2025-12-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att han till slut fattade att alla antisemiter är retards.

Nja, det är nog snarare så att han har fått massa pengar från judarna.
Citera
2025-12-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Han tror att Tyler Robinson mördade Charlie Kirk och att han sköt med en Mauser 30-06.

Det tror jag med, tills något annat bevisas.
Citera
2025-12-09, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det tror jag med, tills något annat bevisas.
Varför tror du det?
Citera
2025-12-09, 13:26
Medlem
Citat:
Varför tror du det?

Varför tror du inte det?
Citera
2025-12-09, 13:28
Bannlyst
Citat:
Varför tror du inte det?
För att en Mauser 30-06 hade mer eller mindre separerat huvudet från kroppen.
Citera
2025-12-09, 13:30
Medlem
Jag har precis tittat på delar av intervjun med Piers Morgan. Nick Fuentes är väl inte direkt någon person som fastnat på min radar mer än nyligen efter intervjuer med Tucker Carlson, Steven Crowder och nu Piers Morgan. Så det här är mina ocensurerade tankar direkt efteråt:

Piers Morgan beter sig professionellt och håller sig mestadels lugn. Han gör en del fula antydningar och insinuationer, han förvränger en del av det Fuentes säger, och jag kan instämma i kritiken om att Morgan låtsas inte förstå begrepp som ”per capita” när brott begångna av olika grupper diskuteras.

Problemet med Nick Fuentes är att han gömmer sig bakom sarkasm och ironier och överdrifter, något han ju själv också tillstår. Det innebär också att han i efterhand, i mer rumsrena sammanhang, kan ursäkta varje förkastligt eller motbevisat påstående med att han bara var sarkastisk. Man kan inte ursäkta vilka påståenden som helst med täckmanteln att det egentligen var sarkasm. Dessutom, Fuentes tro att kalla sig själv rasist på något sätt skulle underminera kritiken mot honom är en taktisk blunder som jag ser det. I hans eget huvud kanske det är så långt ifrån sanningen att han tycker det är absurt att någon överhuvudtaget skulle kunna tro det, men den som inte sett något annat av Fuentes än denna intervju kommer ju onekligen att dra slutsatsen att Fuentes de facto är en rasist.

Jag tycker även att Fuentes är onödigt kontrontativ på ett ganska osympatiskt sätt. Då spelar det, åtminstone för mig, mindre roll att han av allt att döma är en intelligent kille och retoriskt skicklig. Narcissist och provokatör som är påläst om vissa saker och väldigt vältalig men jag kan inte se en person med en genuin konservativ övertygelse, och definitivt inte en troende kristen. Jag kan definitivt se hans dragningskraft, åtminstone på unga män som är besvikna på allt och alla, men jag tror han kommer att få svårt att nå ut till bredare grupper.

Till Fuentes försvar kan möjligen sägas att hela intervjun gick ut på att Fuentes tvingas försvara tidigare uttalanden han gjort. Uttalanden som han kanske egentligen inte helt står bakom idag men inte känner sig bekväm med att ta avstånd ifrån i en intervju med Piers Morgan.

Men nej, den här intervjun vinner nog inte Fuentes inte över många nya sympatisörer på.

Ska nog titta färdigt på intervjun hos Steven Crowder också, kanske ger det mig en lite mer nyanserad bild.
Citera
2025-12-09, 14:30
Medlem
Citat:
För att en Mauser 30-06 hade mer eller mindre separerat huvudet från kroppen.

Inte alls. Det där är bara struntprat från människor som inte kan någonting, eller som medvetet sprider desinformation. Jag har hållit på med skytte och vapen och jagat av och till i decennier. Effekten av en kula från ett vanligt gevär i en vanlig kaliber som .30-06 beror väldigt mycket på vad det är för typ av kula och hur träffen tar (om kulan träffar ben eller inte). Med de allra mest explosiva kulorna avsedda för "varmints" (skadedjur och smådjur som rävar, coyotes m.m.) så hade effekten kunnat bli ganska dramatisk men en helmantlad kula (som Kirk förmodligen träffades av) går bara rakt igenom halsen och även många vanliga jaktkulor med mjukspets eller hålspets hinner inte utveckla sig och få full effekt på så kort sträcka med kött som halsen är. Den effekt som syntes på Charlie Kirk var helt normal med hänsyn till omständigheterna.
Citera
2025-12-09, 15:09
Bannlyst
Citat:
Inte alls. Det där är bara struntprat från människor som inte kan någonting, eller som medvetet sprider desinformation. Jag har hållit på med skytte och vapen och jagat av och till i decennier. Effekten av en kula från ett vanligt gevär i en vanlig kaliber som .30-06 beror väldigt mycket på vad det är för typ av kula och hur träffen tar (om kulan träffar ben eller inte). Med de allra mest explosiva kulorna avsedda för "varmints" (skadedjur och smådjur som rävar, coyotes m.m.) så hade effekten kunnat bli ganska dramatisk men en helmantlad kula (som Kirk förmodligen träffades av) går bara rakt igenom halsen och även många vanliga jaktkulor med mjukspets eller hålspets hinner inte utveckla sig och få full effekt på så kort sträcka med kött som halsen är. Den effekt som syntes på Charlie Kirk var helt normal med hänsyn till omständigheterna.
Då får vi enas om att vara oense.
Citera
2025-12-09, 15:38
Medlem
Citat:
Då får vi enas om att vara oense.

Det finns inget att vara oense om. Du har bara fel, helt enkelt.

Hur många halsar har du skjutit igenom? Jag och vissa bekanta som har skjutit igenom många halsar av ungefär samma tjocklek som Charlie Kirks hals, med samma typ av gevär och ammuntion som användes mot Kirk, vet att halsen inte går av helt och hållet ens med hålspetskulor. Det blir ett hål, och ibland ett ganska stort hål på utgångssidan, men så himla dramatiskt är det oftast inte.
Citera
2025-12-09, 15:55
Bannlyst
Citat:
Det finns inget att vara oense om. Du har bara fel, helt enkelt.

Hur många halsar har du skjutit igenom? Jag och vissa bekanta som har skjutit igenom många halsar av ungefär samma tjocklek som Charlie Kirks hals, med samma typ av gevär och ammuntion som användes mot Kirk, vet att halsen inte går av helt och hållet ens med hålspetskulor. Det blir ett hål, och ibland ett ganska stort hål på utgångssidan, men så himla dramatiskt är det oftast inte.
Ja du får tro vad du vill. Personligen tycker jag att denna testskjutning av ett sådant gevär säger allt:
https://m.youtube.com/watch?v=-VUx2DA76po&pp=ugUEEgJlbtIHCQkoCgGHKiGM7w%3D%3D
Citera
2025-12-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ja du får tro vad du vill. Personligen tycker jag att denna testskjutning av ett sådant gevär säger allt:
https://m.youtube.com/watch?v=-VUx2DA76po&pp=ugUEEgJlbtIHCQkoCgGHKiGM7w%3D%3D

Bara lägg ner skiten.
Citera
2025-12-09, 16:01
Bannlyst
Citat:
Bara lägg ner skiten.
Ja vi får enas om att vara oense.
Ha de bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera