2019-04-03, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är ofta blandat vi ska inte tro att alla svenska ungdomar är bättre.
Det är med en sorg som jag ser med vilken flathet som butiksanställda agerar för att dem tillsagda så och att dem riskerar ingenting.

Ungdjävlarna dem äger och vet om detta.

De flesta svenska ungdomar är bättre!!

Du får kalla det flathet eller vad du vill när det gäller agerandet av butiksanställda, som du anser inte agerar.
Om du bara visste vad de riskerar!
De riskerar att bli förföljda på vägen hem från jobbet.
De riskerar att deras barn blir hotade.
De riskerar att hem och egendomar får besök.

Gissar att denna killen, butikschefen, kommer att behöva personligt skydd efter detta.

Liknande senarium utspelar sig överallt i vårt samhälle. Väldigt många svenska arbetstagare som på något sätt möter människor i sitt jobb är skrämda till tystnad.
Citera
2019-04-03, 21:19
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu är inte allt nattsvart.
Jag rekomenderar långsiktiga aktieköp i Securitas, G4S, Loomis och den svenska industripärlan Gunnebo. Så att man har råd att bo på ett tryggt ålderboende.

Nu har du inte helt fel.

Vet inte hur det är i just Växjö och just ICA Supermarket Cityhallen mfl affärer i centrum, men normalt idag har man patrullerande väktare som ronderar butikerna i centrum dagtid med oregelbundna intervaller samt akut ingriper då överfallslarm utlöses, som jag antar alla arbetsgivare med självaktning och mån om sin personal har idag.
överfallslarm var väl ganska ovanligt för 10-15 år sedan , men idag ett måste,tyvärr.
Citera
2019-04-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Tror det där klassas som rån om jag inte är helt ute och cyklar. Inte så smart då istället för att bli tagen och i stort sett inte få något straff alls till att bli dömd för rån.

"Rån är en form av stöld från person med inslag av våld eller hot om våld. Ofta sker rån under vapenhot (väpnat rån). Om brottet är allvarligare rubriceras det som grovt rån. Även det fallet där stölden begås först och våld eller hot om våld förekommer senare, när den bestulne i anslutning till stölden vill ta tillbaks det stulna, kan bedömas som rån. Går det viss tid mellan stölden och det efterföljande våldet bör brotten sannolikt bedömas var för sig. Våldet eller hotet om våld måste vara riktat mot person för att det ska vara att bedöma som rån. Den som i samband med stöld hotar att slå sönder inredningen skulle sannolikt dömas för stöld eller grov stöld, inte rån. "

Sen är väl allt det där väldigt luddigt.

Har själv varit med om att blivit hotad efter jag plockat snattare ett ex antal gånger genom att man ska bli dödad eller sönderslagen. Men oftast verkar det klassas som snatteri och olaga hot endå.
Kallas ”motvärnsfallet” och är ett rån.
Citera
2019-04-03, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Så befriande att admin tar bort alla ”invandrar” inlägg så att vi kan avhandla det aktuella brottet.

Vilken post där...., här är så solklart ett fall av EA-games medelklass fläskkotlett frisyrer som gös bananaz när dom inte kan "kicka" längre i spelen.

Är typ epedemiskt.

#nuFårdetvaranog!
Senast redigerad av speedskater 2019-04-03 kl. 21:45.
Citera
2019-04-03, 21:44
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Så befriande att admin tar bort alla ”invandrar” inlägg så att vi kan avhandla det aktuella brottet.

Brottet vet vi ju redan om och vad det handlade om.

Är ju stora ”pöbeln” som är det stora intressanta sidospåret i detta ”brott”.
Citera
2019-04-03, 21:52
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkbitare
De flesta svenska ungdomar är bättre!!

Du får kalla det flathet eller vad du vill när det gäller agerandet av butiksanställda, som du anser inte agerar.
Om du bara visste vad de riskerar!
De riskerar att bli förföljda på vägen hem från jobbet.
De riskerar att deras barn blir hotade.
De riskerar att hem och egendomar får besök.

Gissar att denna killen, butikschefen, kommer att behöva personligt skydd efter detta.

Liknande senarium utspelar sig överallt i vårt samhälle. Väldigt många svenska arbetstagare som på något sätt möter människor i sitt jobb är skrämda till tystnad.

Jag att jag ser med en sorg och det är inte butikschefer utan butiksanställda som jag har sett.

Butikschefer finns det många sorter av , en del är PK ultraliberaler som kör låt gå och att alla avvikelser ifrån den fantasin den drabbar dem anställda och så har vi butikschefer som ser verkligheten, ställer sig i täten och får ta skit för det.

Så att jag förstår mycket väl varför människor väljer att blunda, att inte blunda det kostar rent personligt.

De flesta svenska ungdomar är nog bättre men vi har rötägg där också och att dem lär sig, hela syftet är att vi alla ska till oss av allt vad som kommer utifrån då vi helt tydligen är efter på alla sätt.
Citera
2019-04-03, 22:06
Medlem
Som skalman skrev några inlägg ovan, tyvärr har ingången till affären förvandlats till ngn slags ungdomsgård. Cityhallen skrålar ut (alldeles för hög) popmusik i affären och ut på gatan. Det obehagliga med dessa blattegäng är att de är så många och "jobbar i grupp" med gemensam etnicitet som grund. Vet inte om det är de aktuella men sett ett arabgäng på ca. 15 pers i/utanför affären, och "hängde" utan mening och mål vilket verkar vara deras favvosyssla. Kan tilläggas att det är många unga med invandrarbakgrund som jobbar i butiken, inte lätt för ett par tjejer runt 20 att tacklas med dessa.
Citera
2019-04-03, 22:09
Medlem
Skvistens avatar
Alla måste väl se ”ironin” i denna tråd?

Vilken svensk yngre kille kan få 40 personer omgående på sin ”sida” att attackera en livsmedelsbutik och utdela ”dödshot” på grund av att en kompis blivit ertappad med snatteri av en läskburk?

För att få i hop 40 pers krävs 100% delatagande av alla elever (manliga) i en hel årskull på en normal högstadieskola.

Vakna nu och fråga er vad detta handlar om!
Citera
2019-04-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
25 år gammal och butikschef på ICA - alltså ICA-handlare? Luktar nepotism. Eller är han en sån där "butikschef" som alla tjejer på Tinder är - det vill säga kassapersonal med visst ansvar för grönsaksavdelningen.

---

Förvisso en avstickare, men ICA-handlare och butikschef är två skilda roller, där den första har väldigt mycket högre tröskel. Att vara butikschef är ett sätt att förbättra sina chanser till att bli aktuell som ICA-handlare.
Citera
2019-04-03, 22:52
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag handlar där mer eller mindre dagligen .

Det som skedde var en mindre dispyt om att en ung man ville köpa en energidryck vid självscanningen och fick ett nej och således löpte amok. Det enda den här unge mannen lärt sig är att numera snattar han energidrycken.

Tråkigt nog har entren till affären förvandlats till en väntplats och mötesplats för ungdomar av diverse etniciteter samt whiggers

Den här skiten händer på massa butiker. Främst Ica har jag uppmärksammat.

Unga utlänska pojkar går in om 3-6 stycken och bara går ut igenom självscanningen. Den personalen, oftast ung tjej som "vaktar" denna, står hjälplös där och ser på.

Händer så ofta att polis står utanför entrén med bil för att verka "förebyggande".

Ibland drog personal överfallslarm, något som de fick sluta med ganska omgående. Men åter, vad fan ska tre 20åriga tjejer göra när pojkarna blir törstiga men saknar cash/ålder för drycken?

De går bara ut, förbi dessa med ett leende och skojar om saken.
Citera
2019-04-03, 22:59
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Nu har du inte helt fel.

Vet inte hur det är i just Växjö och just ICA Supermarket Cityhallen mfl affärer i centrum, men normalt idag har man patrullerande väktare som ronderar butikerna i centrum dagtid med oregelbundna intervaller samt akut ingriper då överfallslarm utlöses, som jag antar alla arbetsgivare med självaktning och mån om sin personal har idag.
överfallslarm var väl ganska ovanligt för 10-15 år sedan , men idag ett måste,tyvärr.

Överfallslarmen kom tidigt, mer än 30 år sen. Det som kommer mer är dock vakter just dagtid, inte bara då alltså civila, utan även uniformerade väktare.

Kameror med för den delen. Högre säkerhet på ica än på banker idag, förvisso har inte banker pengar så nu, men rent tekniskt blir det mycket mer. En ica butik kan lätt ha över 50 kameror, även småbutiker idag lägger ner mer på sånt. Beror mest på hur mycket handlaren vill betala för det egentligen.
Citera
2019-04-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Alla måste väl se ”ironin” i denna tråd?

Vilken svensk yngre kille kan få 40 personer omgående på sin ”sida” att attackera en livsmedelsbutik och utdela ”dödshot” på grund av att en kompis blivit ertappad med snatteri av en läskburk?

För att få i hop 40 pers krävs 100% delatagande av alla elever (manliga) i en hel årskull på en normal högstadieskola.

Vakna nu och fråga er vad detta handlar om!

Haha så sant så sant
Otroligt vad utlänningarna har förstört Sverige senaste åren. Att vi svenskar låter det ske är ofattbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in