2026-01-04, 12:15
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Fick höra en tragikomisk historia i julhelgen.

En av de mest framträdande äldre kvinnorna från föreningen Refugees Welcome som ofta syntes i tv-klipp från migrationskrisen år 2015 är nu i 80-års åldern och i behov av vård.

Enligt min källa så har hon blivit utsatt för övergrepp (förmodligen under ca 1 år) men inte velat anmäla det, pga av oklara skäl.

Ja, det ska vara en Syrian som är förövare.

Om det där är sant så är det ju mer komiskt än tragiskt. Jag skiter i vad moralväktarna (oavsett politisk färg) säger om att det är osmakligt att vara skadeglad i såna här situationer; det här är vad naivitet och dygssignaliering leder till, och jag har extremt svårt att känna empati för människor som (oftast mot bättre vetande men) med vilje och arrogans - trots konstanta varningar - leker med elden i det tändstickshus vi alla sitter i, och som sen blir förvånade över att bli svedda när huset oundvikligen börjar brinna.
Citera
2026-01-04, 12:20
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeythespikey
Började tänka på den så kallade flyktingströmmen 2015 och kom då ihåg folkmassor överallt i Sverige som hjälpte till med madrasser, mat och allt vad det var. Plakat med Refugees welcome hade folk lite varstans. Frågan är om alla dom delar "tack för att ni valde Sverige" idag?

https://www.google.se/search?q=refugees+welcome+sweden&tbm=isch&prmd=isn v&hl=sv&ved=2ahUKEwjb-pv-6dnlAhUPxCoKHQU1Cm4QrNwCegQIARA0&biw=360&bih=516#i mgrc=kjd9tmOJja4ApM

Jag råkade få in gudstjänsten på teve idag och hörde prästen säga "...ska inte stänga ute de som söker sig hit..". Det räckte och jag bytte genast kanal så klart. Sv kyrka förnekar sig inte.
Citera
2026-01-04, 12:53
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag råkade få in gudstjänsten på teve idag och hörde prästen säga "...ska inte stänga ute de som söker sig hit..". Det räckte och jag bytte genast kanal så klart. Sv kyrka förnekar sig inte.

Nej, de förnekar sig inte, och det är väl egentligen där man hittar några av de värsta syndarna idag, nu när Svenska kyrkan annekterats av vänsterextremister som plockar russinen ut bibelkakan och använder den kristna tron för att dogmatiskt och förment rättfärdigt driva deras politiska agendor, något som givetvis görs helt utan eftertanke kring konsekvenserna.

Jag brukar fråga människor som fortfarande förespråkar "refugees welcome" hur många Ebba Åkerlund, Meya Åberg, Elin Krantz och Skellefteå-Luna deras öppna-gränser-godhet är värd. För något specifikt antal måste ju existera för de här galningarna. Jag har dock aldrig fått något ärligt svar på frågan.
Citera
2026-01-04, 13:47
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Nej, de förnekar sig inte, och det är väl egentligen där man hittar några av de värsta syndarna idag, nu när Svenska kyrkan annekterats av vänsterextremister som plockar russinen ut bibelkakan och använder den kristna tron för att dogmatiskt och förment rättfärdigt driva deras politiska agendor, något som givetvis görs helt utan eftertanke kring konsekvenserna.

Jag brukar fråga människor som fortfarande förespråkar "refugees welcome" hur många Ebba Åkerlund, Meya Åberg, Elin Krantz och Skellefteå-Luna deras öppna-gränser-godhet är värd. För något specifikt antal måste ju existera för de här galningarna. Jag har dock aldrig fått något ärligt svar på frågan.

Det är dock inte de som tågar i refugees welcome eller står i predikstolen som är problemet, utan tjänstemän i myndigheter, förvaltningar och organisationer. Att det jobbar menafolk inom vård, skola och omsorg beror på beslut från chefer. Precis som white flight från förorterna har det blivit med exempelvis hemtjänsten eller kommunalt driven personlig assistans.
Citera
2026-01-04, 15:32
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron

Kan Ali komma med dig hem redan nu? - Ähh, nej det blir nog svårt.

https://www.youtube.com/watch?v=zkPJCWGnZNQ

Citera
2026-01-04, 16:51
Medlem
Oboros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Fick höra en tragikomisk historia i julhelgen.

En av de mest framträdande äldre kvinnorna från föreningen Refugees Welcome som ofta syntes i tv-klipp från migrationskrisen år 2015 är nu i 80-års åldern och i behov av vård.

Enligt min källa så har hon blivit utsatt för övergrepp (förmodligen under ca 1 år) men inte velat anmäla det, pga av oklara skäl.

Ja, det ska vara en Syrian som är förövare.

Jag har inte hört en enda, EN ENDA positiv historia från en kvinna som har varit ihop med en religiös irakier, syrier, pakistanier (få i Sverige dock) eller marockaner.

Är du säker på att de sa syrier och inte syrian? Jag är absolut inte syrian, jag är bara mest förvånad. Med tanke på att kärringen inte vågade anmäla (antar jag), då hela släkten är på och hotar personen, det låter inte direkt kristet men vad vet jag.

Jag har absolut noll empati för dessa kvinnor. Varje gång de gullar med marockaner, syrier eller irakier så händer det något. Ett par syrier kastade stenhårda snöbollar på en kvinna i nyår som ville visa att de var fredliga och det händer aldrig något positivt när dessa kärringar åker till länder som Marocko eller Pakistan. Man läser nyheterna, skakar på huvudet och vänder blad.
Citera
2026-01-05, 08:44
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Jag har inte hört en enda, EN ENDA positiv historia från en kvinna som har varit ihop med en religiös irakier, syrier, pakistanier (få i Sverige dock) eller marockaner.

Är du säker på att de sa syrier och inte syrian? Jag är absolut inte syrian, jag är bara mest förvånad. Med tanke på att kärringen inte vågade anmäla (antar jag), då hela släkten är på och hotar personen, det låter inte direkt kristet men vad vet jag.

Jag har absolut noll empati för dessa kvinnor. Varje gång de gullar med marockaner, syrier eller irakier så händer det något. Ett par syrier kastade stenhårda snöbollar på en kvinna i nyår som ville visa att de var fredliga och det händer aldrig något positivt när dessa kärringar åker till länder som Marocko eller Pakistan. Man läser nyheterna, skakar på huvudet och vänder blad.

Den sexuella driften att krama flyktingbarnen är mycket stark.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in