2019-11-06, 23:32
Medlem
Pope666s avatar
Jag undrar vart jag hittar FN rapporter om
Situationer i olika länder som migrationsverket och de olika förvaltningsrätterna går på när de bestämmer hur allvarligt läget i landet är.

Jag vill hitta rapporten om burkino faso, den borde väl uppdateras snart eftersom säkerhetsläget blir allvarligare nu när terroristerna ger sig på det landet?
Citera
2019-11-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Situationer i olika länder som migrationsverket och de olika förvaltningsrätterna går på när de bestämmer hur allvarligt läget i landet är.

Jag vill hitta rapporten om burkino faso, den borde väl uppdateras snart eftersom säkerhetsläget blir allvarligare nu när terroristerna ger sig på det landet?

Finns det en rapport så finns den här: https://research.un.org/en/docs/reports
Citera
2019-11-07, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666

Migrationsverket går inte rakt på FNs rapporter. De har ett eget expertorgan(Kallas lifos) som dels använder egen information men även går på information som utrikesdepartementet, andra länders migrationsmyndigheter, andra länders utrikesdepartement och frivilligorganisationer(t.ex. FN) publicerar om olika länder.
All denna information använder de för att komma fram till en egen rapport per land.
Den kan avvika rejält från olika FN-rapporter(som kan avvika rejält från varandra).
Citera
2019-11-07, 05:53
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Migrationsverket går inte rakt på FNs rapporter. De har ett eget expertorgan(Kallas lifos) som dels använder egen information men även går på information som utrikesdepartementet, andra länders migrationsmyndigheter, andra länders utrikesdepartement och frivilligorganisationer(t.ex. FN) publicerar om olika länder.
All denna information använder de för att komma fram till en egen rapport per land.
Den kan avvika rejält från olika FN-rapporter(som kan avvika rejält från varandra).

De fall jag sett så hänvisar de till FN rapport från varje land och juristerna brukar referera till FN rapporten, men vart hittar jag dessa? Afghanistanfall brukar de referera frsmförallt till den, brukar oftast vara en norsk rapport. Men frågan är vart jag hittar dessa? De är skriva på svenska så länken som någon gav mig vsr ju fel tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in