådant här måste filtrera bort känslor. Förväntar du dig att de som måste ta hand om efterföljderna ska bryta ihop varje gång de måste rycka ut? Varför tycker du det ska stå poliser med dragna vapen? Gm har skjutet och sjappat.

2. Vad är konstigt? Det är så man gör.

3. Ser inga kläder, blodiga eller rena. Ser en filt som räddningspersonalen lagt över honom.

Konstgjord hand! Han har väl inte många droppar blod kvar. Konspirationsteori, tänk själv och lyssna inte på skitsnackare.
Citera
2019-11-12, 18:19
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Det kan inte vara fejk för att folk såg skottlossningen och känner offren. Verkar snarare sagt som att svensk polis och räddningstjänst tar det hela med ro.

Klart de gör. Vardag för dem och de gör sitt jobb men är avslappnade. Vad är problemet?

Kamma dig för fan.

Jag är själv invandrad och ser inga problem med videon. Man måste vara seriöst överkänslig för att leta fel i ett omhändertagande av en skjuten person (de ser lite väl avslappnade ut men jag förmodar att de redan inser att offret är död men håller upp en fasad för alla schmucks som står och filmar tills anhöriga med mera är underrättade).

Bedömer att BO inte var primär måltavla utan detta är en handling för att skrämma någon i närmaste kretsen alternativt markering av revir.
Citera
2019-11-12, 18:21
Medlem
Ang HLR videon.
Tyvärr är detta vanligt beteende, killen är död redan inne på pizzerian. Man gör detta i dessa kaos ärenden då man inte vill skapa något upplopp/kaos. Folk tror att de klarar sig, man stänger akuten och vips har man skapat ett hyfsat lugn på båda platserna som man kan kontrollera.

Tänk er läget då killen inte får vården utan de lägger han i en plastpåse.....

Ganska logiskt.
Citera
2019-11-12, 18:27
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Jag såg denna youtube videon. https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=cUFBcgi5VFM&app=desktop

1. Leende kvinnlig polis som står o snackar i bakgrunden som inget har hänt. Inte ens en enda polis med ett draget vapen.

Vad är det egentligen som händer i Malmö? Nu hänger jag inte med längre. Är händelsen riggad och spelad av polisen/sjukvården/massmedia för någon specifik utbildning eller politiskt ändamål?

Jag fattar inget nu.

Det där borde väl snarare få en egen tråd i Konspirations-forumet än att tas upp i denna tråden.
Citera
2019-11-12, 18:29
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Oavsett filmens autenticitet; sån där jävla HLR gör man inte. Kan ju iofs vara att det är nån nyanställd på lönebidrag som står och pumpar lite slött på liket av Jaffar.

Riktig HLR är ett riktigt kraftprov.

Det här borde diskuteras i nån konspirationstråd
Senast redigerad av elva9tolv 2019-11-12 kl. 18:37.
Citera
2019-11-12, 18:32
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkans
Ang HLR videon.
Tyvärr är detta vanligt beteende, killen är död redan inne på pizzerian. Man gör detta i dessa kaos ärenden då man inte vill skapa något upplopp/kaos. Folk tror att de klarar sig, man stänger akuten och vips har man skapat ett hyfsat lugn på båda platserna som man kan kontrollera.

Tänk er läget då killen inte får vården utan de lägger han i en plastpåse.....

Ganska logiskt.

Det är faktiskt rätt galet om det stämmer, dvs att polis och sjukvård leker med människokroppar på det sättet och spelar teater för att de tror att det annars kommer utbryta kaos.
Citera
2019-11-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernfeldt
Vad jag fått höra av ungdomar i samma ålder så ville dem sluta sälja och jobba åt ett äldre gäng, men dem visste för mycket om dem för att de skulle låta dem va, saker de inte ska veta. Vet ej om det stämmer men det har jag fått höra
Intressant teori. Skulle ju isåfall matcha med tidigare teorin om att AG skjutit sina egna. Om tex jaffar visste vart AG och hans gäng hade sina narkotika gömmor mm. Så skulle det absolut kunna vara ett tänkbart motiv om jafar ville byta gäng. Säger inte på nåt sätt att detta är vad som skett, men inte ett helt otänkbart motiv
Citera
2019-11-12, 18:37
Medlem
Citat:
Nu cirkulerar konton på sociala medier som hånar den mördade pojken.
Personerna bakom försöker dessutom ta kontakt med hans vänner.
Anhöriga har kontaktat polisen som ska ha lagt detta till mordutredningen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/mordade-jaffar-15-hanas-i-sociala-medier/
Citera
2019-11-12, 18:44
Medlem
flashblakks avatar
Citat:

Jag fattar inget nu.

Ja det var verkligen konstigt!

Kolla och sprid!
Citera
2019-11-12, 18:45
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThankGodItsFriday
Jag vill verkligen inte tro att allt detta är fejk men när jag fick lära mig HLR så vet jag att det krävdes stor kraft för att trycka så djupt som han gör. F ö så ska man hålla händerna händerna ihop och raka spända armar för att få till rätt kraft och tryck mot bröstet. Ser nästan ut som att han pumpar lite slarvigt mest på höger sida av kroppen (syns dock lite otydligt). Han ser inte heller speciellt koncentrerad ut på personen han vårdar. Ingen annan sjukvårdare heller som tittar på ansiktet eller om de får någon kontakt med honom. En annan sak.. borde inte HLR ha utförts inne på plats i pizzerian, detta måste ju vara en stund senare?

Det ser lite märkligt ut med HLR men jag gissar att han var synbart död och detta är för att inte i efterhand bli anklagade för att inget göra. Så han pumpar halvhjärtat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in