2019-10-21, 03:20
Medlem
Hej jag fick en ADD diagnos i tidig ålder. Detta var när jag var runt 12år. Trots mina koncentrationsproblem så valde jag och mina föräldrar att jag inte skulle ta några mediciner för mitt tillstånd, utan att jag skulle klara mig utan dem. Nu är jag i 20års åldern och mitt tillstånd är värre än någonsin och kan knappt fokusera på någonting. Problemet är att jag inte har detta intyg på papper och jag vet inte heller vart jag kan hitta det. Vet nån vart man vänder sig till om man behöver få ett nytt intyg på att man har diagnosen?
Citera
2019-10-21, 03:44
Bannlyst
Du vänder dig till sjukhuset som utredde dig antar jag, vart annars?
Citera
2019-10-21, 03:47
Medlem
Rogerdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56K-Problem
Du vänder dig till sjukhuset som utredde dig antar jag, vart annars?

Inte alltid. Jag blev utredd för adhd 2008. De stället finns inte längre jag var på, så ja måste ringa arkivet i Borås eller sthlm eller va de ligger å be dom skicka papper till mig mellan 2007-2009 för att va säker på att ja får sidan där det står att jag har adhd. Inte bara och bara!
Citera
2019-10-21, 03:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rogerdotter
Inte alltid. Jag blev utredd för adhd 2008. De stället finns inte längre jag var på, så ja måste ringa arkivet i Borås eller sthlm eller va de ligger å be dom skicka papper till mig mellan 2007-2009 för att va säker på att ja får sidan där det står att jag har adhd. Inte bara och bara!

Men vad bra då vet TS hur han ska bära sig åt, först till dom som utredde honom finns dom inte kvar så får han ta kontakt med arkivet.

Problem solved,
Citera
2019-10-21, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiftigBanan
Hej jag fick en ADD diagnos i tidig ålder. Detta var när jag var runt 12år. Trots mina koncentrationsproblem så valde jag och mina föräldrar att jag inte skulle ta några mediciner för mitt tillstånd, utan att jag skulle klara mig utan dem. Nu är jag i 20års åldern och mitt tillstånd är värre än någonsin och kan knappt fokusera på någonting. Problemet är att jag inte har detta intyg på papper och jag vet inte heller vart jag kan hitta det. Vet nån vart man vänder sig till om man behöver få ett nytt intyg på att man har diagnosen?
Om man vänder på det, varför behöver du intyget? Det är väl hjälp du behöver? Har du sökt hjälp nu?
All vård journalförs. Journalen ska sparas minst 10 år. Därefter arkiveras den och sparas minst en mansålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in