2019-12-04, 20:00
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Det här är Van Halens bästa låt!

Van Halen - Why Can't This Be Love (1986)
https://www.youtube.com/watch?v=1VaEdKwXJhM
Mycket bra låt. Deras bästa hittas dock på samma skiva, nämligen Dreams. En av de mest upplyftande låtarna i musikhistorien!
Citera
2019-12-04, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Mycket bra låt. Deras bästa hittas dock på samma skiva, nämligen Dreams. En av de mest upplyftande låtarna i musikhistorien!

Ja, för tusan.

Det var inte igår jag hörde den. Kör den nu. Samma klass iaf. nästan tycker jag. Men inte bättre ändå. Tror jag.

We'll get higher and higher
Straight up we'll climb
We'll get higher and higher
Leave it all behind
Citera
2019-12-04, 23:29
Bannlyst
Ingen över 12 år som gillar Twisted Sister har en musiksmak som går att ta på allvar.

Twisted Sister - I Wanna Rock (1984)
https://www.youtube.com/watch?v=SRwrg0db_zY
... jösses vad uselt det är.
Citera
2019-12-05, 11:21
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ingen över 12 år som gillar Twisted Sister har en musiksmak som går att ta på allvar.

Twisted Sister - I Wanna Rock (1984)
https://www.youtube.com/watch?v=SRwrg0db_zY
... jösses vad uselt det är.

Det är en plojlåt, gjorde nästan i byxan när jag såg de där videorna som 4 åring och morsan fick sitta med mig och lugna mig för jag var så rädd hahaha
Citera
2019-12-05, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Det är en plojlåt, gjorde nästan i byxan när jag såg de där videorna som 4 åring och morsan fick sitta med mig och lugna mig för jag var så rädd hahaha

Ja. Jag har lite koll på Twisted Sister och att det finns lite mer seriösa låtar. Men det finns lite för många plojlåtar, och ...eh... det är lite väl mycket plojband över det hela. Förstår inte att man kan gilla bandet om man är över 12 år. I princip.

We're Not Gonna Take It... Jösses!
Citera
2019-12-05, 19:28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja. Jag har lite koll på Twisted Sister och att det finns lite mer seriösa låtar. Men det finns lite för många plojlåtar, och ...eh... det är lite väl mycket plojband över det hela. Förstår inte att man kan gilla bandet om man är över 12 år. I princip.

We're Not Gonna Take It... Jösses!

Roliga musikvideor hade de ju allt. De är ju inget direkt seriöst band, något som man lyssnar på någon gång ibland på fyllan.
Citera
2019-12-05, 21:06
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Tomas Haake i Meshuggah är onekligen en bra trummis, men vansinnigt upphaussad.
TA TILLBAKA DET DÄR DIN JÄVEL!!!!!!

Mitt bidrag:
Toto är ett sjukt bra band.
Citera
2019-12-05, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Toto är ett sjukt bra band.

Antagligen har du helt rätt. Har du något mer bra bevismaterial än Africa och Hold the Line?
Citera
2019-12-05, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Roliga musikvideor hade de ju allt. De är ju inget direkt seriöst band, något som man lyssnar på någon gång ibland på fyllan.

Exakt. Då man är 12-år, eller? ..fast... inte slår jag på Twisted Sister på fyllan direkt, men tror jag har ägt Stay Hungry iaf. Det är mer Max Greger, kanske James Last å annan grym partymusik som gäller då. 🕺💃🍺🎉🕺💃🥳
Citera
2019-12-05, 22:23
Bannlyst
Jag tycker Come out and play är en bra platta med den tidens mått mätt.
Citera
2019-12-06, 10:15
Medlem
Castlevanias avatar
Vilket skitsnack om Twisted Sister. Var ni ens födda när de var som störst? Tveksamt va. Det finns en anledning att Stay Hungry sålt i mer än 3 miljoner ex i enbart USA och brukar räknas bland de 100 bästa hårdrocksplattorna. Måste titta bakom sminket och upptäcka att de gjort många starka låtar. Dee snider är en ytterst kompetent sångare som jag rankar bland topp 10 bland 80-talets hårdrocksröster. Har aldrig sett Twisted Sister live. Däremot såg jag Dee när han turnerade med sitt SMF i slutet av 90-talet nån gång. Han levererade en mycket bra konsert. Som kul kuriosa kan nämnas att Twisted Sister alltid tagit avstånd från droger och alkohol.
Citera
2019-12-06, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Vilket skitsnack om Twisted Sister. Var ni ens födda när de var som störst? Tveksamt va. Det finns en anledning att Stay Hungry sålt i mer än 3 miljoner ex i enbart USA och brukar räknas bland de 100 bästa hårdrocksplattorna. Måste titta bakom sminket och upptäcka att de gjort många starka låtar. Dee snider är en ytterst kompetent sångare som jag rankar bland topp 10 bland 80-talets hårdrocksröster. Har aldrig sett Twisted Sister live. Däremot såg jag Dee när han turnerade med sitt SMF i slutet av 90-talet nån gång. Han levererade en mycket bra konsert. Som kul kuriosa kan nämnas att Twisted Sister alltid tagit avstånd från droger och alkohol.

Det finns en anledning till att Ace of Base sålt mer än 25 miljoner också. Vill du utveckla om varför kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in