Citat:
Ursprungligen postat av
retina
Fick höra en tragikomisk historia i julhelgen.
En av de mest framträdande äldre kvinnorna från föreningen Refugees Welcome som ofta syntes i tv-klipp från migrationskrisen år 2015 är nu i 80-års åldern och i behov av vård.
Enligt min källa så har hon blivit utsatt för övergrepp (förmodligen under ca 1 år) men inte velat anmäla det, pga av oklara skäl.
Ja, det ska vara en Syrian som är förövare.
Jag har inte hört en enda, EN ENDA positiv historia från en kvinna som har varit ihop med en religiös irakier, syrier, pakistanier (få i Sverige dock) eller marockaner.
Är du säker på att de sa syrier och inte syrian? Jag är absolut inte syrian, jag är bara mest förvånad. Med tanke på att kärringen inte vågade anmäla (antar jag), då hela släkten är på och hotar personen, det låter inte direkt kristet men vad vet jag.
Jag har absolut noll empati för dessa kvinnor. Varje gång de gullar med marockaner, syrier eller irakier så händer det något. Ett par syrier kastade stenhårda snöbollar på en kvinna i nyår som ville visa att de var fredliga och det händer aldrig något positivt när dessa kärringar åker till länder som Marocko eller Pakistan. Man läser nyheterna, skakar på huvudet och vänder blad.