2019-10-16, 12:34
Medlem
Vet inte om detta ligger i rätt forum, moderator får gärna flytta i så fall.

Har hittat en ny grupp människor det är fruktansvärt synd om. De som föds i fel ras.

Vilket hemskt livsöde att födas till något man inte är. Tänk att hela livet känna sig som brun fast man är vit och tvärtom. Måste vara en fruktansvärd tillvaro att veta om att man egentligen tillhör något annat. En gnagande känsla av att något är fel. Samtidigt som man inte får tala om det, samhället är helt tyst på detta område. Tänk vilket mörkertal! Vi snackar miljontals, kanske miljarder, människor som lider i det tysta. Samhället, politiker, media och makthavare över hela världen har vänt dessa personer ryggen i allt för lång tid nu. Det är dags att dessa får upprättelse och framför allt får komma till tals. Vi måste slåss för deras rättighet att få finnas.

HBTQ bör utökas med R, som i ras, och gå under transbegreppet. HBT(R)Q således.
Citera
2019-10-16, 12:42
Medlem
Timmervargens avatar
Jag har alltid (av oförklariga skäl) känt mig hemma bland nordamerikas indianer, främst Siouxerna.
Citera
2019-10-16, 13:19
Medlem
Trollfeeders avatar
Man kanske skulle mörda någon och sen hävda att man inte identifierar sig som mördare och att det vore identitetsdiskriminering att döma mig...
Citera
2019-10-16, 13:45
Medlem
RedXs avatar
Då ras inte har något med kön eller sexualitet att göra tror jag inte att det kvalar in som ny bokstav.
Citera
2019-10-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Då ras inte har något med kön eller sexualitet att göra tror jag inte att det kvalar in som ny bokstav.
De upplever väl samma kval som vilken transperson som helst?
Sjukt att de inte får vara med bland andra transpersoner.
Sluta sprid hat!
Citera
2019-10-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Man kanske skulle mörda någon och sen hävda att man inte identifierar sig som mördare och att det vore identitetsdiskriminering att döma mig...
Absolut. Mördaren i fallet är ju den individ samhället skapat och tvingat dig att vara, inte den person du identifierar dig med. Solklart fall av transfobi om du blir dömd.
Citera
2019-10-17, 19:31
Medlem
tkhasis avatar
Jag har alltid känt mig som en utomjording. Vad ska jag göra?
Citera
2019-10-18, 04:45
Medlem
Sir Dwains avatar
Här TS något bevis på att det här är ett fenomen som finns, eller rör det sig (så som jag känner mig helt säker på) bara om en variant av "attackhelikopter"-argumentet?
Citera
2019-10-19, 09:12
Medlem
heropsychodreamers avatar
Precis lika rimligt som transsexualitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in