Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Fuentes dekonstruktion av Ben Shapiro häromdagen är så jävla bra:
https://cozy.tv/nick/replays/2023-10-12
1:57 in. Fuentes eldar upp sig själv sakta men säkert till fantastiska höjder.
Väldigt
intelligent. Väldigt
kunnig. Väldigt
pedagogisk.
Tack för länken.
Bara att instämma. Kan inte låta bli imponeras av honom, också med tanke på att han precis bara fyllt 25 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Jo, du va naiv. Det är själva uppgiften dessa figurer har, dvs att grindvakta när det väl gäller.
Ja. Nätverket av informationskrigets och propagandaslagfältets marktrupper (grindvakter) har partiellt avslöjat sig och visat sig vara mer raffinerat förslaget, än många nog egentligen först kunnat ana. Senaste Israelkonflikten som alla nu kan bevittna i realtid, har för många varit en rejäl ögonöppnare. Kanske inte så mycket för oss mer "vakna" utan mer hos de vanliga sanningssökande och andra "normies" så att säga. Mycket tillfredsställande kunna notera detta.
Citat:
Försvinner Nick och andra kommer det dyka upp nya. Enda hoppet judemaffian med ADL i spetsen har är att i princip censurera hela X så att det blir närmast oanvändbart. Vilket de såklart försöker hela tiden.
Jag är kanske inte lika optimistiskt här, försöker se det hela mer realistiskt (inte för att du inte gör det) men vi vet hur radikal och infernaliskt förslagen denna fiende är och opererar. Utan gå närmare gå in på det (blir för mycket OT antar jag) så kanske X inte är det som X vill utge sig för att vara. Algoritmstyrningen jämte shadowbanningen och all annan informationsinhämtning, är något så diaboliskt skickligt utformat, likaså ligger bakdörrarna fortfarande kvar för ett stort antal underrättelsetjänster, kända som mindre kända. Den öppna koden en sak, no big deal och fine so! Men det är den koden som INTE visas och väldigt få känner till, som oroar mig mer. Spacet med Musk och de tio rabbinerna är vid detta laget episkt, och hintar en del. Men Musks verkliga agenda och plan, hans mer långsiktiga tänkande och hur han fortsättningsvis tänker agera, är det ju väldigt få som känner till.
Musk lättade lite på oxygenkranen och vad som därefter hände, har vi alla kunnat konstatera, det vi redan visste. Det sataniskt nihilistiska och syntetiska uppifrån och ned, till folket, är chanslöst mot det organiska, det humanistiska och sunda.
Men åter till Nick med vänner. Det är som du och baggebo är inne på. De växer på bredden och djupet, naturligtvis väldigt mycket på grund av det de gör och hur de gör det. De är jäkligt bra på det helt enkelt. Men hur ser det egentligen ut bakom denna trio med Nick, Keith och Lucas? De är stora talanger - i mångt och mycket också ledare. Sådana här talanger, ledare och profiler växer tyvärr inte på träd...
Detta har också fienden noterat. Tar inte X hand om dem på adekvat tillfredsställande sätt, ska vi nog inte hysa några illusioner om att fienden, inte har adekvata tillfredsställande lösningar på det.
Men fortsättning följer och den ser onekligen intressant ut. Betydligt mer ljust optimistiskt, än jag förra vintern såg det på.