2019-11-02, 23:13
Medlem
Isnatts avatar
Själva ordet är så osexigt så man vill ju inte ha sex när man tänker på det. Låter som nåt som har med husdjur att göra.
Har du problem med för tidig utlösning - tänk på ordet petting!
Citera
2019-11-02, 23:15
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Vi hade lite mer respekt för tjejer och deras kroppar för - säg - 30 år sen, då feminismen var rätt stark. Ofta blev man lämnad efter lite petting med ståfräs. Vi var mer försiktiga och respektfulla i vår framtoning, inte lika sexuellt burdusa och egoistiska som unga män är idag. Jodå, jag har minsann hört skräckhistorier från unga tjejer som fick alla mina gubbhakor att ramla i golvet.
På 90 talet fanns väl ingen som tog några hatiska horor seriöst, nej du har fått det bak och fram gumman.
Citera
2019-11-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StopAtNothing666
Vi sena sjuttiotalister hade morsor som aldrig riktigt kom ut på arbetsmarknaden förutom nåt litet kort vikariat som barnskötare. whatever. Vi hade full fucking service hela barnaåren.

Tror vi är den mest kompetenta generation som funnits, vi fick både old-school o den nya tidens läror,

Håller helt med dig om synen på kvinnor..vi är mycket mer trevliga än den hetsiga gym-mid-nittiotalsgenerationen.

Haft jävulskt mycket med kvinnor själv, men inte alls velat slicka och sånt....no no

Vi ska inte klaga på den yngre generationen men det där med 80-90-talister som kommer ut på jobb, helt handlingsförlamade och står med händerna i byxfickorna har man ju hört talas om.

Det var under 70-talet som de flesta kvinnor kom ut på arbetsmarknaden. När jag gick i skolan var det få ungar, vars morsor fortfarande var hemmafruar. På 80-talet var det mycket snack om jämställdhet för då hade det väl blivit tungt för kvinnorna att, trots att hade börjat jobba heltid, sköta hela hushållet själva. Jämställdheten syntes ju även på kläderna på den tiden. Det var mycket unisex, killar som hade långt hår och till och med smink. Tjejer i kostym, väst och slips, typ.

Attityden gentemot kvinnor är som natt och dag, även om det fanns kvinnohatare även på den tiden naturligtvis. Det var mycket snack om hur man tillfredsställer en kvinna och inte alls den här porriga, äckliga, brutala jävla skiten som unga killar håller på med idag. Nej, det var mjukt, försiktigt, respektfullt, sensuellt, sexigt, hett sex och det var väldigt viktigt att inte pressa tjejer. Det hade man klart för sig. Slickade gjorde vi ALLTID, i alla fall i det gäng som jag hängde. Det fanns inte på kartan att köra in dasen innan man hade haft förspel med slick och petting på tjejen.
Citera
2019-11-02, 23:33
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
På 80-talet var det mycket snack om jämställdhet för då hade det väl blivit tungt för kvinnorna att, trots att hade börjat jobba heltid, sköta hela hushållet själva. Jämställdheten syntes ju även på kläderna på den tiden. Det var mycket unisex, killar som hade långt hår och till och med smink. Tjejer i kostym, väst och slips, typ.
Du desinformerar tanten, hördes inte en enda hora klaga på män som idag.
Citera
2019-11-02, 23:36
Medlem
Jag tror atm med hazargäng har tagit över som förspel.
Citera
2019-11-03, 00:28
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Petting kan vara kul. Det är att man smeker med hennes hand över din kuk. Alternativt du kör in din näve i hennes fitta. Ja kul så länge bägge är med på noterna och har åldern inne.

På min tid kallade vi det för Fisting
Citera
2019-11-03, 11:55
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Petting, av engelska pet "kela", "smekas", är sexuell aktivitet mellan två personer med kyssar, kramar och smekningar men inte samlag. Petting används ofta som förspel till samlag.
Citera
2019-11-03, 15:31
Bannlyst
Citat:
Petting kan vara kul. Det är att man smeker med hennes hand över din kuk. Alternativt du kör in din näve i hennes fitta. Ja kul så länge bägge är med på noterna och
Citat:
har åldern inne.
Den lägre eller övre?
Citera
2019-11-03, 15:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus.Andersson
Den lägre eller övre?

Ja +18. Borde vara en icke-fråga när vi samtalar på ett forum där +18 är regeln. Men finns ju så många kufisar så man ibland måste poängtera detta givna.
Citera
2019-11-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetporr
Minns att det var nån äcklig batikhäxa från RFSU som var på besök i högstadieklassen på 90talet.
Petting avhandlades bland annat.
Men man hör aldrig nåt om petting längre.
Hur fan kommer detta sig?
Haha! Kul språkfråga. Jag minns också att petting "lanserades" som någon grej av vpk-are från RFSU. Som jag minns var det väl ett samlingsnamn på typ fingerpull och handtrallor. Möjligen för att fylla ett glapp mellan "hångla" och "knulla", och antagligen också för att marknadsföra icke-penetrerande sex som ett säkert och icke-barnalstrande alternativ till samlag (rätt mycket amerikansk frikyrka över den idén, när man tänker efter). Jag undrar om analfisting räknades till petting?

Jag tror att det som hänt är att petting idag helt enkelt räknas in i samlingsbegreppet "sex". Det verkar helt enkelt finnas bättre förståelse idag för att sex är ett bredare koncept än kukifitta-samlag. Jag har dock stött på begreppet "handsex", vilket kanske är en ny (och bättre) term.

Vissa unga feministtjejer gillar f.ö att problematisera att vissa typer av sex "inte räknas". Det är dock ett argument och en diskussion som jag inte begriper något av.
Citera
2019-11-18, 22:48
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ja +18. Borde vara en icke-fråga när vi samtalar på ett forum där +18 är regeln. Men finns ju så många kufisar så man ibland måste poängtera detta givna.

+ 18 för petting????

Ägnade mig helhjärtat åt petting med en jämnårig tjej när vi var sisådär 13 år. Inte hade vi något ord för det vad jag kan minnas, men praktiken var det inget fel på. Vi var aldrig helt nakna men oj så mysigt vi hade det. Ett fantastiskt sommarlov under andra halvan av 70-talet.
Senast redigerad av Venator 2019-11-18 kl. 22:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in